• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nyrenoverad motor men bibehållen patina, köpt av min far för 40+ år sedan.

2EB2D5FC-AF80-421E-A8AC-C00C0CA284D0.jpeg
GS150? Hade en sån för några år sen, härlig maskin. Gillar känslan av att lukta tvåtakt när man varit ute o kört en sväng. Skulle vara kul att ha en gammal vespa igen.

GS150? Hade en sån för några år sen, härlig maskin. Gillar känslan av att lukta tvåtakt när man varit ute o kört en sväng. Skulle vara kul att ha en gammal vespa igen.
Exakt GS 150 från 1961, otrolig kvalite på dessa, gillar tvåtakt enkla grejor har en yamaha dt 250 tvåtakt från 1979 bara går och går.

Nån som har tips på bra mobiltelefonhållare? Har en Iphone 11 pro max. Hade till Iphone x förut som var helt ok, men det märket finns inte kvar längre...
Jag köpte en X grip eller X mount kopia på eBay för nån hundring, tycker den funkar hur bra som helst. Inbyggd USB-kontakt också så det är lätt att ladda.

https://www.ebay.com/itm/Universal-...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Den där var det visst, men jag vill minnas att den var lite billigare då. Kör helt utan skal på luren också, har funkat kanon.

Ser att man kan få en Yamaha XSR700 för i princip lika mycket som en Vulcan S
https://www.blocket.se/annons/blekinge/yamaha_xsr_700_kampanj/75792811

Den går också enkelt att strypa till A2 och sedan två år senare ta bort strypningen.

Vad säger ni, skulle ni valt Vulcan S eller XSR700? Jag gillar både crusinglooken som Vulcan S har och XSR700:s stil, vad kallar man den, scrambler? Så om ni bortser från hur de ser ut, vilken är bäst?
Det är ju väldigt mycket personlig preferens så klart. Jag har bara provkört en Vulcan en kortare sväng men jag gillade den skarpt. XSRen har jag inte provat. Däremot provsatt jag MT07 och jag upplevde den väldigt liten och oerhört plastig, men det är ju också personlig preferens så klart.

Någon som har koll på kawasaki w800, luftkyld stenåldershoj?
En tjejkompis ska köpa hoj och vi har tittat på den, xsr700 och vulcan. Personligen tycker jag xsr700 hade varit perfekt.
Se ovan :D

Skulle rekommendera en beggad triumph bonneville, de är prisvärda och balla, supernöjd med min.
Absolut! Jag har haft en 01:a som jag pysslade mycket med.
Skön hoj som var rolig att köra. Men jag är rätt sugen på Harley just nu.
Har tidigare varit väldigt sugen på en Bonneville bobber men har ännu inte kikat på någon.

Den övre lätt!
Vart köper man dessa? Är eventuellt på jakt efter något liknande?
Det är Halvarsson ”Eagle” respektive ”Seventy”. Finns på ”lite olika ställen”, både på interwebz och i butik.
Låter som om alla håller med mig om att Eagle är snyggast. Bara den inte blir för kort.

Tillbaka
Topp