• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Paus någonstans i östra Tjeckien, 29 grader varmt:)
IMG_3260.JPG

Inte illa, låter som en riktigt fin tur!

Depåställ bortskänkes.

Bytt hoj till en enkelsving, så jag har inget behov av mitt depåställ (bak).
Det är inte i nyskick, lite rost förkommer men fungerar bra. Finns att hämta i Mölndal om någon är intresserad. Haft det till en Ducati ST2.

Lägger med en bild..
20170811_141344.jpg

Senast ändrad:
Ganska sugen på en ktm 690 duke som pendlarhoj då jag kör ganska mycket och inte vill att ordinarie mc skall gå så många mil eller köras när det är för grisigt ute.
Gillar att den verkar hyfsat pigg, är smidig och kul att köra. Kan även funka som banhoj vid behov. Budgeten ligger på max 35.
Tankar? Någon som haft en sådan?

Hej
Nej jag har inte ägt en Ktm 690
Men hyfsat pigg,Stabil, är smidig och kul att köra instämmer i detta.
Om jag minns rätt så var det något strul med dessa då dom kom motorn eller lådan som gick på garantin (jag minns inte vilket det nu)
Det kan vart på Ktm 990 ;)

//Simon

Vet att tidiga 990 LC8 haft lite problem med små oljeläckage vid cylinderfoten (fötterna?). 690 verkar ha varit ganska förskonade, men skall googla lite mer.
Antagligen precis missat en i Örebro som gick för ganska mycket under vanliga andrahandspriset :bawling:

Vet att tidiga 990 LC8 haft lite problem med små oljeläckage vid cylinderfoten (fötterna?). 690 verkar ha varit ganska förskonade, men skall googla lite mer.
Antagligen precis missat en i Örebro som gick för ganska mycket under vanliga andrahandspriset :bawling:
Har inte kört just något nyare ktm, men ska du verkligen pendla med enstånka?

Har inte kört just något nyare ktm, men ska du verkligen pendla med enstånka?
Jag vet jag vet... Det blir nog som ett klockköp, hjärtat får styra alldeles för mycket...
Har också kollat en del på Triumph Tiger som egentligen är det klokare valet...
Även om det "bara" är pendlarhoj så måste den vara lite rolig att köra.

Hade en duke 640 men det kanske är stor skillnad på 640 och 690 motorn. Iaf 10 mil i stöten med 640in var inga större problem

För kortare pendling och i tät trafik är en Duke ett utmärkt val. Själv har jag längre avstånd (och dessutom tät trafik bitvis) och då är Tigern klockren.

Jag vet jag vet... Det blir nog som ett klockköp, hjärtat får styra alldeles för mycket...
Har också kollat en del på Triumph Tiger som egentligen är det klokare valet...
Även om det "bara" är pendlarhoj så måste den vara lite rolig att köra.
Varför inte ett mellanting som ex Street trippel? Både lätt och pigg samt går att smiska bana med.

Nästa år är det dags. Inga mer undanflykter. Kortet ska bli mitt. Jag har redan bestämt mig för en MV Agusta.
Jag har aldrig kört tidigare. Moppe enstaka gånger men aldrig mer än det sen 16års åldern. Snart drag att då övningsköra med Agustan?

Nästa år är det dags. Inga mer undanflykter. Kortet ska bli mitt. Jag har redan bestämt mig för en MV Agusta.
Jag har aldrig kört tidigare. Moppe enstaka gånger men aldrig mer än det sen 16års åldern. Snart drag att då övningsköra med Agustan?
Om man är oerfaren kommer antagligen mc:n att få smaka onödigt mycket. Massor av timmar med slirande koppling, inte helt omöjligt att man tappar den heller, speciellt i lågfart. Jag skulle köpa en "typisk" körskole-mc som jag sedan sålde av.

Om man är oerfaren kommer antagligen mc:n att få smaka onödigt mycket. Massor av timmar med slirande koppling, inte helt omöjligt att man tappar den heller, speciellt i lågfart. Jag skulle köpa en "typisk" körskole-mc som jag sedan sålde av.
Har själv tänkt på det. Lär nog bli så. Tack för seriöst svar.

Jag kör en Triumph Speed Triple och den får man slås med fartvinden på medans detta är en mycket försonande hoj, gör du något misstag eller slarvar i en kurva så kan man rädda till det för hojen är som sådan :)
Sen kör jag en del på en uppborrad DR 650 som varit körskole hoj med diverse små bucklor o annat och den är skoj på sitt sätt med fullt blås (helt lagligt med, låg på 101db och max fick vara 103db :) det tråkiga är att många misstar den för en moped, detta är inte lika skoj i 100km/h...
Jag tycker en mindre motor har inte det rätta volymen för någon vettig körning på väg men å andra sidan så kör jag som en huligan med och har alltid gjort det, oavsett om jag kört honda eller harley.
Ska man börja så köp något billigt som tål att användas utan rädslan för att man skulle få så mycket som lite smuts på den eller att man råka dra en nyckel på den, oavsett pengar på hoj eller märke alternativ finesser eller färg så är det faktiskt samma nöje.
Att man kör är bra mycket viktigare än vad man kör... men jag har aldrig putsat på någon av mina hojar heller, de ska användas och får jag inte ut mina 1500mil/år så kan jag lika gärna lägga ner hoj körningen.. sitta o små fisa på 100-300 mil om året ser jag ingen poäng i.
Lycka till med framtida funderingar om hoj köp o dylikt, är man helt ny så hade jag rekommenderat en CB fyra.. typ cb650 cb750 cb900 och gett dig tipset att köra den tills den inte vill längre... och lycka till med det :D

Ganska sugen på en ktm 690 duke som pendlarhoj då jag kör ganska mycket och inte vill att ordinarie mc skall gå så många mil eller köras när det är för grisigt ute.
Gillar att den verkar hyfsat pigg, är smidig och kul att köra. Kan även funka som banhoj vid behov. Budgeten ligger på max 35.
Tankar? Någon som haft en sådan?
Åker inte du BMW? Måste ju vara den perfekta pendlarhojen?

Tillbaka
Topp