Hur mycket kostade de som mest på auktioner?Blir spännande att se vad denna landar på
https://www.bukowskis.com/en/auctions/E438/lots/1179578-patek-philippe-nautilus-wristwatch-40-mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur mycket kostade de som mest på auktioner?Blir spännande att se vad denna landar på
https://www.bukowskis.com/en/auctions/E438/lots/1179578-patek-philippe-nautilus-wristwatch-40-mm
Vet ej, men många nu under hösten har haft 600 i utrop så om man tänker att det är spekulanter som köpt innan och vill ha tillbaka pengarna så är det kanske därikring?Hur mycket kostade de som mest på auktioner?
Har inte haft någon koll alls på priserna men såldes de verkligen för 600k på auktion? Jag menar slagavgifterna som tillkommer är ju bara den på 100-150k vilket betyder att folk har betalat 750k för 5711 isåfall, galet och skönt om priserna mättas av isåfall!Vet ej, men många nu under hösten har haft 600 i utrop så om man tänker att det är spekulanter som köpt innan och vill ha tillbaka pengarna så är det kanske därikring?
Kaplans i maj.Har inte haft någon koll alls på priserna men såldes de verkligen för 600k på auktion? Jag menar slagavgifterna som tillkommer är ju bara den på 100-150k vilket betyder att folk har betalat 750k för 5711 isåfall, galet och skönt om priserna mättas av isåfall!
Saker har hänt på 6 månaderKaplans i maj.
Så typ verkar det så iaf men inte stenkoll...
73% över beräknat pris, det var ju lite roligt också..Kaplans i maj.
Så typ verkar det så iaf men inte stenkoll...
Beroende på vems DNA man köper så kan den bli dyr...Blir spännande att se vad denna landar på
Blev inte typ alla 5711 på Important Timepieces återköpta?Blir spännande att se vad denna landar på
Jo typBlev inte typ alla 5711 på Important Timepieces återköpta?
/B
Även denna osåld.Så ja - spännande vad denna hamnar på.
/B
Nu är det nog några som svettas lite över sina innehav tänker jag.Även denna osåld.
442k plus avgifter (ca 541 Ink) blev högsta bud.
Auktioner borde börja på accepterat minimipris. Men, men. Det visar i alla fall vad marknaden är villig att betala.Nu är det nog några som svettas lite över sina innehav tänker jag.
Ja troligen. Särskilt de som köpte för 700+ i spekulation... Grejen nu blir nog också lite att man börjar fundera på om de verkligen är värda ens 550 (som denna fick bud på lite knappt). "Kanske bättre att vänta och se? Man kanske skulle ställa sig på kölistan ändå? Tänk om man förlorar hela Premier över list?..." tankarna lär snurra för både köpare och säljare...Nu är det nog några som svettas lite över sina innehav tänker jag.
Har väl redan spruckit? Nautilus verkar ju backat över 140k på ett halvår...? Rätt häftig nedgång. Verkar som att så gott som alla hajpade 6siffriga sportstålRolex backat över lag? Tror också det kommer backa mer men nedgången borde väl vara ett faktum nu?Bubblan spricker snart. Tror vi har helt andra priser inom ett år.
De populäraste modellerna från Rolex, AP och PP som jag följer utvecklingen av på C24 har gått ner sista tiden men bara med enstaka procent.Har väl redan spruckit? Nautilus verkar ju backat över 140k på ett halvår...? Rätt häftig nedgång. Verkar som att så gott som alla hajpade 6siffriga sportstålRolex backat över lag? Tror också det kommer backa mer men nedgången borde väl vara ett faktum nu?
De gick väll upp lika snabbt som de nu går ner? Än så länge ser jag det bara som en korrigering och tror det finns betydligt större fallhöjd på modeller som 2-3 dubblat sitt värde på några enstaka år.Har väl redan spruckit? Nautilus verkar ju backat över 140k på ett halvår...? Rätt häftig nedgång. Verkar som att så gott som alla hajpade 6siffriga sportstålRolex backat över lag? Tror också det kommer backa mer men nedgången borde väl vara ett faktum nu?
Du får nog kolla auktioner och inte c24 i en sådan här miljö. Vad man vill ha på C24 är nog inte representativt. Här verkar ju en Nautilus fallit ca 20%...De populäraste modellerna från Rolex, AP och PP som jag följer utvecklingen av på C24 har gått ner sista tiden men bara med enstaka procent.
Rasen måste bli större för att bubblan ska ha "spruckit" i min bok.
De gick väll upp lika snabbt som de nu går ner? Än så länge ser jag det bara som en korrigering och tror det finns betydligt större fallhöjd på modeller som 2-3 dubblat sitt värde på några enstaka år.
Är väll främst de modeller som har rusat som nu sjunker i pris? Åtminstone har inte jag reagerat över en generell sättning rakt genom alla varumärken/modeller.
