• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varför skulle jag som aldrig köpt en ny klocka i mitt liv bli erbjuden någonting för?

Jag talar om att AD just nu ringer till folk och erbjuder saker på stört som det tidigare var lista på, bland annat sport-pateker och Rolex.

Jag sitter inte och gissar vet du.
Hört något om AP RO 37mm? Kan den finnas tillgänglig?

Har själv aldrig köpt till list...:p
Bild på dinkan vill vi ha oxå :)
Haha. Du är ju VIP. Jag är inte riktigt där än :(

91C6A395-0F43-456F-BEFB-56878A2A1A3E.jpeg

Kul med er som nu tvekar när ni väl blir erbjudna klockor från AD.

Då hade vi andra rätt alltså? Ni ville bara ha dem pga priset och hypen :)
För mig handlar det nu om att göra som jag gjorde för 2-3 år sen på Rolex som vilket annat märke som helst: Köpa under listpris. För att använda och njuta av klockan, inte för att göra klipp.
Jag kommer fortfarande att köpa min drömklocka men frågan är om jag nu ska köpa nytt/hos AD eller köpa billigare nyare begagnat :) Som alltid med mina klockköp oavsett märke. Inte för att spekulera.

Senast ändrad:
För mig handlar det nu om att göra som jag gjorde för 2-3 år sen på Rolex som vilket annat märke som helst: Köpa under listpris. För att använda och njuta av klockan, inte för att göra klipp.
Jag kommer köpa min drömklocka fortfarande men frågan är om jag nu ska köpa nytt/hos AD eller köpa billigare nyare begagnat :) Som alltid med mina klockköp oavsett märke.
Räknar inte med att någon ska "erkänna", men fakta är ju fakta även om det finns undantag.

Kan det här betyda att det är prutläge på nya stål DJ36 hos AD snart? Låter galet, men rätt galet läge nu i världen... :angel:

Jag köper gärna en Blro eller Daytona C till list och bara njuter av den om jag får tillfälle :)

Senast ändrad:
Kul med er som nu tvekar när ni väl blir erbjudna klockor från AD.

Då hade vi andra rätt alltså? Ni ville bara ha dem pga priset och hypen :)
Nu står jag inte på någon lista men en Pepsi till list hade suttit gött...ända till börsen dök och jag köpte på mig en drös aktier och fonder. Är fasligt icke-likvid för närvarande, hade en AD ringt hade jag nog fått passa.

Nu står jag inte på någon lista men en Pepsi till list hade suttit gött...ända till börsen dök och jag köpte på mig en drös aktier och fonder. Är fasligt icke-likvid för närvarande, hade en AD ringt hade jag nog fått passa.
Jag är i samma sits som du, där jag är tokback 300k+ men till en Blro eller DaytonaC till list hade det gått att lösa kanske. Bättre att ta chansen när man väll får den :)

Ja då, dock är det rent generellt väldigt trögt inom flera branscher tycker jag mig höra. Folk håller i pengarna i Sverige. Rolex marknad är dock världsomspännande och lika het i stort sett överallt. En rejäl dipp kräver att något stort händer i världsekonomin eller att folk plötsligt tappar intresse för märket.
Som ett nytt virus typ Corona då?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp