Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag och farsan är också på väg upp. Ska bli kul att spana lite!På tåget nu. Ska bli kul!
Ni som kan motorcyklar. Hur är det med BMW's tillförlitlighet? Bilarna får inga toppbetyg på den punkten men av det jag hört ska deras hojar vara skottsäkra. Eller är det bara bullshit?
Har nämligen fastnat för NineT. Jobbiga är att behöva vänta tills man är 24 för att ta jävla MC-kort.
Eller så tar man A2, väntar två år och tar A? Blir ju 20-21 då istället.
Tips på bra "mellancykel" man får ha med A2 kort tas gärna emot
Drar på mässan imorgon
Ska dit på söndag, har ni några specifika highlight som ni ska kolla på?Jag och farsan är också på väg upp. Ska bli kul att spana lite!
Ska dit på söndag, har ni några specifika highlight som ni ska kolla på?
Mest lite allmänt span för min del. Var kul att se nya streetfightern från Ducati och Rocket 3an från Triumph till exempel. Alla märken är ju aldrig samlade på samma ställe annarsSka dit på söndag, har ni några specifika highlight som ni ska kolla på?
Har vi någon här som kört eller ägt en Speed Triple 955i? Framförallt den uppdaterade varianten. Har nu en CB400N som i ärlighetens namn är ett sänke, så oavsett vad jag skaffar för tung hoj så kommer det vara ett lyft. Visst är 955an jag är sugen på en 15 år gammal hoj, men nog ska den vara ok för både pendling, bana och kurviga vägar? Speciellt för de 30' jag skulle få ge?
Edit; @MrJL såg att du har haft en.
Har inte kört (mer än provkört i samband med service), men skruvat en del. Känns bra, jag hade fördomar mot britter i allmänhet innan jag petat på några. Räkna dock med att en 15 år gammal bushoj har levt ett hårt liv. Du är ju händig, så klämm och känn noga-noga. Hjullagren bak är (var) dyra. Gaffelbenen behöver säkert bussas om. Lätt och förhållandevis billigt. Mät laddningen, jag har för mig (fast kan komma ihåg fel) att det var en del strul med det på trajja från den tiden.Har vi någon här som kört eller ägt en Speed Triple 955i? Framförallt den uppdaterade varianten. Har nu en CB400N som i ärlighetens namn är ett sänke, så oavsett vad jag skaffar för tung hoj så kommer det vara ett lyft. Visst är 955an jag är sugen på en 15 år gammal hoj, men nog ska den vara ok för både pendling, bana och kurviga vägar? Speciellt för de 30' jag skulle få ge?
Edit; @MrJL såg att du har haft en.
Tack så mycket! Då är jag nog inte helt off i min uppfattning. Bromsar och fjädring kan man ju även pyssla lite med om det behövs - även om det lär dröja då jag är ny på banåkning. Känns iaf som att det är en hoj att växa på.Jag har inte ägt en själv, men har provkört en 955 under några pass på bana. Riktigt trevlig motor med härlig knuff, men fjädringen och bromsarna lämnade en del att önska. Maskinen kändes även relativt tung.
För pendling och kurviga vägar kan jag tänka mig att den är riktigt härlig att kuska omkring på.
Bra tips, stort tack! En vän ska nämligen sälja en röd från -05, servicehistoriken är kalasbra och ägarhistoriken till stora delar känd. Verkar ha varit väl omhändertagen. Aldrig varit omkull, mycket tillbehör, bra skick. Ca 4700 mil. Framgaffeln fick nyligen vård med nya packboxar och ny olja. 30’ ska han ha. Sugen..Har inte kört (mer än provkört i samband med service), men skruvat en del. Känns bra, jag hade fördomar mot britter i allmänhet innan jag petat på några. Räkna dock med att en 15 år gammal bushoj har levt ett hårt liv. Du är ju händig, så klämm och känn noga-noga. Hjullagren bak är (var) dyra. Gaffelbenen behöver säkert bussas om. Lätt och förhållandevis billigt. Mät laddningen, jag har för mig (fast kan komma ihåg fel) att det var en del strul med det på trajja från den tiden.
Låter väl kalajs? Bytte de bussningar i gaffeln?Tack så mycket! Då är jag nog inte helt off i min uppfattning. Bromsar och fjädring kan man ju även pyssla lite med om det behövs - även om det lär dröja då jag är ny på banåkning. Känns iaf som att det är en hoj att växa på.
Bra tips, stort tack! En vän ska nämligen sälja en röd från -05, servicehistoriken är kalasbra och ägarhistoriken till stora delar känd. Verkar ha varit väl omhändertagen. Aldrig varit omkull, mycket tillbehör, bra skick. Ca 4700 mil. Framgaffeln fick nyligen vård med nya packboxar och ny olja. 30’ ska han ha. Sugen..
Ja jag tycker ju det. Vet faktiskt inte, ska fråga det, annars får jag räkna med att det kan behöva göras.Låter väl kalajs? Bytte de bussningar i gaffeln?
Bussningarna byttes ej, de var finaLåter väl kalajs? Bytte de bussningar i gaffeln?
Jag hade köpt en 765 Street Triple RSAugusta Brutale 800 är det min nästa hoj, vilken naken mellanklassare skulle du köpa?
Jag förstår dig! Men de lytkorn... något bara en mamma kan älskaJag hade köpt en 765 Street Triple RS
Lyktorna*Jag förstår dig! Men de lytkorn... något bara en mamma kan älska
Hehe, ja lite av en acquired taste är de väl...men totalt sett snyggare än Brutalen!Jag förstår dig! Men de lytkorn... något bara en mamma kan älska
Augusta Brutale 800 är det min nästa hoj, vilken naken mellanklassare skulle du köpa?
Om pengar inte är ett så stort problem skulle jag nog också gått på redan nämnda Street Triple RS. Väldigt trevlig hoj, skön sång i motorn och fina broms- och fjädringskomponenter. Men dyr.Augusta Brutale 800 är det min nästa hoj, vilken naken mellanklassare skulle du köpa?
Om pengar inte är ett så stort problem skulle jag nog också gått på redan nämnda Street Triple RS. Väldigt trevlig hoj, skön sång i motorn och fina broms- och fjädringskomponenter. Men dyr.
Annars hade det nog stått mellan MT-09 eller Z900 för mig. Z900 kändes grymt snabb och smidig men gillade karaktären på motorn i MT-09 med mer vrid i botten. Lite busigare stuk på Yamahan men inte lika stabil som Kawan. Har även kört Suzuki GSX-S750 men den kändes rätt tam. Förmodligen inte så stor skillnad om man kör hårdare men rätt så platt på lägre varv i jämförelse med de övriga.
Brutalen är häftig men känns lite som en udda fågel som inte egentligen har någon ordentlig USP jämfört med exempelvis Triumphen. Min åsikt såklart