• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Gillar min Royal Capital skarpt men måste ta tag i införskaffandet av ett annat band/lås...

20180522_095747.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor

Viggo Smith

Breitling
Utan att ha ägt en Skydiver säger jag ändå 100% gummi. Det stämmer bättre med klockans dna, och det är dessutom en bekvämt gummi som följer med.
Intressant, tack för input. Blir väll förmodligen att man får överväga gummit. En god vän till mig kör sin 116610lv på ett Rubber B. Väldigt bekvämt, antar att gummit på Skydivern ligger på samma nivå? Eller?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Intressant, tack för input. Blir väll förmodligen att man får överväga gummit. En god vän till mig kör sin 116610lv på ett Rubber B. Väldigt bekvämt, antar att gummit på Skydivern ligger på samma nivå? Eller?

Kan tyvärr inte hjälpa dig där, men @Hoffa är jag så gott som säker på har haft både Skydiver på gummi och andra klockor Rubber B
 

Britten

Breitling
Snubblade in hit och såg Chronolinks för första gången - fasen vilka skönheter! Lite IWC-känsla över dem fast med överlag snyggare proportioner. Undrar däremot om någon kan berätta hur tillgängligheten/priset ligger till på dem generellt sett?
85A66B04-A022-485B-9EAD-5FA04B7FA407.jpeg

Kunde inte hålla mig från att slänga in en bild på bestarna, bild lånad någon 4-årig tråd här på KS :hungry:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snubblade in hit och såg Chronolinks för första gången - fasen vilka skönheter! Lite IWC-känsla över dem fast med överlag snyggare proportioner. Undrar däremot om någon kan berätta hur tillgängligheten/priset ligger till på dem generellt sett?
85A66B04-A022-485B-9EAD-5FA04B7FA407.jpeg

Kunde inte hålla mig från att slänga in en bild på bestarna, bild lånad någon 4-årig tråd här på KS :hungry:

Det där är @leben ´s gamla duo är jag rätt säker på :)

Nu var det ett tag sedan det dök upp någon till salu på KS. De är vanligare på Blocket och då brukar de ligga från ca 20´och upp till 25´, men nu finns det ingen där heller. Min uppfattning utan att leta fram en massa avslutade auktioner är att de billigaste Chronolinkarna har sålts på Pantbanken men då har de ofta saknat cert och box.
 

Britten

Breitling
Det där är @leben ´s gamla duo är jag rätt säker på :)

Nu var det ett tag sedan det dök upp någon till salu på KS. De är vanligare på Blocket och då brukar de ligga från ca 20´och upp till 25´, men nu finns det ingen där heller. Min uppfattning utan att leta fram en massa avslutade auktioner är att de billigaste Chronolinkarna har sålts på Pantbanken men då har de ofta saknat cert och box.
Var ju faktiskt rätt så överkomligt i förhållande till mycket annat, såg att Royal Capital går loss på ~70´ nya så fasade att det skulle vara något av den kalibern, men det här var ju klart en positiv överraskning! Antar att man har en stark kandidat på att-köpa-(i framtiden)-listan :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var ju faktiskt rätt så överkomligt i förhållande till mycket annat, såg att Royal Capital går loss på ~70´ nya så fasade att det skulle vara något av den kalibern, men det här var ju klart en positiv överraskning! Antar att man har en stark kandidat på att-köpa-(i framtiden)-listan :)

Jag vet att Jälmers Ur har haft ett flertal Chronolinkar på Blocket för inte alls längesedan, men nu är annonserna borta. Som jag minns det låg priserna något högre, kanske runt 30´, och jag tvivlar på att alla är sålda. Så eventuellt att annonstiderna löpt ut, de finns kvar i butiken och att det är bra läge att försöka få till ett bra pris.
 

Britten

Breitling
Jag vet att Jälmers Ur har haft ett flertal Chronolinkar på Blocket för inte alls längesedan, men nu är annonserna borta. Som jag minns det låg priserna något högre, kanske runt 30´, och jag tvivlar på att alla är sålda. Så eventuellt att annonstiderna löpt ut, de finns kvar i butiken och att det är bra läge att försöka få till ett bra pris.
Tackar för tipset, är däremot fortfarande bara en liten tölp som går gymnasiet än så finns ingen riktig möjlighet att slå till på något, hur gärna man än hade velat det :depressed: Aja, ju yngre ju mer framtid för möjligheter både gällande klockor och annat iallafall!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Hawk100

Rolex
Det där är @leben ´s gamla duo är jag rätt säker på :)

Nu var det ett tag sedan det dök upp någon till salu på KS. De är vanligare på Blocket och då brukar de ligga från ca 20´och upp till 25´, men nu finns det ingen där heller. Min uppfattning utan att leta fram en massa avslutade auktioner är att de billigaste Chronolinkarna har sålts på Pantbanken men då har de ofta saknat cert och box.
Ja riktigt länge sedan man såg några till salu här och även länge sedan det var några till vettigt pris på Blocket. Jälmers verkar ju ha några hyllvärmare som han kämpar med att bli av med för närmare 30’.....
 

Hawk100

Rolex
Har börjat fatta intresse för en Skydiver. Är den rolig? Borde man köra på läder eller gummi?

//V
Skön klocka på gummi som bli brutal på länk.
Lite småroliga funktioner med digitala och analoga kombinationerna. Tyvärr passade aldrig den övre knappen (pushern) ihop med knölen på min handled, så den blev såld. Men jag har flera gånger funderat på att köpa en igen. Men då bara på gummi....
 

Viggo Smith

Breitling
Skön klocka på gummi som bli brutal på länk.
Lite småroliga funktioner med digitala och analoga kombinationerna. Tyvärr passade aldrig den övre knappen (pushern) ihop med knölen på min handled, så den blev såld. Men jag har flera gånger funderat på att köpa en igen. Men då bara på gummi....
Jag instämmer, länk blir det icke. Tycker att klockan har en unik design, passar kanske inte för alla, men men. Gummi blir nog valet.
 
Topp