"Säljes pga att frun vill åka på resa i vår"Japp.
Typ ”Har jag råd även om min värmepump i kåken går sönder?”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Säljes pga att frun vill åka på resa i vår"Japp.
Typ ”Har jag råd även om min värmepump i kåken går sönder?”
Varför äger man ens en dyr klocka när man måste sälja så fort cykeln går sönder eller dylik. Köp något man har råd med istället. Vem försöker man lura egentligen?"Säljes pga att frun vill åka på resa i vår"
Sig själv! När jag var i början av 20-års åldern och klockintresset tog fart så levde jag helt klart på styva linan med mina klockköp. Tur det, för annars hade jag spenderat mina pengar på sprit, kvinnor och snabba mopeder. Resten hade jag slösat bort.Varför äger man ens en dyr klocka när man måste sälja så fort cykeln går sönder eller dylik. Köp något man har råd med istället. Vem försöker man lura egentligen?
Jag tror många köper lyxklockor för att flasha och inte för att man har ett genuint intresse.Sig själv! När jag var i början av 20-års åldern och klockintresset tog fart så levde jag helt klart på styva linan med mina klockköp. Tur det, för annars hade jag spenderat mina pengar på sprit, kvinnor och snabba mopeder. Resten hade jag slösat bort.
Så här med facit i hand var det ett bra val. I dag tänker jag däremot annorlunda.
Jag tror många köper lyxklockor för att flasha och inte för att man har ett genuint intresse.
Jag tror många köper lyxklockor för att flasha och inte för att man har ett genuint intresse.
Fast man måste ju vara ärlig med sig själv även utan att leva på gränsen. För mig i alla fall är det en märkbar skillnad att lägga 50k på en klocka om jag vet att den håller samma värde än om den sjunker 25 tusen på ett par år. Sånt märks även "om man har råd".Genuint intresse för att flasha med klockor är väl inte vare sig mer eller mindre genuint än att vara intresserad av att samla på/meka med/investera i klockor. Att leva på gränsen ekonomiskt är lika dumt oavsett bakomliggande motivation.
Man kan ha ett genuint intresse av klockor och flasha med dom men det betyder inte att bara för att man flashar med klockor, att man har ett genuint intresse av dom.Genuint intresse för att flasha med klockor är väl inte vare sig mer eller mindre genuint än att vara intresserad av att samla på/meka med/investera i klockor. Att leva på gränsen ekonomiskt är lika dumt oavsett bakomliggande motivation.
Flashar inte alla indirekt i dagens klocktråd?
Nja.Flashar inte alla indirekt i dagens klocktråd?
Så sant! Lika med några av mina vintageklockor, i princip värda nada! Man bär dom för att gillar dom och gärna visar upp dom!Nja.
Lägger jag upp en bild på en 2000kr Timex är det väl inte för att flasha?
Finns ju många som tycker att 2000 kr är mycket pengar för en klocka. Man har ju mobilen.Nja.
Lägger jag upp en bild på en 2000kr Timex är det väl inte för att flasha?
OkFinns ju många som tycker att 2000 kr är mycket pengar för en klocka. Man har ju mobilen.
Plus... Jag var inte så seriös när jag skrev
Fast man måste ju vara ärlig med sig själv även utan att leva på gränsen. För mig i alla fall är det en märkbar skillnad att lägga 50k på en klocka om jag vet att den håller samma värde än om den sjunker 25 tusen på ett par år. Sånt märks även "om man har råd".
Skönt med lite nedgång på stålrollar så alla knäppisar som tror att klockor är nån slags investering försvinner. Kommentarsfält på forum som handlar om Rolex är lika mycket foliehatt som WT-trådar på Flashback.
Nu är jag inte en av dem. Men ska vi vara ärliga så tror jag det är fler som ser klockor som just investeringar än dem som inte gör det. Nästan varenda välkänd samlare world wide pratar om klockor som investeringar.
Som flera har varit inne på så känns det som att vi är inne i en period där många vill sälja och få vill köpa. Man tycker inte att en högtid som julen skulle påverka köpkraften i sådan grad att det märks av men det verkar ändå göra det. Vissa menar att det går i perioder och vissa menar att det finns specifika månader som är trögare resp. lättare än andra men vi kan nog alla enas om att annonser verkar ligga ute ovanligt länge just nu oavsett anledning.Är det bara jag som tycker att klockorna ligger längre på säljavdelningen här på KS? Folk köper inte klockor likt innan sommaren.
Tycker det gått segt sen innan sommaren men jag har inte haft stenkoll - Dock känslan jag fått även via andra.Som flera har varit inne på så känns det som att vi är inne i en period där många vill sälja och få vill köpa. Man tycker inte att en högtid som julen skulle påverka köpkraften i sådan grad att det märks av men det verkar ändå göra det. Vissa menar att det går i perioder och vissa menar att det finns specifika månader som är trögare resp. lättare än andra men vi kan nog alla enas om att annonser verkar ligga ute ovanligt länge just nu oavsett anledning.
Det är München mässan i helgen. Där bör man kunna få en indikation på var marknaden är just nu.
Just 41an verkar ju ha drabbats lite lätt av hypnosen också men den skall man nog kunna få för listpris om man letar/väntar lite. Dessutom tror jag den blir svårare att bli av med framöver än 36an.Tänkt köpa en DJ 41 med vitt guld i bezel. Ska man vänta för att den kanske droppar i pris?
Fast man måste ju vara ärlig med sig själv även utan att leva på gränsen. För mig i alla fall är det en märkbar skillnad att lägga 50k på en klocka om jag vet att den håller samma värde än om den sjunker 25 tusen på ett par år. Sånt märks även "om man har råd".
Klart som fan att det handlar om att flasha inget snack om detFlashar inte alla indirekt i dagens klocktråd?
Just 41an verkar ju ha drabbats lite lätt av hypnosen också men den skall man nog kunna få för listpris om man letar/väntar lite. Dessutom tror jag den blir svårare att bli av med framöver än 36an.