Stor skillnad beroende på färg/material. Inte helt säker men mellan 10 och 20k ca.Hur mycket kostar en sådan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stor skillnad beroende på färg/material. Inte helt säker men mellan 10 och 20k ca.Hur mycket kostar en sådan?
Min svärmor har en sån där, skiter fan knäck när en ny Pippi ska börja kackla varje timme vi är där.Den här jäveln har vi. För varje klockslag låter en ny fågel. Jag brukar ta bort batterierna eller tejpa över ljussensorn för att få sova. (Min fru är fågelintresserad och har fått den i present, därav upphängningen...)
Den va snygg,Det är min. En fin grå grön
TackDen va snygg,
Är inte det en hyllklocka?En liten japanare använder jag.
En blå och finer Seiko.
För tillfället en hyllklocka, men ska upp på väggen och bli en liten (120mm) väggklocka.Är inte det en hyllklocka?
Same shit hos mina svärföräldrarMin svärmor har en sån där, skiter fan knäck när en ny Pippi ska börja kackla varje timme vi är där.
Är vi gifta med samma kvinna alltså?Same shit hos mina svärföräldrar
Kul med en Ovalia! Ångrar att jag flippade minFick tag på en "liten" väggklocka ur svärföräldrarnas bussgarage för ett tag sen.
860mm i diameter.
Ett slavur som är kompletterad med en egen stryning.
Mechanican ser riktigt nice ut, men vetifan om jag vill lägga ~4500 euro på ett väggur...Denne nå,
men det skal bli en større tysker i løpet av året.
Det er jo billig i forhold til en Opus Perpetual til 118k €Mechanican ser riktigt nice ut, men vetifan om jag vill lägga ~4500 euro på ett väggur...
Öst eller Västtyskland ?Fick hem ett tyskt synkronur från 50-talet i veckan. Som jag har förstått det så håller det tiden med hjälp av frekvensen i elnätet istället för en kvartskristall vilket är coolt. Dessutom en helt flytande sekundvisare ala Spring Drive vilket är sjukt tillfredsställande. Kostade lika mycket på Tradera som ett random IKEA-ur. Ska fixa sladden sen, det är bara en tillfällig lösning.
Vet inte, hittar ingen märkning på den.Öst eller Västtyskland ?
Japp !
Köksklockan. Hemmagjord, med ett billigt radiokontrollerat ur från CO, lp-skiva. Är det nån som känner igen bandet? En av artisterna har förflutet i ett annat mer känt band...
Kommer dock snart bytas mot något annat, då den inte uppskattas av alla hemma.
En sådan där hade vi hemma förut, ligger nerpackad nånstans... Jag tyckte faktiskt den var rätt kulDen här jäveln har vi. För varje klockslag låter en ny fågel. Jag brukar ta bort batterierna eller tejpa över ljussensorn för att få sova. (Min fru är fågelintresserad och har fått den i present, därav upphängningen...)
Nice!Japp !
Jag såg honom live i Oslo hösten 2012 Stod knappt en och en halv meter framför en av mina största hjältar. Karl Bartos !
Edit: Den 7 september var det mer exakt.
Lite dassig bild tyvärr.
Alla fyra går ju rätt! (Två gånger om dygnet)
...och inte en enda går rätt.