• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

lyhre

Omega
Är detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg 🤩
 

Bilagor

  • 969DB54A-D339-4E0F-B529-0453EE80288D.png
    969DB54A-D339-4E0F-B529-0453EE80288D.png
    355.3 KB · Visningar: 7

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg 🤩
Vettigt köp i som om du ska bli glad av den eller vettigt köp som i att den ska hålla sin peng eller rent av bli värd mer?

Om du tycker att den är sjukt snygg så låter det väl som att det kan vara ett vettigt köp för dig.
 

kuma-kun

Audemars
Om jag hade en krona for varje strosslad TT DJ jag blivit erbjuden sa kunde jag nog kopa en hel Rolexbutik......
Men jag forstar att den som inte laser pa forum/har koll pa Rolex AP och PP kan tro att det finns snabba gratispengar att hamta i varenda Rolexbutik. Bara knalla in,slaska av och ga ut med en nave GMT Sub och Daytonas.
Nymans har ju en strid strom av kineser (ja jag har ju iofs ingen aning varifran asiaterna faktiskt kommer) som helt sonika drar upp en mobil och visar en bild pa de klockor man vill ska plockas fram....

Men om det du vill ha inte gar att fa loss dar du bor,Varfor skulle det da vara enkelt dar du INTE bor kan man fraga sig....
Asiater kommer från Asien så det kan ju vara från Turkiet, Irak, Indien, Vietnam, Kina, Japan eller en hel drös av länder.
Kinesiska turister har nog inte Nymans sett sen början på 2020.
 

3R1K

Cartier
2-Faktor
Idag ligger där ca 130 submariners och 90 daytonas på blocket.

Rolexägare tycks vara anmärkningsvärt misnöjda med sina klockor då de så gärna vill avyttra dem.

*trigger warning
**det är skrivet med glimten i ögat
 

Olpes

Cartier
Idag ligger där ca 130 submariners och 90 daytonas på blocket.

Rolexägare tycka vara anmärkningsvärt misnöjda med dina klockor då de så gärna vill avyttra dem.
Sen tillverkar de ju över miljoner klockor per år samtidigt som de har en väldigt liten katalog. Finns ju knappt något varumärke att jämföra med, antingen har du varumärken som inte tillverkar i närheten av samma kvantitet, eller så har du varumärken som har 20 referenser per Rolex-referens.
 

3R1K

Cartier
2-Faktor
Sen tillverkar de ju över miljoner klockor per år samtidigt som de har en väldigt liten katalog. Finns ju knappt något varumärke att jämföra med, antingen har du varumärken som inte tillverkar i närheten av samma kvantitet, eller så har du varumärken som har 20 referenser per Rolex-referens.

Sannt men speedmastern produceras säkert i högre volumer än daytonan och det finns ca 30 speedys på blocket i alla dess former. En liknande jämförelse kan göras med seamaster och submariner.
 

Nordlund

Omega
2-Faktor
Någon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..

Skynda! Om du har tur lyckas du knipa den här.

 
Senast ändrad:

Nordlund

Omega
2-Faktor
Haha bor i norrbotten så hade behövt lite framförhållning, samt veta om den där går att plocka ut eller om det enbart är för visning.
 

3R1K

Cartier
2-Faktor
OP's fortsätter gå ner, trevligt. Snart kan man ju t.o.m köpa en Tiffany för en rimlig peng :p

Ja jäklar! Jag vill minnas att de låg ute runt 350tkr innan på C24, eller någonting i den stilen.

Har själv en vän utomlands som köpte en gul OP36:a och utan problem sålde den för 185tkr på C24, det hade man inte fått idag.

Ouch!
 
Är detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg 🤩
Den är faktiskt sjukt snygg. Den kostar väl 31.250€ eller 345.000sek? Har du 360.000sek över på banken så go for it. 300.000 för klockan och 15.000 så du har pengar till hyran och kanske nån smörgås. Själv har jag tyvärr en oförstående fru som ska komma med sunt förnuft och annat dumt att döda min glädje med.
 

BankAnden

Panerai
Någon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..
Tror det finns goda möjligheter att få den skapligt snabbt och absolut att iaf sätta upp sig utan historik. Som gänget skriver - ring Nymans och Krons. Du ska förstås ringa Rob E också, men dom första gillar jag bättre 😅
 

LeSturque

Omega
Tror det finns goda möjligheter att få den skapligt snabbt och absolut att iaf sätta upp sig utan historik. Som gänget skriver - ring Nymans och Krons. Du ska förstås ringa Rob E också, men dom första gillar jag bättre 😅
Visst är 116613 modellen före 126613 (som är den senaste)? Förstår jag det rätt att dessa ”äldre” modeller fortfarande säljs nya i butik?
 
Topp