Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var en fake ute förra veckan till samma uppseendeväckande pris. Också ”svensksåld”.Det kryper sakta men säkert neråt.
Med Nymans cert typ...Var en fake ute förra veckan till samma uppseendeväckande pris. Också ”svensksåld”.
Hur mycket tror ni att veckans börsras (och om det fortsätter) kommer påverka prisbilden på rolex?
kommer folk hålla i slantarna så att prisbilden går ner eller kommer man se en klocka som en ”alternativ” placering där man åtminstone har kvar en fysisk vara vid ett ras?
personligen lutar jag nog åt det senare. Vad tror ni andra?
nej inte som en säker investering utan snarare som en roligare investering än aktier. Jag menar försvinner värdet har man iallafall klockan kvar
Jag hörde det! Dock ska jag köpa alcogel och munskydd för pengarna och sälja med förtjänst i andra änden (lite sarkastisk)
Ja bra att du är sarkastisk.Jag hörde det! Dock ska jag köpa alcogel och munskydd för pengarna och sälja med förtjänst i andra änden (lite sarkastisk)
Man kan ju missförstå på olika sätt.
Detta är förutsatt att du köpt klockan som investering och inte för att konsumera den. Jag är samlare, brukare och konsument. Investera gör jag i andra ting än min hobby.Man kan ju missförstå på olika sätt.
Låt mig förklara.
om du investerar 1mkr och gör det i ett av följande alternativ:
1) aktier och fonder
2) fastigheter
3) bilar och båtar
4) elektronik
5) klockor
om vi rent hypotetiskt säger att det blir en ekonomisk undergång och alla tillgångar ovan blir värda 0kr vilken av punkterna ovan är då tråkigast att äga?
om vi istället ser en nedgång på låt säga 20%. Vilken av punkterna ovan tror ni/du då har svårast att återhämta sig?
personligen anser jag det vara roligare att äga en klocka även om den sjunker i värde än att äga aktier som sjunker lika mycket i värde.
Låt mig förklara.
1) aktier och fonder
2) fastigheter
3) bilar och båtar
4) elektronik
5) klockor
om vi rent hypotetiskt säger att det blir en ekonomisk undergång och alla tillgångar ovan blir värda 0kr vilken av punkterna ovan är då tråkigast att äga?
om vi istället ser en nedgång på låt säga 20%. Vilken av punkterna ovan tror ni/du då har svårast att återhämta sig?
personligen anser jag det vara roligare att äga en klocka även om den sjunker i värde än att äga aktier som sjunker lika mycket i värde.
Menar du en ekonomisk undergång där värdet på varor blir noll, allt annat är sig likt?Man kan ju missförstå på olika sätt.
Låt mig förklara.
1) aktier och fonder
2) fastigheter
3) bilar och båtar
4) elektronik
5) klockor
Hypotetiskt jaMenar du en ekonomisk undergång där värdet på varor blir noll, allt annat är sig likt?
Köpte man för list 2019 och kan sälja för priserna som nu annonseras hoppar man av tåget med 20% geschäft. Inte så hemskt när allt kommer omkring.Är det bara jag som upplever prisnedgångar på samtliga klockor. Känns som att det ”prisbumpas” allt oftare och att säljarna verkar vara allt mer ”desperata”. Allt från blocket, Instagram, ch24 och KS.....
Beror på vad som köptes.Köpte man för list 2019 och kan sälja för priserna som nu annonseras hoppar man av tåget med 20% geschäft. Inte så hemskt när allt kommer omkring.
Är det bara jag som upplever prisnedgångar på samtliga klockor. Känns som att det ”prisbumpas” allt oftare och att säljarna verkar vara allt mer ”desperata”. Allt från blocket, Instagram, ch24 och KS.....
Är det bara jag som upplever prisnedgångar på samtliga klockor. Känns som att det ”prisbumpas” allt oftare och att säljarna verkar vara allt mer ”desperata”. Allt från blocket, Instagram, ch24 och KS.....
Frågan är om det inte alltid varit så? Köparsidan lyckas hitta ett lägre pris på ett exemplar någonstans i världen som han använder som referens och samma sak, men omvänt, med säljaren som hittat ett dyrare ex som kommer att utgöra hans måttstock.
Vad är det för klocka du följer?Den sportrollemodellen jag följer har fallit tillbaka lite i pris sedan toppen för några månader sedan, men den har inte fallit något de senaste veckorna, sett till billigaste pris på Chrono24.
Den världen finns fortfarande kvar. Bara att gå förbi hyenornas hage så finns Edens Lustgård alldeles bakom.Jag ser fram emot en framtid då det blir som förr vad gäller klockor. Man köpte det man gillade, och man kunde räkna med att förlora på alla inköp, i alla fall lite. Det gjorde inget, det var en hobby, inte en investeringsdisciplin.
Det är generellt så med all handel i hela världen just nu. Många avstår från såväl hus, bilköp som resor och konsumtionsvaror.
Finns där ingen efterfrågan så störtdyker priserna. Dom som har kapital kan snart göra fina affärer i vilken bransch som helst.
Kanske, men först måste det vara kris ett tag för att priserna verkligen skall sjunka på bred front. Sen får man det ofta att låta så självklart att man kan göra "fina affärer" på en svag marknad när det förutsätter att man vet att:Det är generellt så med all handel i hela världen just nu. Många avstår från såväl hus, bilköp som resor och konsumtionsvaror.
Finns där ingen efterfrågan så störtdyker priserna. Dom som har kapital kan snart göra fina affärer i vilken bransch som helst.
Låt mig förklara.
1) aktier och fonder
2) fastigheter
3) bilar och båtar
4) elektronik
5) klockor
Nej så är det men om jag säljer aktier och köper en klocka har jag ju ”något kvar” om allt skiter sig.Haha roligt perspektiv! ja du har rätt att jag hellre har klockor än aktier/fonder i en värld som kraschat fullständigt. Men ekonomisk undergång och allt är värt 0kr så tror jag inte det är klockor du ska investera i för att säkra överlevnad
Fortsätter marknaden så här kommer vi kunna köpa sportstål både på och under list inom en månad.