• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skateboard tråden

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rålis är ju kickbike-kaos. RCS/ Rhino parken, Kristineberg eller Högdalen? :)

RCS är så hetsigt, man kan aldrig softa där, dock bara slänga ut eventuella sparkcyklar.
Högdalen är OK men det är inte så ballt.
Gubbängen är nice, Älvsjö är nice men lite litet. Rålis är eg bara mosa så flyttar de på sig. Kristineberg är kul ibland men så svårt att få flow där...

Du bestämmer, kör vad som förutom Rhino-parken...
 

Rojalisten

Panerai
Upptäckte denna tråd först nu!
Körde bräda som en tok när jag var yngre, övertalade farsan att bygga en ramp och det slutade med trasig ansikte och ett benbrott . Sedan dess är det bara longboard på somrarna, men tar det väldigt lungt.

Kliar lite i fingrarna att besöka park någon dag (Sthlm), men är rädd för att bli utstött eftersom jag fortfarande pushar mongo.. :eek::angel:
 

Erik1

Patek
2-Faktor
RCS är så hetsigt, man kan aldrig softa där, dock bara slänga ut eventuella sparkcyklar.
Högdalen är OK men det är inte så ballt.
Gubbängen är nice, Älvsjö är nice men lite litet. Rålis är eg bara mosa så flyttar de på sig. Kristineberg är kul ibland men så svårt att få flow där...

Du bestämmer, kör vad som förutom Rhino-parken...
Kristineberg på söndag? @christian-h @rillesnille @Hexagon osv.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Lite sugen.på att testa ta upp skateandet efter måååånga år av inaktivitet...

Vill inte lägga en förmögenhet innan jag eventuellt blir hooked.

Vad ska man satsa på när det kommer till material? Vad är prisvärt? Beggat?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Lite sugen.på att testa ta upp skateandet efter måååånga år av inaktivitet...

Vill inte lägga en förmögenhet innan jag eventuellt blir hooked.

Vad ska man satsa på när det kommer till material? Vad är prisvärt? Beggat?
Priserna har sjunkigt något otroligt, Hollywood har färdiga brädor strax norr om tusenlappen som duger, gissar på att flera andra butiker har samma typ Junkyard etc. :)

Vill du komma undan nästan gratis finns alltid blocket
 

Feffe

Cartier
Priserna har sjunkigt något otroligt, Hollywood har färdiga brädor strax norr om tusenlappen som duger, gissar på att flera andra butiker har samma typ Junkyard etc. :)

Vill du komma undan nästan gratis finns alltid blocket
Rätta mig om jag har fel men kompletta brädor har väl legat runt tusenlappen åtminstone under de senaste 10 åren?

Tyvärr är priset på en skateboard man plockar ihop själv rätt mycket saftigare om man vill ha de bästa grejerna... Min senaste (syns längre upp i tråden) gick på typ 1,8k.

Men om man är nybörjare/bara vill komma igång så röcker en komplett eller lite "billigare" ihopplockad bräda långt :)
 

Johanw

Cartier

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Hoppade på brädan för första gången det här året i söndags. Härlig känsla att rulla igen men fan vad mycket bättre man är ”i huvudet”. All tajming är bortblåst sedan 10år...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Lärde mig äntligen backside air i pool idag...

D0FB055B-C062-4227-B29B-D05F3FFA9F96.png
 

kuma-kun

Audemars
Magnusson hell-concave med avkapad nos eftersom brädor ska ha fram och bak, Tracker Six-track Magnesium och röda Kryptonics vilket ger en rätt udda anrättning.
Nu lite anfrätt av väder och vind men for 10 år sen brukade jag och grabben åka bada två på den till affären och handla.

46744244232_0ae3aaae88_c.jpg
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ska nog börja köra lite mer igen. Körde game of skate på jobbet igår, och yours truly dominerade ut resten med hardflip, varial heel, switch flip/heelflip etc på menyn. än kan man!!
 
Topp