Fast nu var väl inte @Lingrush fråga om att flippa med vinst, utan själva förekomsten av att gråis tar över list på modeller som är tillgängliga i butik.
Är nog precis lika enkelt som att gråis försöker kräma ut 40% över list på modeller med ytterst kort väntan - dom hoppas att kunder inte har koll och accepterar priset, eller kunder som inte bryr sig och vill ha en klocka där och då. Nu för tiden så kanske vi också kan gissa att det finns luft i priserna och gråis säger ”special price for you my friend” och tar ned sitt höga pris och båda parterna är nöjda.
På tal om höga priser är jag faktiskt påväg till LW nu för att se vad de kan göra på sin ”oanvända” (får jag säga så?) men dem skriver det iallafall ! Batgirl från 2023. Ligger på 195k. Har möjlighet att köpa en Batgirl i kanonskick från gråis mycket billigare, dock 2020 årsmodell. Ska bara föra över pengarna i princip (hörde jag grattis från KS gänget?) dock vill jag svänga förbi och se vad de verkligen är villiga att göra på det priset i dagsläget. Sänker dem den rejält får jag ju ta mig en funderare.
Edit; har tidigare sagt att jag inte vill köpa från GRÅIS längre men eftersom priset var bra och jag verkligen verkligen vill ha denna så kör jag på ändå. Hatar mig själv men så är det.