De e den. Om jag får fråga, för en DayC, vilket pris kan räknas som fynd enligt dig?
Det är upp till dig att avgöra vad som är fynd för det som intresserar dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De e den. Om jag får fråga, för en DayC, vilket pris kan räknas som fynd enligt dig?
Rätt ”sopig” avkastning? Blir enl snabbräkning typ årlig avkastning på 12,2% exkl skatt, 8,2% inkl skatt. Jag tar gärna lite pointers av dig gällande placeringar Den avkastningen på tillgångar med garanterad årlig uppräkning av riktpris/kurs om ca 5% och med försumbar historisk risk tar jag som sagt gärna emot.
Krympande is skapar större ytor
Jag tror inte att det kraschar som 2008
Hittar du en sån i det skicket för 125 så tycker jag du ska slå till omgående. Men visst - 185 låter styvt.Priserna är på väg upp. Såg precis en annons med en femsiffrig Day date med Onyx tavla för 185.000 kr. Eller så är den bara 60.000 kr för dyr?
2008 så dök priserna 50% över en natt. Mer det jag syftade på.Personligen tror jag det kommer bli värre än 2008, och rätt snart med. Visserligen blev det stabilare i fredags men med tanke på helgens nyheter om Frankrike, UD`s råd om flygstop m,m är min gissning att vi störtdyker på måndag-tisdag igen.
Två veckors börsnedgång på 30 % bör sätta sina spår även på Rolexpriser. Det är ingen kapitalskyddad placering.Hittar du en sån i det skicket för 125 så tycker jag du ska slå till omgående. Men visst - 185 låter styvt.
Inte ens kärnvapenkrig kan lindra Rolex hysterin... dags att lägga ut min DJ för 300.000 på BlocketTvå veckors börsnedgång på 30 % bör sätta sina spår även på Rolexpriser. Det är ingen kapitalskyddad placering.
2008 så dök priserna 50% över en natt. Mer det jag syftade på.
Finanskrisen 2008 kommer framstå som en smekning i jämförelse... Tror ingen nu levande människa har varit i närheten av en finanskris som den som kommer.Ja där är vi ju inte nu. Däremot tror jag vi kommer gå ner minst lika mycket i långa loppet.
Finanskrisen 2008 kommer framstå som en smekning i jämförelse... Tror ingen nu levande människa har varit i närheten av en finanskris som den som kommer.
Jag har mer än gärna fel dock.
Man kan ju missförstå på olika sätt.
Låt mig förklara.
om du investerar 1mkr och gör det i ett av följande alternativ:
1) aktier och fonder
2) fastigheter
3) bilar och båtar
4) elektronik
5) klockor
om vi rent hypotetiskt säger att det blir en ekonomisk undergång och alla tillgångar ovan blir värda 0kr vilken av punkterna ovan är då tråkigast att äga?
om vi istället ser en nedgång på låt säga 20%. Vilken av punkterna ovan tror ni/du då har svårast att återhämta sig?
personligen anser jag det vara roligare att äga en klocka även om den sjunker i värde än att äga aktier som sjunker lika mycket i värde.
Hur mycket tror ni att veckans börsras (och om det fortsätter) kommer påverka prisbilden på rolex?
kommer folk hålla i slantarna så att prisbilden går ner eller kommer man se en klocka som en ”alternativ” placering där man åtminstone har kvar en fysisk vara vid ett ras?
personligen lutar jag nog åt det senare. Vad tror ni andra?
Om nivåerna i haven stiger en m har jag svårt att se hur detta kan skapa MER tillgänglig mark?Krympande is skapar större ytor
Finanskrisen 2008 kommer framstå som en smekning i jämförelse... Tror ingen nu levande människa har varit i närheten av en finanskris som den som kommer.
+72% sen du köpte din menar du eller?Hulken +72% idag enligt Chrono24. Verkar gå ner men kanske inte detta decennium
Det spekuleras i att det är slut på Hulken nu.+72% sen du köpte din menar du eller?
Ser ut att vara ATH på Hulk på C24 för tillfället. Är det kronkursen eller ser det likadant ut i resten av världen tro?
Ja, sen köpte den, oklart men den går inte minus iaf.+72% sen du köpte din menar du eller?
Ser ut att vara ATH på Hulk på C24 för tillfället. Är det kronkursen eller ser det likadant ut i resten av världen tro?
Klockor är ingen lyxkonsumption för de flesta här utan ett vitalt behov
Som med börsen. Alla ser att den är högre än för 5 år sedan..Ja, sen köpte den, oklart men den går inte minus iaf.
Priset är inte på väg ner
Inte ännu iafSom med börsen. Alla ser att den är högre än för 5 år sedan..
Det spekuleras i att det är slut på Hulken nu.
Jag vet inte såklart, men jag har hört att det kan bli sagt vid Basel.
Du säger att priserna inte faller pga av att de är högre idag än för några år sedan. Jag påvisade bara att resonemanget är helt utan logik.Inte ännu iaf
Vanliga Sub kostar väl runt list nu för att de höjt listpriset med 15+%, inte för att beg priset sjunkit.Du säger att priserna inte faller pga av att de är högre idag än för några år sedan. Jag påvisade bara att resonemanget är helt utan logik.
Nu kke folk (säkert mest säljarna) spekulerar i att Hulk ska tas ur produktion, men om vi diskuterar priserna utveckling kan du inte kolla på C24 värdering jämfört med ett par år gamla priser.
Sedan tycker jag många här krampartat håller i vad som hållas kan. Det blir väldigt onyanserat.
Om man vill testa marknaden kan man ju bara skicka pm till en dealer och fråga vad han betalar för sin Hajprolle (batman, Pepsi, Daytona, Hulk etc). Betalar han fortfarande all time high? Eller har hans bid sjunkit en del?
Om man behöver sälja får man sälja på det högsta pris ngn vill köpa för, vilket i dessa tider kan vara en bra bit under de uppblåsta priserna man ser på C24....
Att priserna på de flesta Hajprollarna har fallit kan inte längre vara en diskussion. Hur mycket de har fallit eller kommer faller är nästa fråga.
Men intressant iakttagelse är ju att prishöjningen på 15% inte verkar gått vidare till andrahandsmarknaden som de innan gjort med direkt effekt. Det är ett svaghetstecken för mig iaf... Nu ligger väl en fin beggad 16610 på list eller under