En naken hoj är kul 0-150 km/h typ och det klarar det mesta någorlunda raskt. Förstår att jag låter som en trist gubbe men det är inte riktigt poängen utan snarare att lyfta fram fördelarna med en hoj som man kan utnyttja och behärska. Det blir roligare så och man tenderar att bli lite mer långlivad.Kan tänka mig det!
Därför jag tänkte att 890 kanske var mer "lagom" än att gå på 1290 Superduke direkt, kändes lite overkill
Bara som ett exempel (halvdåligt eftersom det hade kunnat hänt även på en mindre hoj) så råkade en av mina polare ut för en olycka på sin GSXR1000. En halv sekund för mycket gas i trafik gjorde att han körde in i en bil bakifrån. Det gick inte särskilt fort vid själva olyckan egentligen (30-40 km/h kanske) men han flög ändå över bilen och landade på andra sidan. Resultatet är att han kommer halta för resten av livet från sin 20-års dag. Det är liksom inte så kul. Visst, som sagt, farten var inte högre än att det kunde hänt på vilken hoj som helst men riskerna är helt klart större på en mer svårkontrollerad hoj som motorstarka hojar oftast är.