• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Ny ducati ute, v4r superleggera. 234hk, 152kg.:cool::eek:
Tycker själv att vingarna är onödigt stora och ser lite konstiga ut i vissa vinklar men dom gör väl nytta.
Riktigt häftig för övrigt.
Screenshot_20200206-211559_Chrome.jpg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Ny ducati ute, v4r superleggera. 234hk, 152kg.:cool::eek:
Tycker själv att vingarna är onödigt stora och ser lite konstiga ut i vissa vinklar men dom gör väl nytta.
Riktigt häftig för övrigt.
Screenshot_20200206-211559_Chrome.jpg

vingarna är bra att ha när man ”flyger” fram i city. De släpper streetfighte
Ny ducati ute, v4r superleggera. 234hk, 152kg.:cool::eek:
Tycker själv att vingarna är onödigt stora och ser lite konstiga ut i vissa vinklar men dom gör väl nytta.
Riktigt häftig för övrigt.
Screenshot_20200206-211559_Chrome.jpg
nya streetfighter V4 ser grym ut med. Tom H-D släpper en nakenbild.
92047445-8DBF-4929-A77A-EF413338D70D.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Recension av nya Fireblade. Honda har tyvärr inte haft många spännande modeller senaste åren men nu har de verkligen kavlat upp ärmarna med denna. Verkar riktigt grym tack och lov. Hoppas att detta är startskottet till att de kommer med fler roliga modeller, hade gärna sett någon supernaked och något i mellanklassegmentet..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Recension av nya Fireblade. Honda har tyvärr inte haft många spännande modeller senaste åren men nu har de verkligen kavlat upp ärmarna med denna. Verkar riktigt grym tack och lov. Hoppas att detta är startskottet till att de kommer med fler roliga modeller, hade gärna sett någon supernaked och något i mellanklassegmentet..
Jag tror att du kan ha stavat lite fel? ”Honda” och ”spännande” och ”rolig” i samma sammanhang?
”Kompetent”, ”förutsägbar” och ”stabil” är orden du söker. :D
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Rensat styret lite. Bort med de fula stora originalkontrollerna och på med en ny gasrulle med en vajer istället för två. Tänkt flytta start och brytare till sidkåpan under sätet. Insåg dock nu att snubben som ägt den innan i princip löst elen som ett fågelbo under tanken, så ännu en grej på listan...

Inväntar en sportstertank som ska på också!
IMG_20191027_150513.jpg
IMG_20200211_203059.jpg
 

mega

Rolex
Vilken motor - och vilken kille. Sågar isär med bågfil och får det att lira. Mastermind.
Varför blir jag inte så förvånad över att det är en engelsman som kickar igång en sexcylindrig motor som sitter fast på ett bord, utan avgasrör eller ljuddämpare, eller utsug?
Och detta från en vinglig stol... :hilarious:
Det isärsågade blocket är fyrcylindrigt, tror inte den har med denna video att göra.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Varför blir jag inte så förvånad över att det är en engelsman som kickar igång en sexcylindrig motor som sitter fast på ett bord, utan avgasrör eller ljuddämpare, eller utsug?
Och detta från en vinglig stol... :hilarious:
Det isärsågade blocket är fyrcylindrigt, tror inte den har med denna video att göra.
Haha! Ellerhur. Men han har byggt mycket kul den mannen...verkar vara ett riktigt geni när det gäller motorbyggande. :D
Jag tror att 6an består av isärsågade delar som han svetsat ihop till de tre delar som syns nedan, så det kan nog vara från det bygget. Han har ju utgått från en 900cc fyra (eller ja, 1,5 om han inte tagit fram de två extra cylindrarna själv)
375FC35D-0243-440A-9F3C-1AA3FA610501.png
 
Senast ändrad:
Jag är ingen racekille direkt men att få smeka runt den här skönheten på en väldisponerad bana ger mig lite ” pain riche”...
C3DA0BDD-0C15-4F15-A975-99CCA00B0B28.jpeg


Igår kl 17:00 släppte Ducati officiellt bomben som det tisslats och tasslats om sedan Milanomässan i höstas. Superleggera V4 är en teknikers ultimata dröm, en orgie i kolfiber, magnesium och titan som väger in på ultralätta 159 kilos torrvikt i gatlegalt utförande. V4:an på 998 kubik från V4 R rullar ut hela 224 hästar i EURO-5 version och med det tillhörande racekitet som följer med ökar denna siffra till 234 hästar och vikten sjunker till 152 kilo. Siffror som är helt unika för en gatlegal motorcykel.

Back in the days var 100 kusar max och när vallen bröts med mer än en hk per kilo var det galet...
 
