Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra utbud! Nu väntar vi bara på att köpare och säljare ska mötas. Brukar ta runt 6 månader på fastighetsmarknaden vid liknande situationer.Ändå ok utbud på keramisk Daytona på KS även om priserna är en bit från list.
Två är ju tillbakadragna så 4 totalt. Skiljer det sig mycket mot tidigare?Ändå ok utbud på keramisk Daytona på KS även om priserna är en bit från list.
Skillnaden är att främst att tidigare såldes de nästan omgående. Nu är det inte ens nära.Två är ju tillbakadragna så 4 totalt. Skiljer det sig mycket mot tidigare?
Dels att 4 ligger ute till fsg samtidigt är rätt talande, men att de 6 senast annonserade klockorna har förblivit osålda säger en del kan jag tycka.Två är ju tillbakadragna så 4 totalt. Skiljer det sig mycket mot tidigare?
Miljonärer som köper klockor är nog smartare än att de köper massproducerade stålklockor över list som investering.
Jag tror tyvärr det är lite för många som köpt klockor de ej har råd med med motivering att de bara stiger i pris.
Rätt bra pris? Saftig repa vid 10 dock.
Auktion som gick häromdagen med slutpris lite under 170 Ink avgifter.
Ingen poäng. Frågade. Men de jag sett på annonser har kostat typ 350? Men under 170 kke är vad folk anser rimligt?Vad är din poäng, att priserna är på väg upp?
Det gick en halvår nyare likadan i bättre skick också från BB i somras för 136.
Ingen poäng. Frågade. Men de jag sett på annonser har kostat typ 350? Men under 170 kke är vad folk anser rimligt?
Det vore något det! Är dock inte intresserad av Sub, men tar gärna en 116500 mot min 116234. Ingen brådska, jag kan vänta liteGår datejust om subben snart tro? känns som att det är färre lycksökare som riktat in sig på DJ
Specifik smak, den där ickeicke.Vad är din poäng, att priserna är på väg upp?
Det gick en halvår nyare likadan i bättre skick också från BB i somras för 136.
Specifik smak, den där ickeicke.
Så klart. Bara dummade mig lite.Handlare.
Jag skulle nog säga tvärtom. Räkna med service, polering, byte av glasring samt klubbavgift så är vi uppe i samma pris som ett bra ex ligger på idag. Ish.Rätt bra pris? Saftig repa vid 10 dock.
Auktion som gick häromdagen med slutpris lite under 170 Ink avgifter.
Fersk video. Bør sees.
Det mest intressanta var inte diskussionen om marknaden utan om de olika plattformarna som EBay, Chrono24 etc och sonens affärssinne vid 16 års ålder med sneakers. En annan grej som varit riktigt hypad under några år med release, limited editions samt vintage.
Ändå ok utbud på keramisk Daytona på KS även om priserna är en bit från list.
Utan någon som helst uppbackning vill jag ändå tro att bulvanannonser (rätt ord?) är vanligare än vad man tror.En annan verkar ha gått för under 200 på blocket tidigare idag. Brukar väl ligga på en bit över 200 i vanliga fall?
Även om Europeiska ADs fått den ”vanliga” tilldelningen är frånvaron av kinesiska konsumenter som dyker upp i busslass bedömt kännbar. Nu närmar sig Q1 sitt slut och jag tror många ser det här som sista chansen att få lite omsättning inför vad som ser ut att vara ett katastrofalt Q2.Svärmarna som febrilt jagat några tusenlappar är som bortblåsta. Priserna kommer falla ner mot listpriset eller en bit därunder.
En tänkbar anledning till det större utbudet skulle kunna vara att den minskade efterfrågan i Kina har lett till att bl.a. europeiska AD:s fått en större tilldelning av sport-Rolex än tidigare?
Troligast är väl dock att börskraschen har lett till att många prioriterar om bland sina inköp. Att många blivit uppringda tyder väl mest på en kedjereaktion av spekulanter som avböjer köp. Den s.k. listan lär ju bantas ner i en rasande takt när det inte längre finns ett högre marknadsvärde för de erbjudna klockorna.
Svärmarna som febrilt jagat några tusenlappar är som bortblåsta. Priserna kommer falla ner mot listpriset eller en bit därunder.
En tänkbar anledning till det större utbudet skulle kunna vara att den minskade efterfrågan i Kina har lett till att bl.a. europeiska AD:s fått en större tilldelning av sport-Rolex än tidigare?
Troligast är väl dock att börskraschen har lett till att många prioriterar om bland sina inköp. Att många blivit uppringda tyder väl mest på en kedjereaktion av spekulanter som avböjer köp. Den s.k. listan lär ju bantas ner i en rasande takt när det inte längre finns ett högre marknadsvärde för de erbjudna klockorna.
ja, skor har ju verkligen kunnat generera premium ett tag. Frågan är dock om det avmattas. Att lägga 3-4k på ett par sb dunks eller travis scott ltd är ju mer tillgängligt än 190 lax på en pepsi.
Samtidigt är det en galet mkt yngre målgrupp. Så proportionellt mot inkomst kanske det är samma?
Jag upplever inte alls skadeglädje du beskriver i tråden.Detekterar mycket skadeglädje i tråden vilket är tråkigt att beskåda. Jag ser inget fel med att köpa klockor i spekulationssyfte, det är upp att till var och en att bestämma om de vill betala över list. Att vi entusiaster inte vill betala marknadsvärde för vissa modeller så som dem har utvecklats senaste åren innebär inte per automatik att de är fel att spekulera i klockor och de som historisk har gjort det bör nu brännas på bål genom att försättas i svår ekonomisk situation, det är trots allt en kapitalistisk värld och helt ok att försörja sig själv eller sin familj genom att spekulera i valfri vara. Det finns en stor värld utanför stål - Rolex, AP och PP som bara väntar på att blir upptäckt! För undertecknare vände vinden när jag var hos AD och frågade om jag kunde få titta på en Aquanaut varpå ADn artigt viftade bort mig.
Visst har det vart surt att inte kunna handla fr AD men det har antagligen, som andra påpekat, med de omsättningskrav över icke populära modeller tillverkaren stället på AD för att bibehålla den aktuella namnet i skyltfönstret.
Det är ingen mänsklig rättighet att äga en klocka, ännu mindre en för flera tusentals kronor. Det jag kan utläsa från flertal poster är att många entusiaster fastnar i kornsiktet och missar andra märken som inte alltför sällan erbjuder mer bang for your buck än valfri hypad klocka i stål. Många verkar även missa att om priser sjunker kraftigt så kommer det att korrelera med företagens ekonomi, köpkraft kommer att dyka och omsättning likaså. Pension försvinner upp i rök och anställda blir varslade vilket indikera att få kommer att gå igenom det vi möjligtvis har framför oss utan att påverkas direkt eller indirekt med allt vad en förlängd lågkonjuktur innebär.
Önskar hellre dyra/uppblåsta klockpriser som drabbar en icke signifikant andel av befolkningen än en global kris där många får se sina besparingar gå upp i rök. I dessa tider av ovisshet är det en ypperlig tillfälle att dra fram våra bästa sidor. Stötta din lokala pizzabagare och Thai-haket runt hörnet, stötta skomakaren och den skickliga skräddare, besök barberaren några kvarter bort så kanske vi kan ta oss igenom detta och ut på andra sidan med mindre dammstoft i rocken och familjens, släktens, grannens ekonomi är någorlunda intakt.
Den aspekt som ofta glöms bort gällande senaste årens hajp är att flera fått upp ögonen för vår lilla mikrovärld. Jag uppskattar att se de små mekaniska urverken i det vilda; ibland är det en vintage Bulova runt handleden på kassören på Pressbyrå, en annan dag är det mamman med SKX på lekplatsen eller medelålders-mannen med en Hulk på semesterorten, pensionären med Longines på tuben, strandkillen med sin Explorer 2, butikssäljaren med en Seiko GMT! Varje gång förundras jag ständigt vad personen i frågan har för relation till sin klocka? Är det möjligtvis en klocksnack-broder/syster jag har framför mig?
Det kanske är naivt att försöker rikta den moraliska kompassen (från mitt perspektiv) i rätt riktning på ett anonymt internetforum men jag försöker leva efter en kod och de ledorden som är ristade hos denna gamla krigarens själ.
När Adn viftade bort förfrågan så tvingades undertecknaren vidga sina vyer och med det upptäckte att för samma peng PP vill ha för en 5167 går det att köpa en Lange Datograph i ädelmetal, utan väntetid! Nästan så att jag vill gå tillbaka i tiden och örfila den yngre, läs dummare, versionen av mig för att ens ha underhållit tanken.
Örnen är alltid en bra stridskamrat.