Du kan inte skapa en tråd inifrån en annan tråd. Gå tillbaka till forumvyn genom att trycka på "diskussion" så kommer du se att det går att skapa en tråd.inte i min mobil.
ser ut så här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan inte skapa en tråd inifrån en annan tråd. Gå tillbaka till forumvyn genom att trycka på "diskussion" så kommer du se att det går att skapa en tråd.inte i min mobil.
ser ut så här
Och vilken marknad finns det inte billigare 116600? Jag tror mer på en okunnig köpare som bara var tvungen att ha just denna klocka.Eftersom det med lätthet kan köpas i landet för 135isch så verkar det helt orimligt att en svenneköpare inte svept den lokala marknaden......tog mig 3 sekunder att få fram tre exemplar som ligger till salu...
Nej, tror också på någon okunnig, Rolex-kåt inhemsk köpare. Någon med mycket deg som bara vill ha en här och nu. Det anmärkningsvärda är att det var samma budgivare som la första budet som vann budgivningen så den skulle väl antagligen erövras till vilket pris som helst.Barnen lånade farsans dator? Riktigt dyr men sea-dweller är ju också lite tyngre grejor
Svårt att vara kursdrivande på en modell som finns i tiotusental.Utan att syfta på SeaDweller priset specifikt.
Det har förekommit att man via aktioner håller uppe en bild av prisnivå för att sedan använda det för att övertyga andra mindre informerade köpare om var prisnivån ligger.
Handlade kan säga att en viss sak såldes för ett visst pris på en aktion. Så har man gjort med konst, bilar och mycket annat genom åren.
Även om aktionspriser kan ge en fingervisning om marknaden skulle jag inte stirra mig blind på dem personligen.
Svårt att säga men investera ngn timme på att läsa instruktioner så är du snart hemma. igen : Välkommen!hej igen. tack för hjälpen hörni ! jag hittade posta-knappen nu. märkligt att den inte fanns innan...hm..
anyway...jag gjorde en ny egen post, men nu är den borta..??
det står nåt om deleted pga av " köpes"
fattar nada...
har jag brutit mot nån regel här ?
jag vill ju bara ha hjälp att hitta en likadan mussepiggklocka som den jag hade sönder....
vad är fel här ??
tack för välkomnande....bara en grej - kan du förklara vilket avdelning jag bör posta i med denna fråga. jag hittar inte den lämpliga, tydligen.
+1Du får inte posta varken trådstart eller inlägg i befintliga trådar där du eftersöker klockor eller delar. Det måste du göra på Köp&sälj där det krävs 20 inlägg samt medlemskap i en vecka för att få posta. Så om du inte klarar den kravspecen kommer dina inlägg fortsätta raderas om du lägges ut köpeskrokar.
1: För att annonsera krävs 1 veckas medlemsskap samt 20st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel.
Hur tänkte du då? Det mesta gick väl osålt? Bukowskis sålde en 3800 svagt och en 5712 dyrt. Kaplans sålde en 5980 halvbilligt. Såldes något mer? Två såldes och fem gick osålda som jag minns det.Genom en snabb överblick verkar väl PP Nautilus gått bättre hos Kaplans än hos Bukowskis?
Var det några fyndpriser på dagens auktion? Där fanns ju en del smått och gott.
Hur tänkte du då? Det mesta gick väl osålt? Bukowskis sålde en 3800 svagt och en 5712 dyrt. Kaplans sålde en 5980 halvbilligt. Såldes något mer? Två såldes och fem gick osålda som jag minns det.
Fynd vet jag inte. 5370 som förstå återropades och sedan såldes (med lägre fee?) är nog en bra affär efter service.
Överlag så var det väl bara halvbra kvalla som sålde alldagligt. Iaf efter mina preferenser.
vänta nu förresten... VET NÅN VAD KLOCKAN ÄR ????