Hej alla.
Funderar på att byta ner mig i mc (pris och årsmodell) då jag har 2 barn under 5 år. Söker lite tips på hojar runt 30.000kr. Tänker att det blir lite budget under några år framöver. En hoj som jag tittat på är FJR1300.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej alla.
Funderar på att byta ner mig i mc (pris och årsmodell) då jag har 2 barn under 5 år. Söker lite tips på hojar runt 30.000kr. Tänker att det blir lite budget under några år framöver. En hoj som jag tittat på är FJR1300.
FJR är fantastisk. Lite tung, men det vänjer man sig vid. Missa inte att styret och dynan är justerbart, många (som inte läst instruktionsboken) missar det och far runt med onödigt obekväm körställning.
 
Jag hoppas jag tycker att den är fantastisk precis som du säger. Kardan. Väskor. Kåpa med justerbar ruta. Färddator. Blir många punkter på min önskelista som bockas för ca 30.000kr. Jag tänkte mig de äldsta 2001-2002 med de gamla blinkersarna (utan ABS?) - allt för att få ner priset. Är styret justerbart på dessa? Har jag inte hört innan, bra tips. :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag hoppas jag tycker att den är fantastisk precis som du säger. Kardan. Väskor. Kåpa med justerbar ruta. Färddator. Blir många punkter på min önskelista som bockas för ca 30.000kr. Jag tänkte mig de äldsta 2001-2002 med de gamla blinkersarna (utan ABS?) - allt för att få ner priset. Är styret justerbart på dessa? Har jag inte hört innan, bra tips. :)
Jag vet dock inte när justerbara styrena kom, om det var på de äldre. @popeofdenim Vad var som var dåligt?
 

Veratio

Cartier
Är hemma pga ny katt och idag var det 12 grader och hyfsat väder. Tala om sug att åka ut...

För övrigt tycker jag att FJR är en helt okej hoj. 30 000 kr är en svår gräns när det gäller hojar, då är det mer skick som avgör vad man kan välja. Går man upp 10 till så kan man börja välja, annars är det mer "få se vad som finns för pengarna"-känsla. Har kört FJR en gång för länge sedan och tyckte den var snabb, stabil och helt okej på alla sätt. Var ett tag sen, men kan inte tänka mig att den är dålig!
 
Är hemma pga ny katt och idag var det 12 grader och hyfsat väder. Tala om sug att åka ut...

För övrigt tycker jag att FJR är en helt okej hoj. 30 000 kr är en svår gräns när det gäller hojar, då är det mer skick som avgör vad man kan välja. Går man upp 10 till så kan man börja välja, annars är det mer "få se vad som finns för pengarna"-känsla. Har kört FJR en gång för länge sedan och tyckte den var snabb, stabil och helt okej på alla sätt. Var ett tag sen, men kan inte tänka mig att den är dålig!

Instämmer såklart att 30.000kr är en svår prisklass. Gärna tips på alternativ.

# XJ6 skulle kunna vara en möjlighet. Klart mindre men radfyra och hyggligt snygg hoj. En Kriega väska på sadeln så duger det till mina mindre dagsutflykter.
# NC700X kanske men blir lite tight med pengarna men för rätt hoj kan väl någon tusing upp vara ok. Lite utrymme i "tanken" och går billigt på söndagsturerna.

Blocketsurfar en del men hittar ingen "jag måste ha" hoj i min prisklass :).
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Instämmer såklart att 30.000kr är en svår prisklass. Gärna tips på alternativ.

# XJ6 skulle kunna vara en möjlighet. Klart mindre men radfyra och hyggligt snygg hoj. En Kriega väska på sadeln så duger det till mina mindre dagsutflykter.
# NC700X kanske men blir lite tight med pengarna men för rätt hoj kan väl någon tusing upp vara ok. Lite utrymme i "tanken" och går billigt på söndagsturerna.

Blocketsurfar en del men hittar ingen "jag måste ha" hoj i min prisklass :).
Suzuki Bandit då? Ska du ha en billig hoj så ska den ju vara billig att äga också. Tycker gamla 1200:an är prisvärd, fast då ska man kunna justera ventilerna själv, annars blir det dyr service.
Ladda ned en verkstadshandbokoch vrålpruta på någon där det är dags för service!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Suzuki Bandit då? Ska du ha en billig hoj så ska den ju vara billig att äga också. Tycker gamla 1200:an är prisvärd, fast då ska man kunna justera ventilerna själv, annars blir det dyr service.
Ladda ned en verkstadshandbokoch vrålpruta på någon där det är dags för service!

Detta kan vara en av de roligaste, läs galnaste, hojarna jag kört i den kategorin.
Min farsa hade en sådan, den var helt vild. Chassi som en 600cc men med en 1200cc motor.. skitskoj.
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Hej alla.
Funderar på att byta ner mig i mc (pris och årsmodell) då jag har 2 barn under 5 år. Söker lite tips på hojar runt 30.000kr. Tänker att det blir lite budget under några år framöver. En hoj som jag tittat på är FJR1300.
Tänkte samma sak och landade men Yamaha bulldog 1100 -03. Tung, slö och lever om som fan. Men helförs är nästan gratis och vridet är det inget fel på.
 
Topp