• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Börjar bli sugen på större offroad för gruskörning osv, har kollat lite lätt åt bmw 650 gs dakar eller Honda transalp. Pris runt 30-40 papp, vad bör man satsa på? Kanske nåt annat som är bättre? Kommer behålla hypermotrden för vanlig buskörning.

Kanske nån som vill sälja nåt förresten?

Börjar bli sugen på större offroad för gruskörning osv, har kollat lite lätt åt bmw 650 gs dakar eller Honda transalp. Pris runt 30-40 papp, vad bör man satsa på? Kanske nåt annat som är bättre? Kommer behålla hypermotrden för vanlig buskörning.

Jag har haft några KTM, gillar dem då de inte är så klumpiga.

Dakaren ska ju vara väldigt trevlig jämfört med den vanliga GS. En gammal Afrika Twin annars? Är lite sugen på en Honda XR650R men kickstarten avskräcker mig lite, bara pga bekväm...

Dakaren ska ju vara väldigt trevlig jämfört med den vanliga GS. En gammal Afrika Twin annars? Är lite sugen på en Honda XR650R men kickstarten avskräcker mig lite, bara pga bekväm...
Det är fasen lite fränt att kicka igång en 650 ju:D Gäller bara att ha rätta knycken....(Eller var det tekniken :rolleyes:)

Det är det förvisso, har inget emot det på min SR500. Men när jag dumpat XRen ute i skogen och svär över att jag inte orkar kicka igång den är det inte lika roligt :p

Är sugen på en sr500 som andra cykel och kanske bygga om den lite. Hur är dom att köra? Tänker ha den för kortare glassturer när abstinensen blir för stor.

Är sugen på en sr500 som andra cykel och kanske bygga om den lite. Hur är dom att köra? Tänker ha den för kortare glassturer när abstinensen blir för stor.
Får återkomma när jag fått ihop liket igen. Hann knappt köra den. Den dör när den blir varm, statorn har felsökts, väntar på att få hem den i veckan och sedan är det CDI eller tändspole kvar det kan vara.
Men initial känsla är att det är som en förvuxen moped. Jag har förhoppningar :)

Bilagor

• C4CA9214-2BC3-42AB-9211-A1219A70B8B7.jpeg
    C4CA9214-2BC3-42AB-9211-A1219A70B8B7.jpeg
    926.2 KB · Visningar: 3
Får återkomma när jag fått ihop liket igen. Hann knappt köra den. Den dör när den blir varm, statorn har felsökts, väntar på att få hem den i veckan och sedan är det CDI eller tändspole kvar det kan vara.
Men initial känsla är att det är som en förvuxen moped. Jag har förhoppningar :)

Cool! Något sådant jag också vill ha. Synd att dom har blivit lite dyra bara :arghh:

Skådar mitt norra öga en TRX som caferäsergranne?? Det är ju en trevlig lite ovanligare hoj :)

Haft en SR, riktig kul för kortare turer. Motorn är skottsäker finns några på blocket nu, helt klart en cool bike. Har en XT500 nu samma motor.

Den här skulle jag kolla upp, rätt ekerfälgar och ser bra ut.

https://www.blocket.se/vi/90582723.htm

Det där med offroadhojar är ju något extra. Jag har en XR650 i skräpskick för grusvägssladdning. Har dock börjar pendla med den nu, så jag borde ha mer asfaltsbetonade däck på den. Men, tanken var från början att byta till typ TKC80 (det är dags att byta däck pga ålder/slitage).

Någon som har feedback på bra ”kombidäck”?
Metzeler Karoo 3 kanske?

Mitas E-07 och Heidenau K-60 kan vara värda att kolla upp.

För 40 får du tag i en lite äldre 690 Enduro. Klart värda att kika på, och mycket pang för pengen.

Blev 45 mil idag. Knappt regnat senast tre veckorna, men självklart regnar det första två timmarna när jag ska köra från Skåne till Linköping... Ytterligare 25 imorgon!

Blev 45 mil idag. Knappt regnat senast tre veckorna, men självklart regnar det första två timmarna när jag ska köra från Skåne till Linköping... Ytterligare 25 imorgon!
Kan ju säga att idag verkar bli första regnfria dagen här sen jag plockade ut Intruder från vinterförvaring i förra veckan.. Undrar om det är hojen som jäklas för att jag satte ut den till försäljning?? ;)

Tillbaka
Topp