• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Luggholes Àr schysst, ger ett sportigare intryck om du frÄgar mig, det Àr ocksÄ bra nÀr man skall byta frÄn lÀnk till lÀder, nato etc.

Det tycker jag, den lilla dingen pÄ vÀster bandhorn kl 11, kan eventuellt bekrÀfta att klockan kan vara opolerad. Följer det med nÄgot cert, tillbehör, servicepapper?!

Om jag inte missminner mig sÄ slutade dom med luggholes 2004. Köpte iaf en SUBMARINER DATE det Äret som inte hade hÄlen...

Vad Àr det för pris pÄ den aktuella klockan?!
83 300 kr verkar den ligga ute för.
http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-ii-pv-308879.html

NĂ€rbilder. Fortfarande lika OK?
2880_002_front_right.jpg
2880_001_front.jpg
kant.jpg
Untitled-5.jpg
clasp.jpg
Uretvintage Àr helt vÀrdelösa pÄ att fotografera med ljussÀttning, vitbalans osv. Till och med klockor som Àr NOS och sÄlts genom uretvintage har sett rundade ut i former.

• Like
Reactions: Bas

OK...83.300k, Hehe...Àr ju mycket deg för en 16710:a, men det stÄr att servicen Àr gjord nov 20117, har det en helservice sÄ kan man ju rÀkna av 6500kr, dÄ blir priset 76,8k. Lite kryptiskt nÀr det kommer till boxarna, följer bÄda med, eller Àr det bara inner boxen?!

Certet verkar ju följa med ser det ut som! I dagslÀget sÄ ligger ju priserna dÀr, och det lÀr ju inte bli billigare framöver heller som det ser ut som! Kan man förhandla om priset pÄ uret vintage?!

OK...83.300k, Hehe...Àr ju mycket deg för en 16710:a, men det stÄr att servicen Àr gjord nov 20117, har det en helservice sÄ kan man ju rÀkna av 6500kr, dÄ blir priset 76,8k. Lite kryptiskt nÀr det kommer till boxarna, följer bÄda med, eller Àr det bara inner boxen?!

Certet verkar ju följa med ser det ut som! I dagslÀget sÄ ligger ju priserna dÀr, och det lÀr ju inte bli billigare framöver heller som det ser ut som! Kan man förhandla om priset pÄ uret vintage?!
Den sÄg helt okej ut och dessutom relativt nyservad. NÀr jag har köpt frÄn Uret sÄ har jag aldrig testat förhandla utan varit vÀldigt het pÄ gröten. Your call @Guybrush Threepwood!

Ja, det Àr den frÄn Uretvintage. Jag frÄgade om bild pÄ boxarna men de har ingen bild pÄ box o cert. KÀnns lite grisen i sÀcken, men samtidigt Àr det öppet köp.

Gamble :)

Luggholes Àr schysst, ger ett sportigare intryck om du frÄgar mig, det Àr ocksÄ bra nÀr man skall byta frÄn lÀnk till lÀder, nato etc.

Det tycker jag, den lilla dingen pÄ vÀster bandhorn kl 11, kan eventuellt bekrÀfta att klockan kan vara opolerad. Följer det med nÄgot cert, tillbehör, servicepapper?!

Om jag inte missminner mig sÄ slutade dom med luggholes 2004. Köpte iaf en SUBMARINER DATE det Äret som inte hade hÄlen...

Vad Àr det för pris pÄ den aktuella klockan?!
83 tror jag

Ja, det Àr den frÄn Uretvintage. Jag frÄgade om bild pÄ boxarna men de har ingen bild pÄ box o cert. KÀnns lite grisen i sÀcken, men samtidigt Àr det öppet köp.

Ibland Ă€r de luriga och sĂ€ger typ ”box ingĂ„r”, men dĂ„ Ă€r det inte originalbox utan bara en random. I vĂ€rsta fall deras egen, i bĂ€sta fall en omatchande Rolex-box. BegĂ€r absolut bilder pĂ„ allt som ingĂ„r, Ă€r mitt tips.

