• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag hänger inte med. Fick du denna uppmaning nu när du skulle köpa klocka? Du skall alltså visa att du fortfarande har kvar din TT DJ tre år senare?
Isf är jag också rökt då Explorern jag köpte för 5 år på Nymans också är flippad.. men det gör inget, tänkte inte handla där ändå. :)
Känns som en "råtta i pizzan"..... mycket missförstånd och förhastade slutsatser i denna tråden som tas för sanningar. Antingen var han krängt över ngt eller så finns det en historik som inte nämns (typ finns det en anledning till att Nymans uppmanar hen?). Har som sagt varit kund hos båda länge och aldrig fått denna typ av uppmaning/fråga.
....men det är alltid tacksamt att ta till i affekt på ett internetforum när man känner sig kränkt. 🤷🏻‍♂️
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Känns som en "råtta i pizzan"..... mycket missförstånd och förhastade slutsatser i denna tråden som tas för sanningar. Antingen var han krängt över ngt eller så finns det en historik som inte nämns (typ finns det en anledning till att Nymans uppmanar hen?). Har som sagt varit kund hos båda länge och aldrig fått denna typ av uppmaning/fråga.
....men det är alltid tacksamt att ta till i affekt på ett internetforum när man känner sig kränkt. 🤷🏻‍♂️

Något som tillämpats i flera år vid misstanke om flippare. Har även hört det från fler bekanta på senare tid.
Dock endast på bitar som har någon form av premie idag.
Att du köpt en Tudor eller mellanmjölk Rolex tidigare och sedan flippat är det ingen som bryr sig om.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Känns som en "råtta i pizzan"..... mycket missförstånd och förhastade slutsatser i denna tråden som tas för sanningar. Antingen var han krängt över ngt eller så finns det en historik som inte nämns (typ finns det en anledning till att Nymans uppmanar hen?). Har som sagt varit kund hos båda länge och aldrig fått denna typ av uppmaning/fråga.
....men det är alltid tacksamt att ta till i affekt på ett internetforum när man känner sig kränkt. 🤷🏻‍♂️
Hände en kompis som sagt. De frågade efter en tre år gammal Sub. Det är ingen skröna
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Något som tillämpats i flera år vid misstanke om flippare. Har även hört det från fler bekanta på senare tid.
Dock endast på bitar som har någon form av premie idag.
Att du köpt en Tudor eller mellanmjölk Rolex tidigare och sedan flippat är det ingen som bryr sig om.
Case in point! Var lite otydlig, vad jag menade med ”råttan i pizzan” var att inläggen skrivs utan nyansering och det diskuteras sedan som att det skulle vara ett allmänt vedertaget förfarande och en sida ned så har det blivit till en skröna att AD x gör si och AD Y gör så.

Sedan vad det gäller vissa modeller så kan det säkert inträffa. Men tror även att det beror på hur trygga de känner sig med kunden om det te x rör sig om en exklusivare Daytona etc.
Och om man nu inte gillar hur AD agerar så står det väl alla fritt att gå någon annanstans eller inte köpa alls. 🤷🏻‍♂️
 
Senast ändrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Case in point! Var lite otydlig, vad jag menade med ”råttan i pizzan” var att inläggen skrivs utan nyansering och det diskuteras sedan som att det skulle vara ett allmänt vedertaget förfarande.

Sedan vad det gäller vissa modeller så kan det säkert inträffa. Men tror även att det beror på hur trygga de känner sig med kunden om det te x rör sig om en exklusivare Daytona etc.

Verkar som sagt blivit vanligare med frågan på senare tid, En trygg kund kan lätt bli en annan typ av kund när det finns enkla pengar att tjäna.
Precis som anställda/butikschefer som gillar kuvert under bordet.
 

FlipSwede

Rolex
Verkar som sagt blivit vanligare med frågan på senare tid, En trygg kund kan lätt bli en annan typ av kund när det finns enkla pengar att tjäna.
Precis som anställda/butikschefer som gillar kuvert under bordet.
Kuvert?

Vad ska de med dem till? Kuvertfetisch?
Näe Den tror jag inte på.

(Och för forumets autister så är ovanstående ironi)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Case in point! Var lite otydlig, vad jag menade med ”råttan i pizzan” var att inläggen skrivs utan nyansering och det diskuteras sedan som att det skulle vara ett allmänt vedertaget förfarande och en sida ned så har det blivit till en skröna att AD x gör si och AD Y gör så.

