Laplander
Guld
Något gjorde dom rätt med sin påstådda "koppling" till vapenindustrin, för jag kommer aldrig att glömma bort domFinns dom på riktigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Något gjorde dom rätt med sin påstådda "koppling" till vapenindustrin, för jag kommer aldrig att glömma bort domFinns dom på riktigt?
Nu får min "Titanic DNA" samlarvärdeRJ Watches lämnade in handduken för en vecka sedan eller två.
Utan att ha någon aning så tänker jag spontant på Chopard, Ulysse Nardin. Dyra märken som jag (utan att vara speciellt insatt) sällan ser/hör talas om utanför Basel. Men jag tänker att dyrare, smalare märken får det svårt och att de stora klarar sig.I andan av tråden läste jag https://www.ablogtowatch.com/who-will-save-swiss-made/
Ariel verkar hyfsat säker på att det kommer försvinna en del aktörer i coronavirusets dyningar, vad tror KS? Vilka eventuella märken försvinner?
Nu är inte spekulant på klockor i Rolex prisklass, mer runt 5-20 k, men trots det rådande läget har inte min köplust minskat. Jag vill köpa nya klockor ändå. Gärna nu!Men när det inte finns någon efterfrågan så kommer priserna sakta att krypa neråt i takt med att säljarnas desperation ökar
med all respekt för den privatekonomiska oro som finns hos många för tillfället så tycker jag det känns ganska talande att många förmodligen resonerar som du säger.
Det har pratats om hur dåligt Rolex och AD’s sköter den limiterade tilldelningen men om det nu visar sig att folk inte ens skulle handla till listpris om möjligheten fanns så känns det som majoriteten som stod på dessa listor snarare gjorde det av spekulativa skäl än för att de ville ha klockan.
sen är jag den första att förstå att man kanske prioriterar annat än en lyxklocka om det blir kärvt men där är vi inte än.
Tur att man inte behöver göra exit då. Byteshandel lär ju gå bra även på en vikande marknad.Alla vill sälja för topp-pris men är 3 veckor sena
Med vänlig hälsning
Ola G
Nja jag vet inte, jag har en bostad och kommer ju inte köpa en ny om priserna går ner, jag har fonder och det kommer jag köpa mer på vägen ner och på vägen upp och jag sitter och kollar på klockor lika mkt varje dag. Känns inte som intresset svalnat för att det är som det är i världen nu.En iakttagelse om mig själv som överraskade mig lite...
Jag har alltid tänkt att jag ska köpa ngn fin klocka när marknaden faller mkt (dock ingen Hajprolle), men nu när det väl sker känner jag mig ändå ganska nöjd med min samling... Varför? För att jag känner mig mer sugen på att köpa fonder, ny bostad eller varför inte sommarhus (ja jag är tämligen säker på att även den evigt stigande bostadsmarknad får sig en smäll nu med alla varsel...
Är jag ensam om att prioritera bort klockköp på ett oväntat sätt?
PS. Jag vet att säljarna fortfarande vill ha nära all time high men det finns nog väldigt få som betalar det idag.
Och visst kan man köpa för arr man vill ha och man har råd, men ingen känner sig väl stressad nu...? DS
Efter knappt en månad på väntelista....tror vi kan konstatera att priserna ska ner.
Som på börsen, när det vänder går det fort.Efter knappt en månad på väntelista....tror vi kan konstatera att priserna ska ner.
De kommer nog falla så det står härliga till...Efter knappt en månad på väntelista....tror vi kan konstatera att priserna ska ner.
De kommer nog falla så det står härliga till...
Kan hela HQ falla så kan min skäl en NoDate Sub oxo fallaDe kommer nog falla så det står härliga till...
Kan hela HQ falla så kan min skäl en NoDate Sub oxo falla
och för oss som inte kan franska?
Det är snabbare än väntat, men ska även noteras att Nymans gjort en rockad bland personal och ansvarig för väntelistorna är ej längre densamma som varit under en längre period.Efter knappt en månad på väntelista....tror vi kan konstatera att priserna ska ner.
Konstigt.. kill-gissning men antar att många slutade skriva upp sig tillslut efter det härliga mottagandet många fick från ADDet är snabbare än väntat, men ska även noteras att Nymans gjort en rockad bland personal och ansvarig för väntelistorna är ej längre densamma som varit under en längre period.
Det är två olika saker. Det ena rör anställda i plural som av vissa anledningar kan ha uppfattats som korta i ton, vilket f.ö inte hindrat den större massan från att skriva upp sig ändå. Det andra rör en favorisering av uppskrivna på dessa listor.Konstigt.. kill-gissning men antar att många slutade skriva upp sig tillslut efter det härliga mottagandet många fick från AD
Det är två olika saker. Det ena rör anställda i plural som av vissa anledningar kan ha uppfattats som korta i ton, vilket f.ö inte hindrat den större massan från att skriva upp sig ändå. Det andra rör en favorisering av uppskrivna på dessa listor.
Skulle inte förvåna någon tror jag, favoriseringar av köpare har man hört talas om. Är man redo och spendera och gör det successivt hos ADs, är det inte konstigt om man landar lite högre upp.Det är två olika saker. Det ena rör anställda i plural som av vissa anledningar kan ha uppfattats som korta i ton, vilket f.ö inte hindrat den större massan från att skriva upp sig ändå. Det andra rör en favorisering av uppskrivna på dessa listor.
Efter knappt en månad på väntelista....tror vi kan konstatera att priserna ska ner.
Sett på Instagram. Källa internet alltså...