De populäraste modellerna från Rolex, AP och PP som jag följer utvecklingen av på C24 har gått ner sista tiden men bara med enstaka procent.
Rasen måste bli större för att bubblan ska ha "spruckit" i min bok.
Det finns drygt 500 st 5711 på C24.Du får nog kolla auktioner och inte c24 i en sådan här miljö. Vad man vill ha på C24 är nog inte representativt. Här verkar ju en Nautilus fallit ca 20%...
Se ovan.Prisfallet på Nautilus är inte ”enstaka procent”, vi snackar om prisfall i spannet 15-25% där. 5711 i stål var uppe och nosade i 750-800k vilket också var riktpriserna inkl provision på de som lades ut men blev återropade på Bukowskis och Kaplans premiumauktioner nu i höst. Jämför det med dagens läge där folk inte ens vill betala 550K och där Luxurywatches sänkt sina (alltid kraftigt överprisade) 5711 till 600-650.
frågan är väl om klockorna verkligen går för det begärda priset på c24Det finns drygt 500 st 5711 på C24.
Av dessa är 145 st 5711/1A-010.
Den modellen toppade i augusti på 733.000:- och snittet nu är 705.000:-
Tycker det är ett rätt bra underlag med tanke på storleken men auktionshusen kanske också har hundratals till salu?
Se ovan.
Med reservation för att vi inte vet vad 5711 säljs för på C24.
Därav min reservationfrågan är väl om klockorna verkligen går för det begärda priset på c24
santDärav min reservation
Tycker ändå att det ger en bild av prisläget.
Hävdar att du inte kan kolla på C24 trots stort underlag.Det finns drygt 500 st 5711 på C24.
Tycker det är ett rätt bra underlag med tanke på storleken men auktionshusen kanske också har hundratals till salu?
Se ovan.
Har inte haft koll på antal. Det är som du påpekar också intressant.Hävdar att du inte kan kolla på C24 trots stort underlag.
Handlarna har säkert köpt dyrt och har väldigt starka incitament att försöka hålla priserna där. De lär vilja lugna marknaden..
Auktioner säger vad folk faktiskt är beredda att betala, och det verkar nu vara så att knappt någon är beredd att betala de priser du ser på C24...
Om det nu var lätt att sälja för 700 på C24 hade väl ändå klockan igår flugit mkt lätt för dryga 600 Ink avgifter? Vilken handlare hade inte hoppat på om det var så?
Troligen ser inte handlarna klockan som en lätt affär för 600 för då hade de ju köpt denna. Internationellt känt auktionshus så knappast ngn sverigeeffekt.
Kanske är därför det finns många ute? Vet du hur många som var ute i våras? Känns som att omsättningen gått ner? Vidare precis som du säger vet du inte vad de säljs för.
Fast är inte Nautlius just den klocka som dragit mest kontra list? Att den modellserien backar är ju högst väntat vid en avmattning men betyder inte automatiskt att bubblan spruckit. När begagnade sportstål som fortfarande produceras kryper ner under list kan vi börja snacka. Så tänker jag iaf.Hävdar att du inte kan kolla på C24 trots stort underlag.
Handlarna har säkert köpt dyrt och har väldigt starka incitament att försöka hålla priserna där. De lär vilja lugna marknaden..
Auktioner säger vad folk faktiskt är beredda att betala, och det verkar nu vara så att knappt någon är beredd att betala de priser du ser på C24...
Om det nu var lätt att sälja för 700 på C24 hade väl ändå klockan igår flugit mkt lätt för dryga 600 Ink avgifter? Vilken handlare hade inte hoppat på om det var så?
Troligen ser inte handlarna klockan som en lätt affär för 600 för då hade de ju köpt denna. Internationellt känt auktionshus så knappast ngn sverigeeffekt.
Kanske är därför det finns många ute? Vet du hur många som var ute i våras? Känns som att omsättningen gått ner? Vidare precis som du säger vet du inte vad de säljs för.
Det finns drygt 500 st 5711 på C24.
Se ovan.
Om jag ändrar till euro får jag €69.475 som topp i augusti och €66.829 som nuvarande värde på en ny 5711. Det är en nedgång på knappt 4%.Notera dock att den svenska kronan har stärkts en hel del den senaste tiden vilket påverkar prisstatistiken på C24 då den inte tar hänsyn till historisk växlingskurs.
Det jag menar är att bubblan skapades på väldigt kort tid, prisuppgången var lika snabb som prisnedgången.Du får nog kolla auktioner och inte c24 i en sådan här miljö. Vad man vill ha på C24 är nog inte representativt. Här verkar ju en Nautilus fallit ca 20%...
Ja det är väl främst de som varit i en bubbla? Som nu verkar spricka? Korrigering anser jag inte är 20% på ett halvår. Vi diskuterar ju primärt de megahajpade modellerna. Tycker allt verkar spreta och generellt falla men inte så mkt alls som de mest hajpade.