Sedan vad det gäller vissa modeller så kan det säkert inträffa. Men tror även att det beror på hur trygga de känner sig med kunden om det te x rör sig om en exklusivare Daytona etc.
Och om man nu inte gillar hur AD agerar så står det väl alla fritt att gå någon annanstans eller inte köpa alls. 🤷🏻‍♂️
Det räcker ju med att nån känd forumanvändare bekräftar en dylik story tycker jag. Det är ju inte det knäppaste jag hört heller, långt ifrån råttan i pizzan nivå.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det räcker ju med att nån känd forumanvändare bekräftar en dylik story tycker jag. Det är ju inte det knäppaste jag hört heller, långt ifrån råttan i pizzan nivå.
Ja fast 90% av det som berättas och återberättas är ju oftast 1/3 av hela historien. Om vi ser te x till vad som var grunden till den senaste diskussionen så skrev medlemmen valda delar av sanningen. Att det handlade om en Daytona framkom långt senare och då hade ryktesspridningen och kommentarerna redan startat. Har ingen anledning till att misstro @KenKun men även där är omständligheterna otydliga.
Dock endast på bitar som har någon form av premie idag.
Instämmer med @SWC , men detta nämns oftast aldrig även om någon "känd" medlem verifierar. Snarare återberättar man eller bekräftar godtyckligt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja fast 90% av det som berättas och återberättas är ju oftast 1/3 av hela historien. Om vi ser te x till vad som var grunden till den senaste diskussionen så skrev medlemmen valda delar av sanningen. Att det handlade om en Daytona framkom långt senare och då hade ryktesspridningen och kommentarerna redan startat. Har ingen anledning till att misstro @KenKun men även där är omständligheterna otydliga.

Instämmer med @SWC , men detta nämns oftast aldrig även om någon "känd" medlem verifierar. Snarare återberättar man eller bekräftar godtyckligt.
För att få köpa en 126610LV så var han tvungen att visa upp sin tre år gamla 116610LN
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja fast 90% av det som berättas och återberättas är ju oftast 1/3 av hela historien. Om vi ser te x till vad som var grunden till den senaste diskussionen så skrev medlemmen valda delar av sanningen. Att det handlade om en Daytona framkom långt senare och då hade ryktesspridningen och kommentarerna redan startat. Har ingen anledning till att misstro @KenKun men även där är omständligheterna otydliga.

Du har precis summerat tråden 😂
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Känns som en "råtta i pizzan"..... mycket missförstånd och förhastade slutsatser i denna tråden som tas för sanningar. Antingen var han krängt över ngt eller så finns det en historik som inte nämns (typ finns det en anledning till att Nymans uppmanar hen?). Har som sagt varit kund hos båda länge och aldrig fått denna typ av uppmaning/fråga.
....men det är alltid tacksamt att ta till i affekt på ett internetforum när man känner sig kränkt. 🤷🏻‍♂️
I mitt fall så bad säljaren om bevis att jag hade klockan kvar för att få köpa en batman. Den info kom när jag besökte butiken. Då hade jag väntat i 2år för batman och ville kolla läget.

Men sen vad har Nymans eller vilken butik som helts har med att du säljer din köpta klocka eller mjölkpaket efter du du betalat fullt pris för kan jag inte förstå. Speciellt efter flera år!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kanske billig till relation till liknande men polerad, nagg på boetten, okänd servicehistorik och inga tillbehör är faktiskt inte riktigt tillfredsställande.

Finns inget rätt och fel utan bara mina tankar.
Sant, men ändå länge sedan man såg ett lite mer slitet exemplar i den prisklassen. Oavsett ett bra köp av den som slog till tycker jag.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Rätt och fel? Säljs något på 1 minut är det nog för billigt :)
Jo så är det förstås. Jag hade koll på denna klocka på Tradera. Säljaren frågade på KS om värdet. Började på 85 och kröp neråt. Verkar som det var först på 70 som den såldes. Fint skick men visst servicebehov.

C5918822-F9E7-4D8F-82D5-92954EA04AA8.png
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jo så är det förstås. Jag hade koll på denna klocka på Tradera. Säljaren frågade på KS om värdet. Började på 85 och kröp neråt. Verkar som det var först på 70 som den såldes. Fint skick men visst servicebehov.

C5918822-F9E7-4D8F-82D5-92954EA04AA8.png
Nästan så att jag hade kunnat tänka mig att köpa en till 16610 för den pengen. 🤓
 
Senast ändrad:

Klando

Omega
Letar en Rolex 1500 Date och kom över denna, det verkar dock knappt finnas några modeller med "swiss made" tavla. Innebär det att det är en nyare service dial eller skulle det till och med kunna vara en kopia? Behöver lite allmänt kunnande kring äldre tavlor och tänkte att denna tråd kunde hjälpa mig.

67f012f3-48c0-44fd-88ff-54a052dade5b.jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Letar en Rolex 1500 Date och kom över denna, det verkar dock knappt finnas några modeller med "swiss made" tavla. Innebär det att det är en nyare service dial eller skulle det till och med kunna vara en kopia? Behöver lite allmänt kunnande kring äldre tavlor och tänkte att denna tråd kunde hjälpa mig.

67f012f3-48c0-44fd-88ff-54a052dade5b.jpg
Senare tavla absolut. Slapp länk.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Letar en Rolex 1500 Date och kom över denna, det verkar dock knappt finnas några modeller med "swiss made" tavla. Innebär det att det är en nyare service dial eller skulle det till och med kunna vara en kopia? Behöver lite allmänt kunnande kring äldre tavlor och tänkte att denna tråd kunde hjälpa mig.

67f012f3-48c0-44fd-88ff-54a052dade5b.jpg

Här är en bättre tråd🙂

 
Topp