Kör bara, Àr nÄgot fel sÄ skicka tillbaka.
Jag har handlat dÀr, dom kan inte speciellt mycket men returen gÄr smidigt.
Blir svÄrt att hitta en i bÀttre exemplar för dom pengarna tror jag.

Klockan Àr polerad. Som ovan skriver ser man det pÄ bl.a. pÄ kronan. Man ser ocksÄ att bandhornen inte Àr lika tjocka som opolerade exemplar. Fint skick dock sÄ bör inte avskrÀcka dig.

This! Nu nĂ€r jag jĂ€mför med den senaste jag hittat pĂ„ Uretvintage, sĂ„ var denna ”NOS” ganska söndergnagad. Den sĂ„g fin ut pga poleringen men bandhornen Ă€r mindre Ă€n lĂ€nken.

Nu förstÄr jag att det ska vara en höjdskillnad. Tack för utbildningen. ;)

Söndergnagad ’NOS’. LĂ€nken Ă€r större Ă€n bandhornen.
3D80385A-508E-4298-BE12-2E4B2FE22A1C.jpeg

Opolerad eller lÀtt polerad med bandhorn kvar.
16E9D75C-D705-4E04-8E46-99695DDE68DC.jpeg

Senast Àndrad:
Börjar snegla mer och mer mot fem-siffrig GMT, vilken Àr den bÀsta referensen och varför :)
UtseendemÀssigt skiljer inte sÄ mkt
Olika urverk i tex 16700 & 16710 vilket gör att i 16700 kan du ha tvÄ tidszoner och i 16710 tre tidzoner. Sedan har du Àven fatlady 16750 som har en nÄgot tjockare boett.
SvÄrt att hitta fina 16750 sÄ jag hade letat 16700/10.

16710 för den har safirglas, 3185 verket och Àr en perfekt blandning av vintage och modernt! :)

Olika urverk i tex 16700 & 16710 vilket gör att i 16700 kan du ha tvÄ tidszoner och i 16710 tre tidzoner. Sedan har du Àven fatlady 16750 som har en nÄgot tjockare boett.
Tackar för input, 16710 Àr intressantast helt klart, föredrar uppdaterade urverket dÀr GMT-visaren kan stÀllas oberoende av timvisaren. Skall börja kika runt lite under kommande semester :)

Tackar för input, 16710 Àr intressantast helt klart, föredrar uppdaterade urverket dÀr GMT-visaren kan stÀllas oberoende av timvisaren. Skall börja kika runt lite under kommande semester :)
Bra val. Det finns lite olika saker att fundera pÄ nÀr det gÀller 16710. Vill du ha lugholes,SEL, cal 3185 eller 3186 och sedan finns ett par olika varianter pÄ tavla. Nu börjar den hÀrliga resan för dig...grotta ner dig, lÀs...sök...fundera...leta...

Har skrivit lite om hur man lÀtt kan variera utseende pÄ just en femsiffrig gmt.
https://klocksnack.se/threads/en-klocka-sÄ-mycket-variation.38563/

Nu blir det rena spekulationer utifrÄn historien. Jag tror att 126710 som listar ca 82 kommer gÄ för nÀrmare 150 pÄ begmarknaden, beroende pÄ hur mÄnga som slÀpps givetvis. Skulle Rolex helt plötsligt ösa ut pepsi pÄ jubilee ja dÄ blir prisbilden annorlunda. Om privatpersoner sÀljer till marknaden och dess grÄhandlare kommer handlarna förmodligen ta ca 180 för den. Jag skulle tro att hypen blir större pÄ 126710 Àn pÄ 116500.
Galet. Tycker nya pepsin Àr rÀtt trÄkig oxh skulle inte ens betala list för den tror jag

Fat lady Ă€r vĂ€l 16760? 16750 har ju ”vanlig” boett

Tillbaka
Topp