• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Isogrips, RSD-burk, är det V&H-pipor? Nice!

Tack! Screamin' Eagle utgår jag ifrån då de ser ut som original. Lät stabilt iaf. :) I ärlighetens namn orkade jag inte syna allt i minsta detalj. Har haft samma ram/motor förut och fick denna till helt ok pris så har deg att lägga på tillbehör.

Sitter och letar mods. Original framblinkers ligger risigt till. Funderar på dessa för att matcha bakblinkers.

image.jpg

Alternativet är svarta men då måste jag byta även bak samt lacka kronorna svarta likt nya Fat Bob.

image.jpg

Gillar blacked out-looken men det får inte bli för mycket. Behöver även tips på hur man bättrar på HDs black denim-lack. På harleyforum.se finns mycket kunskap men det kan ta en vecka innan man får svar samt att forumet är sjukt rörigt.

Sitter och letar mods. Original framblinkers ligger risigt till. Funderar på dessa för att matcha bakblinkers.

image.jpg

Alternativet är svarta men då måste jag byta även bak samt lacka kronorna svarta likt nya Fat Bob.

image.jpg

Gillar blacked out-looken men det får inte bli för mycket. Behöver även tips på hur man bättrar på HDs black denim-lack. På harleyforum.se finns mycket kunskap men det kan ta en vecka innan man får svar samt att forumet är sjukt rörigt.
Jag kanske kan fixa lite bilder på olika lösningar efter helgen, för inspiration.

Det lät ju bra.
Du har inget mer att berätta om den, typ för och nackdelar?

Hm.. Svårt att komma på vad jag ska ta upp.
Hojen känns väldigt stabil, bra vrid, enkel att köra, bra komfort, trevligt med tracion control, mjuk i växellåda, trevligt med ABS,

Min högst personliga åsikt är att den är något tung, ca 230 kg (eftersom jag till vardags kör supermotard).
jag upplevde även små vibrationer vid höga varvtal.

Det är vad jag kan komma på för tillfället :)

Hm.. Svårt att komma på vad jag ska ta upp.
Hojen känns väldigt stabil, bra vrid, enkel att köra, bra komfort, trevligt med tracion control, mjuk i växellåda, trevligt med ABS,

Min högst personliga åsikt är att den är något tung, ca 230 kg (eftersom jag till vardags kör supermotard).
jag upplevde även små vibrationer vid höga varvtal.

Det är vad jag kan komma på för tillfället :)
Tack för nyttig info.

Har beställt miniblinkers fram. Behöver tips på förvaring av skivbromslås. På min street bob hade jag en liten cylinderväska på framgaffeln men vill gärna undvika detta nu. Förslag?

Har beställt miniblinkers fram. Behöver tips på förvaring av skivbromslås. På min street bob hade jag en liten cylinderväska på framgaffeln men vill gärna undvika detta nu. Förslag?
Som jag skrev tidigare: du ska väll sidomontera regskylten och i samband med det så fäster du en sidoväska från Lejonkula. Annars har jag dubbla skinnväskor i brunt skinn liggandes...

Som jag skrev tidigare: du ska väll sidomontera regskylten och i samband med det så fäster du en sidoväska från Lejonkula. Annars har jag dubbla skinnväskor i brunt skinn liggandes...

Mm kanske blir så. Har frågat Lejonkulan om lämplig modell och totalkostnad. Tar gärna en titt på dina väskor också!

Mm kanske blir så. Har frågat Lejonkulan om lämplig modell och totalkostnad. Tar gärna en titt på dina väskor också!
Ska man ha någon väska så är det Lejonkula! Inte bara snygga som fan men deras kvalité är sjukt bra. Den jag har på Sporren är runt 10 år men har kvar formen och utseendet. Självklart kostar hans hantverk men det ÄR verkligen värt det!

Du får absolut ta en titt på mina vet dock inte hur snyggt bruna väskor till mattsvart hoj blir men det vet vi när vi har testat :)

Ska man ha någon väska så är det Lejonkula! Inte bara snygga som fan men deras kvalité är sjukt bra. Den jag har på Sporren är runt 10 år men har kvar formen och utseendet. Självklart kostar hans hantverk men det ÄR verkligen värt det!

Du får absolut ta en titt på mina vet dock inte hur snyggt bruna väskor till mattsvart hoj blir men det vet vi när vi har testat :)

Osvsett vem som ska sy dem, satsa som sagt på kvalitet och handsytt. Kostar lite mer, men då blir de bara snyggare med åren, i stället för att flagna och spricka.

Bättre sent än aldrig Fryken ;)
Ett axplock av blinkermodeller samt fästningslösningar, samtliga kan du få se IRL om du känner att du behöver det.

Fram:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bak:
image.jpg

image.jpg

Samt sidoväska från Lejonkula:
image.jpg

image.jpg

Grymt. Mina kommer monteras på nedre gaffelkronans skruvar. Har ett par kellerman styrändesblinkers över om någon är sugen.

Tillbaka
Topp