• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dagens auktion på Buckan visar verkligen spretiga priser. Vissa objekt blev långt ifrån billiga men rätt mkt gick ganska lågt, och Nautilus var tydligen rätt dött...
Screenshot_20191112_211145.jpg
 
Dagens auktion på Buckan visar verkligen spretiga priser. Vissa objekt blev långt ifrån billiga men rätt mkt gick ganska lågt, och Nautilus var tydligen rätt dött...
Screenshot_20191112_211145.jpg
Håller med om att det spretade rätt bra. Men Rolex verkar ligga på samma höga nivå som tidigare.
Vanliga 16710 gick dock för strax över 100, kermiten för 140, 116619 för nästan 270, 116600 för 122500 samt en 116610LV för nästan 160...

Verkar alltså som priserna ligger rätt stabilt och inte alls rasar neråt

198B4F0E-1823-4AFE-9C02-59948B73BD33.jpeg
 
Priserna på Buckan idag var starka. Korkat starka. Känns som att Stockholm är en säsong efter resten av världen. :)

Stort grattis till killen som knep gilt-pepsin för 175 + slag. Sjukt kap. Riktigt fin klocka.
Tror du inte den svaga kronan påverkade...säkert ett gäng utländska köpare som tyckte det var billigt.
 
600+provisio


Finns väl ingen som vill betala 735’ netto för en begagnad 5711 när det finns oanvända på C24 inom EU för <700.
Nä det är ju orimligt, men det verkar nu som att säljarna har för höga förväntningar? Känns som att köparna har överträffat säljarnas förväntningar hela tiden när det kommer till Nautilus, men inte längre. Tecken på att ngn faktiskt verkligen händer med prisbilden på Nautilus?
 
Blir intressant att följa kaplans auktion och se om även priserna ligger högt som på Bukowskis....
Vet inte om jag tycker priserna var så höga på Buckan. Kändes mest väldigt spretigt. Hur en fin gilt 1675 kunde gå lägre än en överkörd matt dito är helt knasigt. Sport Patek var ju tämligen dött. En hulk för 130 plus avgifter är väl mest okunnighet då man lätt borde kunna köpa billigare? Heuer gick lågt. Vissa gick absolut högt men absolut inte allt.

Jag får upprepa att jag känner att vinnande budgivare i större utsträckning är okunniga. Vissa superobjekt har uppenbart fortfarande starka köpare, men känns lite som att erfarna samlare och dealers lite lugnat ned sig kring bulken av objekt?

Verkar som att folk tycker typ samma om denna auktion?
https://omegaforums.net/threads/antiquorum-november-10-2019.104068/
 
Gick säkert utomlands....känns orimligt att den såldes till någon svenne
Det känns seriöst ännu orimligare. Varför överbetala kraftigt på en auktion far, far away? :)

Mer troligt med någon stackare som bara ville ha klockan här och nu. Kosta vad det vill.

190k SEK / 18k€ / $20k är inte billigt vare sig i Stockholm, Berlin, New York eller Kina.
 
Senast ändrad:
Det känns seriöst ännu orimligare. Varför överbetala kraftigt på en auktion far, far away? :)

Mer troligt med någon stackare som bara ville ha klockan här och nu. Kosta vad det vill.

190k SEK / 18k€ / $20k är inte billigt vare sig i Stockholm, Berlin, New York eller Kina.
Eftersom det med lätthet kan köpas i landet för 135isch så verkar det helt orimligt att en svenneköpare inte svept den lokala marknaden......tog mig 3 sekunder att få fram tre exemplar som ligger till salu...
 
hej. ursäkta att jag klampar in här, men jag HITTAR INTE var man skapar nya inlägg.
???
är jag blind eller måste jag betala för att få rätt att skapa en egen tråd ?

jaja....jag har bara en liten fråga.
jag hittade en jättesöt musseklocka som behövde nytt batteri. tyvärr var det inte så lätt att komma åt, och jag lyckades bryta av ett bleck, det som håller batt på plats och även ger kontakt med ena sidan på det.
det är bara en liten billig barnklocka, men så söt... ville ge bort den...
jag har googlat mig trött nu. kan nån här ha en ide var man kan köpa en ny likadan ?
boetten är märkt Disney Avronel
och på armbandet står det 131S10M

någon?
20191112_200217.jpg
rps20191116_164130.jpg
:D Magiskt första inlägg. Välkommen.
 
hej. ursäkta att jag klampar in här, men jag HITTAR INTE var man skapar nya inlägg.
???
är jag blind eller måste jag betala för att få rätt att skapa en egen tråd ?

jaja....jag har bara en liten fråga.
jag hittade en jättesöt musseklocka som behövde nytt batteri. tyvärr var det inte så lätt att komma åt, och jag lyckades bryta av ett bleck, det som håller batt på plats och även ger kontakt med ena sidan på det.
det är bara en liten billig barnklocka, men så söt... ville ge bort den...
jag har googlat mig trött nu. kan nån här ha en ide var man kan köpa en ny likadan ?
boetten är märkt Disney Avronel
och på armbandet står det 131S10M

någon?
20191112_200217.jpg
rps20191116_164130.jpg
Vem som helst kan skapa en tråd. Både på mobil och dator finns en knapp uppe i högra hörnet som ser ut så här :

20191116_164829.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp