• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Börjar bli riktigt kyligt nu, det är tråkigt.. :( Hoppas kunna köra in i november iallafall utan att frysa kulorna av mig
44A3AA1E-0938-4295-8F9A-32F76BA239DF.jpeg

Varit borta hela september, men hoppas på någon dag i oktober som man kan köra lite!

Sen måste jag säga, efter 700 mil i USA nu igen, att vi har flörjävla fina MC-vägar i Sverige!
Räcker att åka över gränsen för att inse det...

Åkte i 60min i Trysil i somras och helt plötsligt hade ena packväskans lock öppnats och flugit upp helt av sig själv...eller nja, inte själv utan med hjälp av den gropiga vägen :rage:

har suktat efter ny hoj sedan jag sålde min er6n för några år sedan och idag var man och testade en street bob...

vilket jävla drag där är i dessa tog ju inte länge föräns man var såld!
20181003_175621.jpg
20181003_175627.jpg
20181003_170022.jpg

nån som har erfarenhet av dessa?

har suktat efter ny hoj sedan jag sålde min er6n för några år sedan och idag var man och testade en street bob...

vilket jävla drag där är i dessa tog ju inte länge föräns man var såld!
20181003_175621.jpg
20181003_175627.jpg
20181003_170022.jpg

nån som har erfarenhet av dessa?
Hade en sådan där för nästan tio år sedan. Gick riktigt bra men bromsarna var lite trötta. Skön att köra och bra väghållning för att vara HD. Rolig hoj som blir ännu trevligare med lägre styre, framflyttade fotpinnar, avgas och annat.

• Like
Reactions: Beo
Hade en sådan där för nästan tio år sedan. Gick riktigt bra men bromsarna var lite trötta. Skön att köra och bra väghållning för att vara HD. Rolig hoj som blir ännu trevligare med lägre styre, framflyttade fotpinnar, avgas och annat.
denna ska visst vara omgjord för iår och bromsarna var faktiskt riktigt bra dock inte som en sporthoj men löjligt skön att köra runt på!

Senast ändrad:
Nä man kan ju aldrig jämföra med en sporthoj.
Du funderar på att köpa flång ny hoj alltså? :)
man lever ju bara en gång!

ärligttalat så är jag egentligen mer än nöjd med min klocksamling just nu och tänkte sälja av en hel del som bara är liggande så vf inte satsa pengarna i något kul än massa klockor som bara ligger i en låda?!
visserligen är ju alla fordon dåliga affärer men tror nog en hd ger mig mer glädje än lite vintage klockor!

Hd har ju gjort om softail serien inför iår och ärligttalat så blev man såld på street boben!
sen har jag bara erfarenhet från en ER6-n innan och provkört en cb1000r en gång och är kanske inte så jätte insatt i hojar men det är ju rätt trevligt att köra!

Ut mot Svensköp/Killhult är också grymma vägen, kanske lite bättre tom. Ta den rundan till helgen ;)
Den är i ett så förbannat dåligt skick bara. Blir lika förbannad varje gång man håller på att studsa av vägen. Ville därför inte rekommendera längre än till Huaröd :D
Över Bus är rätt häftigt också, så jävla smal väg bara...

Grymt! Ska läggas till på göra-listan ;) Är det den här vägen du tänker på?
EDD1C8EB-61A8-4552-BCCB-61F0E8306F47.png

Tänker inte på någon speciell väg utan runt i trakten bara. Kan komma ut på E22 ganska långt upp och sen motorväg söderut om du vill.

Den är i ett så förbannat dåligt skick bara. Blir lika förbannad varje gång man håller på att studsa av vägen. Ville därför inte rekommendera längre än till Huaröd :D
Över Bus är rätt häftigt också, så jävla smal väg bara...

Körde där i början av sommaren så har inte 100 koll på skick på vägarna nu.
Tänkte mest på att där är härliga kurvor och lite bilar så man kan hålla bra fart där, kul körning.

Imponerande!

Jag tog min kurv-tur, ca 12 mil, men tog längre än vanligt då det var mycket löv och väta på vissa sektioner.

Vilken jävla fin månad för MC-åkande!! 16-18 grader idag, igår var det ju 22, men då var det svamp som gällde!!

12 mil kurvor är ju inte dumt! Bor i Göteborg så jag behöver åka en bit innan det blir riktigt skoj.

Har varken körkort eller MC än men råkade köpa hjälm och ett ställ idag... Antar att man får se det som en spark i arslet till att ta tag i det till våren. :D

Tar tacksamt emot alla tänkbara nybörjartips ni kanske sitter på.

Tillbaka
Topp