• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Klart priserna nu kommer gå ned. Gråisarna försöker ju dock fortfarande försöka hålla uppe prisbilden men många privata annonser börjar ju nu krypa nedåt sakta men säkert. Är säkert bara en tidsfråga innan man kan pruta lite hos AD också. ;)
Pruta på Rolex menar du?
Det finns ju andra märken.

Tråkigt att se men så här stort utbud av Rolex och Pateks stålmodeller har vi inte sett på länge. Säger en del om hur mycket som spekuleras i branschen.

Fortsätter det så här så ligger nog Rolex stål på en bra bit under list om några veckor och Pateks eftertraktade modeller lär ligga marginellt över. Får kanske ta tillbaka vad jag skrivit tidigare, snart börjar det på riktigt bli intressant att köpa Klockor i investeringssyfte:greedy:
Om folk är tilläckligt desperata ja.
Men klockor kommer förbli en dålig investering jämfört med värdepapper.

Det är väl logisk att klockor och lyxkonsumtion minskar under såna här tider vi upplever idag. Folk mister jobbet inom olika branscher. Bankerna måste ta större risker med att låna ut pengar, UD avråder från reser osv. När man läser om allt på olika nyhetsmedier så klart faller intresset för klockor. Allt är i dagsläget ostadigt. Ingen vet något. Alla pressar alla. Folk bunkrar, andra länder tar stora beslut, journalister pressar våra expert med att jämföra vad övriga länder gör.

Klart som fan minskar efterfrågan på klockor. Minskar efterfrågan så är plötsligt tillgången större och de som är behov av pengar lär nog flippa klockorna till billigare pris.
Ja, jag delar också din uppfattning, eftersom detta brukar gälla i stort sett de flesta ”lyxvaror” på marknaden.

Senast ändrad:
- Jag tackade nej. Ogillar hela den marknadsföringsstrategi som skapats runt Rolex, girighet och förnedring präglar situationen idag (i mina ögon). Jag köpte Rolex när de fanns i butik och den kund som ville köpa fick köpa.

Kan ha respekt för det ställningstagandet.

Det är nog fler som har samma tankar i bakhuvudet idag och kanske kommer till samma slutsats om de har känt sig illa behandlade senaste åren när det gapat tomt i montrarna och de sett ett överflöd hos gråhandlarna till markup och fått svaret att det inte går att ställa sig i kö på någon modell de är intresserad av.

- Jag tackade nej. Ogillar hela den marknadsföringsstrategi som skapats runt Rolex, girighet och förnedring präglar situationen idag (i mina ögon). Jag köpte Rolex när de fanns i butik och den kund som ville köpa fick köpa.

Jag håller med dig. Det där att man ska vara "kompis" med sin AD, även handla något annat (oattraktivt), stå ut med en viss arrogans från butiken (inte något jag själv upplevt) etc för att få den stora ynnesten att få handla en sportrolex till listpris är rätt avtändande. Stå där med mössan i hand och och sänkt blick för att betala 100 tkr för en klocka. Ovanpå det tar man evigheter på sig (och ordentligt betalt) för att serva klockan för att man inte vill investera i tillräcklig kapacitet. Nope, det är inte särskilt imponerande.

Varför skulle jag som aldrig köpt en ny klocka i mitt liv bli erbjuden någonting för?

Jag talar om att AD just nu ringer till folk och erbjuder saker på stört som det tidigare var lista på, bland annat sport-pateker och Rolex.

Jag sitter inte och gissar vet du.
Intressant, men att de ringer folk på sin lista är väl precis som tidigare. "Lista".
Även om många kanske tackar nej nu!?, så tror jag det ska vara riktigt blodigt innan en 5167, 5711 osv står tillgänglig i montern på Rob.
Eller tror du det snart är en verklighet även på sportPateks?

Varför skulle jag som aldrig köpt en ny klocka i mitt liv bli erbjuden någonting för?

Jag talar om att AD just nu ringer till folk och erbjuder saker på stört som det tidigare var lista på, bland annat sport-pateker och Rolex.

Jag sitter inte och gissar vet du.
Mycket av det du säger brukar jag ta med en skopa salt :)

Men... Att ADs ringer runt och erbjuder klockor verkar faktiskt stämma

Intressant, men att de ringer folk på sin lista är väl precis som tidigare. "Lista".
Även om många kanske tackar nej nu!?, så tror jag det ska vara riktigt blodigt innan en 5167, 5711 osv står tillgänglig i montern på Rob.
Eller tror du det snart är en verklighet även på sportPateks?

Nej det tror jag inte, men nu ser det ut som det gör.

Mycket av det du säger brukar jag ta med en skopa salt :)

Men... Att ADs ringer runt och erbjuder klockor verkar faktiskt stämma

Lustigt då jag sällan uttalar mig skarpt.

Trist utveckling för de med självdestruktivt beteende. Vi må tycka vad vi vill om Rolexhandlarnas beteende gentemot kunderna, men de tillhandahöll faktiskt denna grupp en viktig tjänst! Var ska de vända sig nu för att bli utnyttjade, sårade och bli förnedrade? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp