Känns bra mycket säkrare då att gå för japanskt. De är ju inte direkt tråkiga hellerDe enda hojar jag haft problem med är BMW. Har iofs inte ägt några HD eller Ducati![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns bra mycket säkrare då att gå för japanskt. De är ju inte direkt tråkiga hellerDe enda hojar jag haft problem med är BMW. Har iofs inte ägt några HD eller Ducati![]()
De enda hojar jag haft problem med är BMW. Har iofs inte ägt några HD eller Ducati![]()
Kan inte säga något annat om W800 än att den ser stentuff utNågon som har koll på kawasaki w800, luftkyld stenåldershoj?
En tjejkompis ska köpa hoj och vi har tittat på den, xsr700 och vulcan. Personligen tycker jag xsr700 hade varit perfekt.
Hojar är tämligen lätt att köpa. Allt är skitkul och går med marginal tillräckligt fort för att köra ihjäl sig på.Känns bra mycket säkrare då att gå för japanskt. De är ju inte direkt tråkiga heller![]()
Hojar, oavsett modell eller märke är ju som Björn Skifs sjöng för länge sen, "farligt, farligt men härligt, härligt"Hojar är tämligen lätt att köpa. Allt är skitkul och går med marginal tillräckligt fort för att köra ihjäl sig på.Nakna hojar är bra för överlevnaden eftersom det inte är så kul över 100 km/h. Platsraket är fullständigt livsfarligt i bebyggda trakter eftersom man är uppe i 200 km/h efter bara några sekunder. Sen ska Ove byta fil i sin Toyota Auris framför dig och han har "minsann rätt att göra det eftersom du kör så fort". Då är skillnaden mellan att åka 120 och 200 väldigt betydelsefull för om man hinner bromsa.
Hojar är tämligen lätt att köpa. Allt är skitkul och går med marginal tillräckligt fort för att köra ihjäl sig på.Nakna hojar är bra för överlevnaden eftersom det inte är så kul över 100 km/h. Platsraket är fullständigt livsfarligt i bebyggda trakter eftersom man är uppe i 200 km/h efter bara några sekunder. Sen ska Ove byta fil i sin Toyota Auris framför dig och han har "minsann rätt att göra det eftersom du kör så fort". Då är skillnaden mellan att åka 120 och 200 väldigt betydelsefull för om man hinner bromsa.
Jag åkte också en massa plastraket som ung. Ett jävla under att man överlevde. Det är först så här 10 år senare som man inser hur nära det egentligen var flera gånger.Tandkrämstub ftw!
![]()
Jag åkte också en massa plastraket som ung. Ett jävla under att man överlevde. Det är först så här 10 år senare som man inser hur nära det egentligen var flera gånger.
Jag åkte också en massa plastraket som ung. Ett jävla under att man överlevde. Det är först så här 10 år senare som man inser hur nära det egentligen var flera gånger.
Precis så ska man bete sig när man är ute med hojen.... INTE !!!!
Nä det där beteendet är inte direkt exemplarisktPrecis så ska man bete sig när man är ute med hojen.... INTE !!!!![]()
Ja det är ju en faktor, jag är 182cm och väger runt 76kg.För mig är det viktigt att hojen passar föraren storleksmässigt. Jag är inte jättestor, 185cm och kanske något kilo för mycket, men jag ser ut som en jätte på en XSR700, speciellt med utrustning. Kan vara värt att tänka på!
Bör vara lugnt, är runt samma mått men några cm kortare och har en mt07 som delar mycket med XSR700.Ja det är ju en faktor, jag är 182cm och väger runt 76kg.
Får se hur jag ser ut på den när jag provar den. Viktigaste för mig är att cykeln liksom känns gjord för en när man sitter på den. Att man känner sig hemma så att säga.
Ser trevligt ut!Dags att öka hastigheten lite
![]()
Nå, hann du hem utan att få allt innehållet det där mörka över dig?Dags att öka hastigheten lite
![]()
Som tur är så bor jag vid de vita husen i höger på bilden, så klarade migNå, hann du hem utan att få allt innehållet det där mörka över dig?![]()
En TW200 finns det alltid plats för.. Gäller bara hitta enDe är coola TW200orna!
Mycket kul maskin, men nästan omöjlig att få tag i, finns en del i spanien har jag sett. Du har ju även Suzuki van van, men lika ovanlig de medEn TW200 finns det alltid plats för.. Gäller bara hitta en![]()
Har bevakningar på diverse ställen..Mycket kul maskin, men nästan omöjlig att få tag i, finns en del i spanien har jag sett. Du har ju även Suzuki van van, men lika ovanlig de med
Såg en TDR250 på blocket nyligen - den försvann fort..Har bevakningar på diverse ställen..
Och på TDR250.. Också en sån där villhahoj. Fast då snackar vi tvåtakt iofs![]()
Dom har en tendens att göra det...Såg en TDR250 på blocket nyligen - den försvann fort..
Cool! Är inte jätteinne/kunnig på offroadhojar egentligen, men är själv lite sugen på en XR600R. Ballt med stora enstånkorDom har en tendens att göra det...
Får nöja mig med den här så längeSkogshemulen KLX-650R
![]()
![]()
Detta är/var Kawas motsvarighet till XR'en. Tyngre och större än dom nya 450leksakerna som tog över efter 600orna. Men jäklar så gott gry i domCool! Är inte jätteinne/kunnig på offroadhojar egentligen, men är själv lite sugen på en XR600R. Ballt med stora enstånkor![]()
Körde med Bridgestone TW301/302, gammalt men vettigt mönster och bra hållbarhet, innan det blev beggade crossdäck på storhjulen och sen motardhjul för gatanDet där med offroadhojar är ju något extra. Jag har en XR650 i skräpskick för grusvägssladdning. Har dock börjar pendla med den nu, så jag borde ha mer asfaltsbetonade däck på den. Men, tanken var från början att byta till typ TKC80 (det är dags att byta däck pga ålder/slitage).
Någon som har feedback på bra ”kombidäck”?
Metzeler Karoo 3 kanske?