Hubbe
Basic
Jepp.Blev inlägget borttaget?
Startade även en tråd om detta i morse, som genast togs bort...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp.Blev inlägget borttaget?
Vilket företag? PM:a om du inte vill skriva det här.
Skicka via pm, snällaJepp.
Jepp.
Märkligt?Vilket företag? PM:a om du inte vill skriva det här.
https://antiflu.eu/collections/skyddspaket/products/familjepaket-munskydd-och-handspritVilket företag? PM:a om du inte vill skriva det här.
Vilket företag? PM:a om du inte vill skriva det här.
Skicka via pm, snälla
Det är det jag vill veta, tycker att det vore väldigt lämpligt om det kom fram i detta forum. Såna lirare vill iaf inte jag handla av.Vilket företag? PM:a om du inte vill skriva det här.
Jaha, okej.Han vet inte och frågade själv om det tidigare innan inlägget blev borttaget.
Klockföretaget: https://www.neptunstockholm.com/
Var det inte exklusiva klockor?Klockföretaget: https://www.neptunstockholm.com/
Var det inte exklusiva klockor?
Det är en märklig uppfattning att ekonomer och liknande alltid är neutrala och objektiva i sina uppfattningar och beskrivningar av verkligheten. Alla andra akademiker anklagas alltid för att vara politiserade, men aldrig nationalekonomer, vilket är oerhört ironiskt.
Frågor som att räntenivåer påverkar ekonomin (ett av Tinos argument) är relativt allmängiltiga och inte särskilt politiskt.
Fortfarande 2016 hade AD i Dubai 114060, 116610LN och 116710LN i lager och de slog omedelbart av 10% på priset vid minsta visat intresse. Under de fyra år som gått sedan dess har listpris gått upp 30%. Jag tror inte att prissänkningar eller allmänna rabatter är omöjliga om det visar sig vara så att de som drev efterfrågan på stålklockor i 100.000-kronorsklassen faktiskt var mindre intresserade av klockorna än av att tjäna enkla pengar.Fortsätter det här gissar jag på att det kommer bli en helt ny situation för många, lite som jag upplevde i Malaysia 2004 = Alla ADs har sportrolex hemma och alla är villiga att ge just dig ett special price.
Eller tror vi att Rolex kommer justera ner listpriset även om det är för högt för marknaden?
Att en forskare skriver böcker som pekar på problem skulle göra att han har ett så stort egenintresse att man inte kan lita på honom/henna får nog ses som rätt långsökt.
En motsvarighet (och betydligt tyngre källa än Tino) är Robert Schiller som skrivit ett par böcker om betydande problem i USAs ekonimi (Irrational Exuberance är den mest välkända) och hans uppfattningar värderas ändå väldigt högt.
Återhämta sig eller återgå till normalt? Det är väl käckfrågan när det kommer till nya klockor som ibland kostar under listpris och andra gånger kostar mer än dubbla listpriset.
jag ifrågasätter inte hans kompetens precis som jag inte ifrågasätter ledande personer på Goldman Sachs som hävdar det jag skrev. Sverige kan mycket möjligt vara hårdare drabbat än världen i allmänhet och börsen i synnerhet men om inte hela industrier hinner slå igen så är ju orsakerna till varslen helt annorlunda från finanskrisen 2008.
Det återstår att se men om någon varit pessimistisk i 10 års tid när hjulen snurrat som aldrig förr i ekonomin så förväntar åtminstone inte jag mig att han skall ändra sig i en pandemi.
jag ifrågasätter inte hans kompetens precis som jag inte ifrågasätter ledande personer på Goldman Sachs som hävdar det jag skrev. Sverige kan mycket möjligt vara hårdare drabbat än världen i allmänhet och börsen i synnerhet men om inte hela industrier hinner slå igen så är ju orsakerna till varslen helt annorlunda från finanskrisen 2008.
Det återstår att se men om någon varit pessimistisk i 10 års tid när hjulen snurrat som aldrig förr i ekonomin så förväntar åtminstone inte jag mig att han skall ändra sig i en pandemi.
Har
Varje kris är på något sätt unik och drabbar länder olika. De faktorer som just Tino tar upp runt hushållens höga belåning, mkt låg ränta och en ev fastighetsbubbla talar väl för att Sverige kan drabbas hårdare. Tittar vi på utvecklingen i världen är det svårt att vara optimistsik. Detta, tex, skrevs den 13:e och efter det har blodbadet fortsatt.
På tal om krisen, här en en annan vinkel som fokuserar på effekterna på kort sikt, dvs den närmsta veckan.
Kerstin Hessius kommentarer precis i början är sevärda. Enorma värden brinner upp varje sekund av "lock down" (arbetslöshet, konkurser etc) och ingen kan riktigt förutspå konsekvenserna och följdverkningarna. Hon menar att vi har en vecka på oss.
https://www.di.se/nyheter/ap-fondens-vd-vi-maste-lamna-paniklaget/
Jo... Men också...
Försök hitta den politiker som vågar riskera att inte lyssna forskare och epidemiologer och sen har ett antal tusen medborgares liv på sina händer.
I Sverige har vi väl, för övrigt, varit någorlunda rimliga i de försiktighetsåtgärder som tagits.
Sorry för OT.
Samma här. Nästan som Black Friday. Triwa var första klockbutiken jag fick från, med 30 % på hela sortimentet.Är det bara jag som får mejl om mellan 20-30% rabatt på allt från kläder, skor och kontaklinser?
Jovars!Många som dör vs en depression. Det är ett beslut man är glad att man inte själv behöver fatta.
Lite förvånande i en sådan artikel att man samtidigt inte nämner att Sverige i hög grad är ett av de länder där man visat mest försiktighet och balans i insättandet av de olika "lockdown" insatserna. Och till största delen hånas och kritiseras för det. Jag missunnar ingen jobbet att göra övervägningarna och i ljuset av rapporterna inifrån Lombardiet så har man ju förvånats över att svenska rekommendationer har hållit sån kyla som de gjort och fasat lite för tanken att man inte har rätt balans.På tal om krisen, här en en annan vinkel som fokuserar på effekterna på kort sikt, dvs den närmsta veckan.
Kerstin Hessius kommentarer precis i början är sevärda. Enorma värden brinner upp varje sekund av "lock down" (arbetslöshet, konkurser etc) och ingen kan riktigt förutspå konsekvenserna och följdverkningarna. Hon menar att vi har en vecka på oss.
https://www.di.se/nyheter/ap-fondens-vd-vi-maste-lamna-paniklaget/
Orka inte läsa allt men... är det så att när en del nu får möjligheten att köpa klockan de längtar efter till ord pris så avstår man?