• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det mer än jag som har fått avsmak för Rolex? Så dåligt beteende från ADs runt om i Sverige.... Intressant och samtidigt spännande utveckling.
Om det visar sig att tillgången är mycket bättre än de sagt och hållit på de populära modellerna för att kunna pytsa ut dem till kunder som köper annat låter det som lite av en skandal. Om inte annat bedrägligt beteende, vilket enligt Dante Alighieri var den värsta av de sju dödssynderna.

Om det visar sig att tillgången är mycket bättre än de sagt och hållit på de populära modellerna för att kunna pytsa ut dem till kunder som köper annat låter det som lite av en skandal. Om inte annat bedrägligt beteende, vilket enligt Dante Alighieri var den värsta av de sju dödssynderna.
Det att man nästan hoppas att det inte stämmer. Att AD ringer nu, så sjukt. Vilket sammanträffande....

Privatannonser på Rolex ligger kvar på all time high. En handlare som annonserar på Klocksnack sänkte ett par Rolex med 15-20 % och sålde dem under dagen.

Är det verkligen så sjukt? Tror dom precis som alla andra försöker hålla sina butiker flytande och betala ut lön till sin personal.
Är nog inte lätt vad man än säljer idag
Självklart är det sjukt! Vem kunde se förutse detta för ca 3 veckor sen? Nog ingen. Dock var vi rörande överens om att priserna kommer gå ner med tanke på Corona historian i Asien osv. Men att AD ringer, vetifan...

116610LN. När jag besökte ad i höstas var det stopp, i januari blev jag uppskriven och nu meddelad att modellen jag efterfrågade fanns i butik.
Ärligt talat har jag tappat köpsuget lite efter hur man blivit behandlad av ad de senaste åren. Hade nästan gett upp rolex och börjat titta efter annat. Dessutom har priset på sub stigit till löjlig nivå, nästan lika löjlig som prisökning på speedy 005. Så sent som i förra veckan var jag ut och jagade en navitimer och det känns på något sätt roligare även om det skulle vara ett "sämre köp" rent ekonomiskt.
Ska bestämma mig till i morgon.

598 annonser om man söker på Rolex (blocket), förstår inte hur alla handlare kan låta marknaden svämma över. Värdet om det ens går att sälja kommer rasa ner i källaren om inte utbudet minskar. 77 gmt! billigaste keramiska är prissatt till 93..

En rimlig prissänkning är välkommen men att marknaden rasar fullständigt känns ju väldigt tråkigt. Lider med alla paniksäljare nu:(

598 annonser om man söker på Rolex (blocket), förstår inte hur alla handlare kan låta marknaden svämma över. Värdet om det ens går att sälja kommer rasa ner i källaren om inte utbudet minskar. 77 gmt! billigaste keramiska är prissatt till 93..

En rimlig prissänkning är välkommen men att marknaden rasar fullständigt känns ju väldigt tråkigt. Lider med alla paniksäljare nu:(
Är man med i leken får man leken tåla. Det får ses som läropengar. Nästa gång kanske de inte köper skit de inte har råd med...

En polare blev just erbjuden en 6siffrig Pepsi för 120. Jag reviderar nog mitt uttalande och tror nog man kan få alla 6siffriga Rolexar under list inom en månad.

Bubblan har spruckit. Lika bra att inse.

Låt oss inte överskatta saker. Priserna kommer att vara relativt tröga neråt. Det finns nog fortfarande en viss uthållighet hos säljarna. Även om knappt någon köper.

Ja såklart kommer asking price vara högt ett tag till. Men om man kan få en ny till list är nog ingen dum nog att betala mer än list till priavatperson/dealer.
Nä. Men vissa tror ju att det ska falla mer än så över en natt. Det kommer att ta tid då de flesta fortfarande inte måste sälja på studs. Även tillgängligheten hos AD kommer att ta ett tag innan du ser klockor i montrar.

Efterfrågan är lägre. Den finns dock fortfarande.

Låt oss inte överskatta saker. Priserna kommer att vara relativt tröga neråt. Det finns nog fortfarande en viss uthållighet hos säljarna. Även om knappt någon köper.

Jo det är klart, men det är just det vem kommer köpa? Känns som att "investerarna" går och väntar på att öka exponeringen på börsen. Klart det alltid kommer finnas entusiaster kvar som köper till marknadsvärden men kan inte finnas någon som affärsmässigt köper klockor idag? Lite som att öppna restaurang just nu.

Jo det är klart, men det är just det vem kommer köpa? Känns som att "investerarna" går och väntar på att öka exponeringen på börsen. Klart det alltid kommer finnas entusiaster kvar som köper till marknadsvärden men kan inte finnas någon som affärsmässigt köper klockor idag? Lite som att öppna restaurang just nu.
Nja. Klockan kostar inget att ha kvar. Även om det säkert finns de som måste sälja så tror jag också att det finns många som har råd att ha kvar. Likväl som att det finns dumskallar som tror det är köpläge när priserna bara fallit en liten bit på vägen.

Ingen vet hur snabbt och hur mycket saker kommer att falla.

Jag väntar med glädje på en Rolex som kommer innan sommaren. Låter som april-maj senast jag stämde av.
Klart det är tråkigt/brutalt när hela världsekonomin totalhavererar på två veckor. Men mitt klockberoende har visat sig vara på riktigt.
Ska hämta en GS på fredag :) Så vissa köpare finns det ändå, även om vi kanske är få.

Senast ändrad:
Ja såklart kommer asking price vara högt ett tag till. Men om man kan få en ny till list är nog ingen dum nog att betala mer än list till priavatperson/dealer.

Sen ska privat (blocket) vara rejäl rabatt mot list, om det inte är någon kö! Jag har två bekanta som köpte varsin Rolex med ungefärlig motivering "aktieportföljen ökade med 50 % och Rolex ökar bara i värde". Jag undrar hur många sådana köpare det finns där ut, och vill bara tilläga att det absolut inte är något fel att unna sig saker när man känner sig rik, det gör jag med!

116610LN. När jag besökte ad i höstas var det stopp, i januari blev jag uppskriven och nu meddelad att modellen jag efterfrågade fanns i butik.
Ärligt talat har jag tappat köpsuget lite efter hur man blivit behandlad av ad de senaste åren. Hade nästan gett upp rolex och börjat titta efter annat. Dessutom har priset på sub stigit till löjlig nivå, nästan lika löjlig som prisökning på speedy 005. Så sent som i förra veckan var jag ut och jagade en navitimer och det känns på något sätt roligare även om det skulle vara ett "sämre köp" rent ekonomiskt.
Ska bestämma mig till i morgon.
Köp det som känns rätt. Hetsen verkar ha lagt sig nu. Kommer nog att bli lättare att få tag i en senare, om du nu ångrar dig

Nu drar även AD ner öppettider. Hålla igen på personalkostnaden? Gällde både Krons och Nymans.
3AC3E3C1-5CE2-4C77-B983-A1B5287EE929.png

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp