Priserna på väg upp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Priserna på väg upp!
Finns fortfarande personer som inte tänker. Även för en månad sedan hade den inte varit värd det där... Såldes nyss på Buckan för typ 11k. Nu polerad och går för det där. Talar i min värld för okunnig köparePriserna på väg upp!
Åtminstone 2 okunniga spekulanter i detta fall.Finns fortfarande personer som inte tänker. Även för en månad sedan hade den inte varit värd det där... Såldes nyss på Buckan för typ 11k. Nu polerad och går för det där. Talar i min värld för okunnig köpare
![]()
Med risk att det har varit på bordet tidigare...
![]()
Med risk att det har varit på bordet tidigare...
Vilka förträffliga "rabatter", speciellt på Omega...
Vilka förträffliga "rabatter", speciellt på Omega...
Mmm, deras definition av märkesklockor är flexibel...Ja det var ju inte mycket att hurra över.
Ändå lite oklart vad den klockan har för färg? På min datorskärm skulle jag säga att den går mer mot guld än silver.Detta var väl helt ok.
Jag ser silver.Ändå lite oklart vad den klockan har för färg? På min datorskärm skulle jag säga att den går mer mot guld än silver.
Men det kanske är som den där klänningen som valsade runt på nätet får något år sedan? Alla ser olika.![]()
Jag ser silver.![]()
Den finns en sko nu också!Ändå lite oklart vad den klockan har för färg? På min datorskärm skulle jag säga att den går mer mot guld än silver.
Men det kanske är som den där klänningen som valsade runt på nätet får något år sedan? Alla ser olika.![]()
![]()
Detta var väl helt ok.
Detekterar mycket skadeglädje i tråden vilket är tråkigt att beskåda. Jag ser inget fel med att köpa klockor i spekulationssyfte, det är upp att till var och en att bestämma om de vill betala över list. Att vi entusiaster inte vill betala marknadsvärde för vissa modeller så som dem har utvecklats senaste åren innebär inte per automatik att de är fel att spekulera i klockor och de som historisk har gjort det bör nu brännas på bål genom att försättas i svår ekonomisk situation, det är trots allt en kapitalistisk värld och helt ok att försörja sig själv eller sin familj genom att spekulera i valfri vara. Det finns en stor värld utanför stål - Rolex, AP och PP som bara väntar på att blir upptäckt! För undertecknare vände vinden när jag var hos AD och frågade om jag kunde få titta på en Aquanaut varpå ADn artigt viftade bort mig.
Visst har det vart surt att inte kunna handla fr AD men det har antagligen, som andra påpekat, med de omsättningskrav över icke populära modeller tillverkaren stället på AD för att bibehålla den aktuella namnet i skyltfönstret.
Det är ingen mänsklig rättighet att äga en klocka, ännu mindre en för flera tusentals kronor. Det jag kan utläsa från flertal poster är att många entusiaster fastnar i kornsiktet och missar andra märken som inte alltför sällan erbjuder mer bang for your buck än valfri hypad klocka i stål. Många verkar även missa att om priser sjunker kraftigt så kommer det att korrelera med företagens ekonomi, köpkraft kommer att dyka och omsättning likaså. Pension försvinner upp i rök och anställda blir varslade vilket indikera att få kommer att gå igenom det vi möjligtvis har framför oss utan att påverkas direkt eller indirekt med allt vad en förlängd lågkonjuktur innebär.
Önskar hellre dyra/uppblåsta klockpriser som drabbar en icke signifikant andel av befolkningen än en global kris där många får se sina besparingar gå upp i rök. I dessa tider av ovisshet är det en ypperlig tillfälle att dra fram våra bästa sidor. Stötta din lokala pizzabagare och Thai-haket runt hörnet, stötta skomakaren och den skickliga skräddare, besök barberaren några kvarter bort så kanske vi kan ta oss igenom detta och ut på andra sidan med mindre dammstoft i rocken och familjens, släktens, grannens ekonomi är någorlunda intakt.
Den aspekt som ofta glöms bort gällande senaste årens hajp är att flera fått upp ögonen för vår lilla mikrovärld. Jag uppskattar att se de små mekaniska urverken i det vilda; ibland är det en vintage Bulova runt handleden på kassören på Pressbyrå, en annan dag är det mamman med SKX på lekplatsen eller medelålders-mannen med en Hulk på semesterorten, pensionären med Longines på tuben, strandkillen med sin Explorer 2, butikssäljaren med en Seiko GMT! Varje gång förundras jag ständigt vad personen i frågan har för relation till sin klocka? Är det möjligtvis en klocksnack-broder/syster jag har framför mig?
Det kanske är naivt att försöker rikta den moraliska kompassen (från mitt perspektiv) i rätt riktning på ett anonymt internetforum men jag försöker leva efter en kod och de ledorden som är ristade hos denna gamla krigarens själ.
När Adn viftade bort förfrågan så tvingades undertecknaren vidga sina vyer och med det upptäckte att för samma peng PP vill ha för en 5167 går det att köpa en Lange Datograph i ädelmetal, utan väntetid! Nästan så att jag vill gå tillbaka i tiden och örfila den yngre, läs dummare, versionen av mig för att ens ha underhållit tanken.
Örnen är alltid en bra stridskamrat.
![]()
Nu spelar det iofs inte så stor vad klockfantaster hoppas och tror på, men ändå, den som går och drömmer om ett "worst case scenaio" för att spara 30 tkr på ett klockköp har inte fattat något alls om vad det är som pågår just nu eller vad en rejäl lågkonjunktur (eller en ekonomisk depression) innebär. Vi kommer att tvingas se kedjereaktioner av konkurser som ingen har en aning om hur de kommer att sluta.
Min polare blev erbjuden en sådan Pepsi för 120k. Så typ där kanske?Följer med spänning prisbilden på begagnade Sky-Dwellers (326934) och Pepsi (126710BLRO) någon som vet hur prisbilden sett ut senaste tiden?
Min polare blev erbjuden en sådan Pepsi för 120k. Så typ där kanske?
Låter billigt med 120 för en 126710BLRO - jag hade gärna köpt en på den nivån.
Jag tror att dagens klockpriser på några års sikt, givet omfattande penningpolitik och lågräntemiljö, leder till ökade priser när marknaden väl har lugnat sig. Tror vissa klockfabrikat är att likna vid en hedge mot både valuta och dålig alternativavkastning.
Hur många försöker inte pricka botten på börsen just nu för att göra sig ett klipp? Vad är skillnaden?den som går och drömmer om ett "worst case scenaio" för att spara 30 tkr på ett klockköp har inte fattat något alls om vad det är som pågår just nu eller vad en rejäl lågkonjunktur (eller en ekonomisk depression) innebär.
Hur många försöker inte pricka botten på börsen just nu för att göra sig ett klipp? Vad är skillnaden?
Jag tror många klarar av att ha två tankar i huvudet samtidigt.
326934, speciellt med vit tavla, är den nya keramiska Daytonan. Du kan få köpa min för 2 pallar toapapper!Följer med spänning prisbilden på begagnade Sky-Dwellers (326934) och Pepsi (126710BLRO) någon som vet hur prisbilden sett ut senaste tiden?
Får vi en riktig ekonomisk depression så får vi som du skriver långt större utmanningar än att pricka botten på börsen eller vilken klocka man ska fynda.Folk kan säkert tänka på fler saker samtidigt, men hur menar du att det gör en ekonomisk depression (som var vad jag utvecklade) trevligare?
En ekonomisk depressionen blir väl knappast trevligare om man slutar konsumera?Folk kan säkert tänka på fler saker samtidigt, men hur menar du att det gör en ekonomisk depression (som var vad jag utvecklade) trevligare?
En ekonomisk depressionen blir väl knappast trevligare om man slutar konsumera?
Kapitalismen har ingen empati och visar sig ofta från sin fulaste sida vid krascher.
Du skrev:Jag har lite svårt att förstå hur dina kommentarer hänger ihop med mina? Det är kanske jag som är trög, men för mig blir de "goddag yxskaft"
326934, speciellt med vit tavla, är den nya keramiska Daytonan. Du kan få köpa min för 2 pallar toapapper!![]()
Du skrev:
"den som går och drömmer om ett "worst case scenaio" för att spara 30 tkr på ett klockköp har inte fattat något alls om vad det är som pågår just nu eller vad en rejäl lågkonjunktur (eller en ekonomisk depression) innebär."
Jag menar att man visst kan förstå vad en rejäl lågkonjunktur innebär samt dess konsekvenser OCH samtidigt vilja göra klipp på klockor.