/ gerard
ahaa...
tack superman ! nu fattar jag. ni tror att jag vill köpa klockan privat av nån här på forumet...
jag undrar ju bara om nån vet VAR man hittar den NY !
vilken butik eller webshop alltså...
jag har som sagt googlat mig vindögd.
hittar inte.
men men...jag har ju inga andra klockundringar, så det känns lite krystat att hitta på 20 nya frågor och inlägg...
vänta nu förresten... VET NÅN VAD KLOCKAN ÄR ????
ha det så bra grabbar !
/ gerard
Svårt att vara kursdrivande på en modell som finns i tiotusental.
Well.. Tyckte det var hyfsad konsensus att det mest bara var ett tokigt pris.Det håller jag med om. Ville bara uppmärksamma att man inte ska stirra sig blind på aktionspriser. Som allt annat får man ta dem med en nypa salt också. Bara fö att en klocka säljs där innebär det inte att en annan är värd det priset. Många hänvisar ju till aktionspriser. De allra flesta är inte insatta i vad saker och ting kostar eftersom det är något man köper sällan. Man kan heller inte lita på Chrono24 och dylikt. Jag tror inte för en sekund att klockorna säljs för begärda priser trots att det finns ett hundratal mer eller mindre likadana klockor till salu eller färre i de fall det rör sig om riktigt exklusiva modeller för några hundratusen kronor.
Klart man slentrianmässigt kan säga att ens klockor är värda si och så mycket baserat på vad man ser på aktioner, annonser och hörsägen. Verkligheten är en annan när det är skarpt läge. I somras hörde jag att det inte var lika enkelt längre och att klockorna bytte ägare handlare mellan för helt andra nivåer än tidigare. Om det är en indikation vet jag inte. Men man har ju sett att prisnivåerna börjar falla lite härvar.
men tack snälla !Jag tror ingenting och har inte konstruerat regelverket, förklarade bara anledningen varför inläggen blir raderade
Om det var en Musse Pigg-klocka det gällde skulle jag prova att ställa frågan här:
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-musse-piggklockor-inkl-övriga-tecknade-figurer.75272/
Inte för att det egentligen har med konjunkturen att göra, men intressant läsning ändå. https://www.ablogtowatch.com/on-ariels-watch-dont-spend-above-retail-price-when-buying-a-watch/
Ändå rätt stor nedgång på batman. Och då är dessa dealers med överlag höga priser... Men priserna är fortfarande i min mening ohållbart högaPriserna på moderna, högt efterfrågade Sport Rolex-modeller verkar vara på väg ned något iaf.
Kraftig prisdump = under 5% avdragPriserna ligger fortfarande stabilt @bale? Billigast world-wide och stor prisbump.
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-15400-prisbump-10k.122730/
Förmodligen inte billigast world-wide heller. Highlightade mest bara för att göra en poäng iom han påstod att priserna inte var på väg nedåt.Kraftig prisdump = under 5% avdrag
Jag tror att man kan börja fynda lite vid januari februariFörmodligen inte billigast world-wide heller. Highlightade mest bara för att göra en poäng iom han påstod att priserna inte var på väg nedåt.
Jag tror att priserna kommer att vara svaga i något år eller två. Det finns mycket fallhöjd och det går knappast över natten. Men man vet aldrig, vill många ut så kan det också gå snabbt. Jag tror dock att det kommer att sega sig neråt då många upplever att de har råd att vänta.Jag tror att man kan börja fynda lite vid januari februari
Måste väl bli mellandagsrea?Jag tror att man kan börja fynda lite vid januari februari
Priserna ligger fortfarande stabilt @bale? Billigast world-wide och stor prisbump.
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-15400-prisbump-10k.122730/
Man kan kalla det vad man vill. Jag valde bara ett av hans inlägg. Jag tror inte heller att vi är klara idag och att det vänt.”Tillnyktring”
Man kan kalla det vad man vill. Jag valde bara ett av hans inlägg. Jag tror inte heller att vi är klara idag och att det vänt.
Priserna på moderna, högt efterfrågade Sport Rolex-modeller verkar vara på väg ned något iaf.