• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skaffa schysst väggklocka! Visa din!

Det är min. En fin grå grön :seiko:
448525DB-9011-415A-9125-DE43152D7EB5.jpeg

20200215_001014.jpg

Köksklockan. Hemmagjord, med ett billigt radiokontrollerat ur från CO, lp-skiva. Är det nån som känner igen bandet? En av artisterna har förflutet i ett annat mer känt band...
Kommer dock snart bytas mot något annat, då den inte uppskattas av alla hemma.

Senast ändrad:
Fick hem ett tyskt synkronur från 50-talet i veckan. Som jag har förstått det så håller det tiden med hjälp av frekvensen i elnätet istället för en kvartskristall vilket är coolt. Dessutom en helt flytande sekundvisare ala Spring Drive vilket är sjukt tillfredsställande. :D Kostade lika mycket på Tradera som ett random IKEA-ur. :rolleyes: Ska fixa sladden sen, det är bara en tillfällig lösning.
PSX_20200215_162210.jpg

PSX_20200215_162246.jpg

Fick hem ett tyskt synkronur från 50-talet i veckan. Som jag har förstått det så håller det tiden med hjälp av frekvensen i elnätet istället för en kvartskristall vilket är coolt. Dessutom en helt flytande sekundvisare ala Spring Drive vilket är sjukt tillfredsställande. :D Kostade lika mycket på Tradera som ett random IKEA-ur. :rolleyes: Ska fixa sladden sen, det är bara en tillfällig lösning.
PSX_20200215_162210.jpg

PSX_20200215_162246.jpg
Öst eller Västtyskland ?

20200215_001014.jpg

Köksklockan. Hemmagjord, med ett billigt radiokontrollerat ur från CO, lp-skiva. Är det nån som känner igen bandet? En av artisterna har förflutet i ett annat mer känt band...
Kommer dock snart bytas mot något annat, då den inte uppskattas av alla hemma.
Japp !
Jag såg honom live i Oslo hösten 2012 :) Stod knappt en och en halv meter framför en av mina största hjältar. Karl Bartos !

Edit: Den 7 september var det mer exakt.
IMG_8679.JPG

Lite dassig bild tyvärr.

Senast ändrad:
Den här jäveln har vi. För varje klockslag låter en ny fågel. Jag brukar ta bort batterierna eller tejpa över ljussensorn för att få sova. (Min fru är fågelintresserad och har fått den i present, därav upphängningen...)
1A9FB84B-F153-4B8E-85CF-06E8A538DD94.jpeg
En sådan där hade vi hemma förut, ligger nerpackad nånstans... Jag tyckte faktiskt den var rätt kul :)

Tillbaka
Topp