• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nyservad 16753:a!

1A215F64-FEB4-42AB-A620-D32D64D81EDA.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Aha, dÄ Àr jag med. VÀldigt konstigt det dÀr kan man tycka!


BÄde ja och nej, det jag fick till svar Àr att dom Àr rÀdda att den gamla massan kn lossna, och dÄ kunna komma in i urverket. Hur stor den sannolikheten Àr kan jag inte svara pÄ. Men visst, jag hÄller med dig att det kÀnns lite konstigt faktiskt.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
BÄde ja och nej, det jag fick till svar Àr att dom Àr rÀdda att den gamla massan kn lossna, och dÄ kunna komma in i urverket. Hur stor den sannolikheten Àr kan jag inte svara pÄ. Men visst, jag hÄller med dig att det kÀnns lite konstigt faktiskt.
Är detta nĂ„got nytt pĂ„fund eller har det varit sĂ„ lĂ€nge att de byts ut pĂ„ vintage av den anledningen? Jag har en nĂ€stan likadan som din men en 1675/3. Jag kan alltsĂ„ rĂ€kna med samma behandling nĂ€r det Ă€r dax för service? Kostnaden för de nya visarna kĂ€nns ju onödig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är detta nĂ„got nytt pĂ„fund eller har det varit sĂ„ lĂ€nge att de byts ut pĂ„ vintage av den anledningen? Jag har en nĂ€stan likadan som din men en 1675/3. Jag kan alltsĂ„ rĂ€kna med samma behandling nĂ€r det Ă€r dax för service? Kostnaden för de nya visarna kĂ€nns ju onödig.


Iaf om du vÀljer att lÀmna in klockan pÄ Nymans! Fick Àven betala 600:- extra för att jag skulle fÄ behÄlla dom gamla visarna!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
BÄde ja och nej, det jag fick till svar Àr att dom Àr rÀdda att den gamla massan kn lossna, och dÄ kunna komma in i urverket. Hur stor den sannolikheten Àr kan jag inte svara pÄ. Men visst, jag hÄller med dig att det kÀnns lite konstigt faktiskt.
Borde gÄ att behandla Àldre visare pÄ nÄgot sÀtt, sÄ att det inte lossnar material.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jepp det Ă€r sĂ„ underbart att betal 40%av (nypriset) för att behĂ„lla ngt man redan Ă€ger đŸ€ŻđŸ€ŻđŸ€Ż
Med viken rÀtt tar dom ut den kostnaden, Àr det ens lagligt? Vad Àr det man betalar för?
Inte för att jag pÄ nÄgot sÀtt försvarar beteendet, och Àr inte heller sÀrskilt insatt men Àr det inte snarare sÄ att man fÄr 40% "avdrag" eller "rabatt" pÄ de nya grejerna om man lÀmnar kvar de gamla?

Dvs i offerten pÄ din service sÄ rÀknar ADn med att du lÀmnar kvar grejerna ("rabatten" inkluderad dÄ) och vill du ha tillbaka grejerna sÄ fÄr du indirekt betala "extra" eller sÄ kallat fullpris? :) fastÀn det dÄ blir mer Àn ursprungliga offerten..
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att jag pÄ nÄgot sÀtt försvarar beteendet, och Àr inte heller sÀrskilt insatt men Àr det inte snarare sÄ att man fÄr 40% "avdrag" eller "rabatt" pÄ de nya grejerna om man lÀmnar kvar de gamla?

Dvs i offerten pÄ din service sÄ rÀknar ADn med att du lÀmnar kvar grejerna ("rabatten" inkluderad dÄ) och vill du ha tillbaka grejerna sÄ fÄr du indirekt betala "extra" eller sÄ kallat fullpris? :) fastÀn det dÄ blir mer Àn ursprungliga offerten..
TyvĂ€rr Ă€r det inte sĂ„ :( om du byter ut delar sĂ„ Ă€r det full pris som gĂ€ller + 40% av nypriset för dina gamla delar, men jag föredrar det som vi har i Sverige över mĂ„nga andra lĂ€nder som inte ens erbjuder att (sĂ€lja) dina delar tillbax. VĂ€lkommen till Rolex vĂ€rld 2021 đŸ„ł
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
TyvĂ€rr Ă€r det inte sĂ„ :( om du byter ut delar sĂ„ Ă€r det full pris som gĂ€ller + 40% av nypriset för dina gamla delar, men jag föredrar det som vi har i Sverige över mĂ„nga andra lĂ€nder som inte ens erbjuder att (sĂ€lja) dina delar tillbax. VĂ€lkommen till Rolex vĂ€rld 2021 đŸ„ł
Det lÄter endast som ett sÀtt att tjÀna en extra hacka pÄ kunden. Det rÄder visserligen fri prissÀttning med det hÀr kan inte vara rÀtt eller finns det nÄgot utbytessystem dÀr AD mÄste redovisa utbytta delar och om de saknas sjÀlva stÄ för kostnaden?
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det lÄter endast som ett sÀtt att tjÀna en extra hacka pÄ kunden. Det rÄder visserligen fri prissÀttning med det hÀr kan inte vara rÀtt eller finns det nÄgot utbytessystem dÀr AD mÄste redovisa utbytta delar och om de saknas sjÀlva stÄ för kostnaden?
I USA kör dom de systemet
B414512F-F678-4BD7-A995-44C9DA35F15D.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Den Àr grym. Snyggt du lyckades fÄnga fÀrgerna pÄ bezeln.
Blir galen pÄ att jag inte kan lyckas fÄnga alla olika fÀrger pÄ bezeln med kameran. Den Àr verkligen levande!

BlÄ Àr lila, ljusblÄ, klar blÄ, mörkblÄ, svart, grÄ.
Röda Àr rosa, klar röd, vinröd, metallic.
Helt otrolig!
 
Topp