• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Priser på väg ner?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du skrev:
"den som går och drömmer om ett "worst case scenaio" för att spara 30 tkr på ett klockköp har inte fattat något alls om vad det är som pågår just nu eller vad en rejäl lågkonjunktur (eller en ekonomisk depression) innebär."

Jag menar att man visst kan förstå vad en rejäl lågkonjunktur innebär samt dess konsekvenser OCH samtidigt vilja göra klipp på klockor.
Du bör nog läsa inlägg du citerar lite mer noggrant. Det är stor skillnad på att utnyttja en dålig situation från att önska sig en dålig situation.

Är tämligen säker på att ingen tänkande människa önskar sig en ekonomisk kris bara för att tjäna några tusenlappar på ett klockköp. Du hamnar rätt långt från ursprungsinlägget, vilket jag hoppas du ser.
Tror många önskar sig en krasch för egen vinnings skull. 30k på en klocka eller 30 miljoner på börsen. Same shit, different game. Människans girighet är gränslös.

Jag vet att detta spårade ur. Sorry for det :)

Klockan finns i Norge, antagligen någon som vill passa på att sälja i Sverige nu när norska kronan är svinlåg.

Med det vill jag säga att det blir ett bökigt köp, ändra åka till Oslo och trotsa lagen genom att inte betala importmoms eller skicka klockan med frakt som troligtvis inte är försäkrat över 50k och betala importmoms.

Klockan finns i Norge, antagligen någon som vill passa på att sälja i Sverige nu när norska kronan är svinlåg.

Med det vill jag säga att det blir ett bökigt köp, ändra åka till Oslo och trotsa lagen genom att inte betala importmoms eller skicka klockan med frakt som troligtvis inte är försäkrat över 50k och betala importmoms.
Ja.. Känns inte genomförbart i dagsläget.

Sry missade att det var en variant. den kanske fortsatt håller sitt värde..

- ”F2F i Strömstad”. Strömstad ligger i Sverige.

Känns som att det finns en ökad risk för att folk försöker pusha fakes nu, med argument att coronan ställt till det ekonomiskt. Någon som ej är helt insatt i kombination med hur hög kvaliten tyvärr blivit på replikor får man uppmärksamma alla på att vara extra vaksamma.

Screenshot_20200320-104545_Tradera.jpg
Jösses... 18k??! :eek:

Känns som att det finns en ökad risk för att folk försöker pusha fakes nu, med argument att coronan ställt till det ekonomiskt. Någon som ej är helt insatt i kombination med hur hög kvaliten tyvärr blivit på replikor får man uppmärksamma alla på att vara extra vaksamma.
Är själv lite orolig för detta faktiskt. Sitter och funderar på om jag ska försöka få tag på en klocka jag suktat efter länge men känner att det är lurigt pga fakes. Får hoppas att jag kan handla av någon härifrån med gott rykte.

Om privatpersoners försäljning i Sverige går trögt kan ju den europeiska marknaden via tex C24 vara ett alternativ nu med den högre eurokursen.

Oavsett vilket så är väl ingen av dem ngt större tecken på ett prisfall? 95' för en 9 år gammal sub? Skulle nog vara svårsåld för en månad sedan också.
Ok, jag har inte koll ska jag erkänna.

Jag har mer letat 114060 och de tycker jag fortfarande oftast säljs (eller åtminstone annonseras) med premie, även de som är uttagna för 10 år sedan. Jag har inte uppfattat att den ena är mer poppis än den andra så därav drogs slutsatsen att det var billigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp