Ja, men beg steg inte 15%.Vanliga Sub kostar väl runt list nu för att de höjt listpriset med 15+%, inte för att beg priset sjunkit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men beg steg inte 15%.Vanliga Sub kostar väl runt list nu för att de höjt listpriset med 15+%, inte för att beg priset sjunkit.
Man ser väl olika på det men jag anser inte att priset har sjunkit om begpriset är oförändrat men listpriset ökat.Ja, men beg steg inte 15%.
Nä såklart men ett svaghetstecken.Man ser väl olika på det men jag anser inte att priset har sjunkit om begpriset är oförändrat men listpriset ökat.
Att jag påstår att saker går i cykler beror på erfarenhet. Sedan beror det väl lite på vad du menar med att gå åt helvete. Klockor kommer inte att bli värdelösa bara för att efterfrågan minskar. De kommer däremot knappast att kosta mycket mer än vad de gör i butik när utbud och efterfrågan möts.En fråga: Av er som spår framtiden. I synnerhet ni som hävdar att allt kommer gå åt helvete; hur många av er är utbildade och arbetar med de här frågorna?
De analytiker jag pratar med är jävligt försiktiga med att spekulera och sia resultaten. Det är väldigt mycket ”å ena, å andra sidan” (Och då är ändå iaf en av dem frekvent med i Dagens Industri om just detta ämne).
Vilken kunskap är det mina vänner och bekanta saknar?
Att jag påstår att saker går i cykler beror på erfarenhet. Sedan beror det väl lite på vad du menar med att gå åt helvete. Klockor kommer inte att bli värdelösa bara för att efterfrågan minskar. De kommer däremot knappast att kosta mycket mer än vad de gör i butik när utbud och efterfrågan möts.
Ingen vet var vi landar. Däremot så har det ju inte varit 2008. Att börsen faller är vad det är. Än så länge så är det bara en korrigering sett till senaste årens uppgång.Nu menade jag snarare: ”2008 är en smekning i jämförelse men vad som kommer” och liknande kommentarer. Åt helvete menar jag rejält åt helvete. Inte en sättning i ekonomin.
Tummen upp!Ingen vet var vi landar. Däremot så har det ju inte varit 2008. Att börsen faller är vad det är. Än så länge så är det bara en korrigering sett till senaste årens uppgång.
När det gäller lyxkonsumtion så vet vi att det är bland det första som faller när det blir tuffare tider. Låt oss hålla oss till klockor och låta andra diskutera makroeffekter.
Den typen av tvärsäkra uttalanden brukar vara högljudda killgissningar utan direkt kunskap bakom. Sedan kan gissningarna bli sanna, men ingen kan veta.Nu menade jag snarare: ”2008 är en smekning i jämförelse men vad som kommer” och liknande kommentarer. Åt helvete menar jag rejält åt helvete. Inte en sättning i ekonomin.
En fråga: Av er som spår framtiden. I synnerhet ni som hävdar att allt kommer gå åt helvete; hur många av er är utbildade och arbetar med de här frågorna?
De analytiker jag pratar med är jävligt försiktiga med att spekulera och sia resultaten. Det är väldigt mycket ”å ena, å andra sidan” (Och då är ändå iaf en av dem frekvent med i Dagens Industri om just detta ämne).
Vilken kunskap är det mina vänner och bekanta saknar?
Att priserna går i cykler är dock fakta. Det vore konstigare om priserna helt plötsligt slutade göra som de alltid gjort. Inte sant?Hela tråden bygger på killgissningar, precis som tråden om beredskap.
Absolut, men som @skyseeker precis påpekade så vet ingen vart det här kommer att ta vägen.Att priserna går i cykler är dock fakta. Det vore konstigare om priserna helt plötsligt slutade göra som de alltid gjort. Inte sant?
Absolut, men som @skyseeker precis påpekade så vet ingen vart det här kommer att ta vägen.
Om du bara går tillbaka en enda liten sida så ger @skyseeker en ganska tvärsäker analys.
Det är min personliga uppskattning av situationen som råder... Men som sagt jag har inte svaret...Om du bara går tillbaka en enda liten sida så ger @skyseeker en ganska tvärsäker analys.
Tomter på Grönland, Antarktis och framför glaciärer är sjukt attraktiva. Strandtomter är så 2019.Om nivåerna i haven stiger en m har jag svårt att se hur detta kan skapa MER tillgänglig mark?
Förklara gärna i pm, jag kan mkt väl tänka fel.
Sorry för ot
Att det är en stor kris håller jag med om. Skillnaden gentemot tex 2008 är att det nu så kraftigt haltar produktionen i världen och resandet stannas i X antal veckor/månader med allvarliga konsekvenser som följd. Men folk kommer att få immunitet och produktionen kommer tillbaka.Ingen, absolut ingen, vet vart det kommer landa. Det enda vi vet än så länge är att vi står i/inför den största krissituation sedan andra världskriget. Det är inte på långa vägar över så ingen vet hur stora effekterna blir.
Utifrån det måste man ju själv skapa sig en uppskattning (spekulera) om hur detta påverkar marknaden. Ingen har facit och det är allt för många variabler inblandade för att ”gissa”.
Att det är en stor kris håller jag med om. Skillnaden gentemot tex 2008 är att det nu så kraftigt haltar produktionen i världen och resandet stannas i X antal veckor/månader med allvarliga konsekvenser som följd. Men folk kommer att få immunitet och produktionen kommer tillbaka.
2008 så kollapsade förtroendet för det ekonomiska systemet mellan banker och institut.
Jag tror att effekterna av den här krisen måhända kan vara kraftigare men de kommer vara mer kortvariga än 2008.
Inte för att vara den som är den, men samma experter kunde heller inte förutspå finanskrisen. Allt är en gamble i denna branschen.Bättre att lyssna på folk som jobbar med det här, än alla killgissningar
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/dO2zQq/experterna-darfor-upprepas-inte-finanskrisen
Kan stämma, men de jobbar i alla fall med detInte för att vara den som är den, men samma experter kunde heller inte förutspå finanskrisen. Allt är en gamble i denna branschen.