• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Grabbenvetvad

Omega
2-Faktor
Idag tog jag kortet. Vilken känsla!

Dagen började såhär:
300F3D0E-CD39-49C6-9DA6-6FFEE8AD6B7B.jpeg
Och detta är just nu :)
EEC86AC3-B356-43D5-94A4-B8B4F787BA07.jpeg
Stort grattis och kör lugnt.
Sjukt roligt att du har hela sommaren framför dig.
 

Molgan

Cartier
Idag tog jag kortet. Vilken känsla!

Dagen började såhär:
300F3D0E-CD39-49C6-9DA6-6FFEE8AD6B7B.jpeg
Och detta är just nu :)
EEC86AC3-B356-43D5-94A4-B8B4F787BA07.jpeg

Känslan är magisk... överglänste för mig B-kort utan tvekan, trots att det borde vart tvärtom då jag tog A som vuxen, men lycklig som ett barn på julafton var man, 8 år sedan nu.

Grattis som fan!
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Hur ser det ut med uppkörningar i dessa tider?
Det borde ju inte vara jätteknepigt men det kanske det är?

Ska tvätt hojen i eftermiddag, jag lovar.

IMG_2624.JPG
Ang uppkörningar så är det ansträngt som fasen enligt trafiklärare jag var med och körde Risk2 igår.
Trafikverket typ pausade allt i ca två månader pga det berömda viruset. Och som en bieffekt till det så söker sig uppkörare till andra regioner för att hitta tider och "blockar" därmed dessa regionernas uppkörare. Missförstå mig rätt nu.
Det är en rejäl backlog på både skriv och körprov iaf här i Kalmarregionen. Så dom som inte har en tid eller behöver göra om proven kan råka ut för en rätt lång väntan med lite otur.
Bara hoppas dom hinner beta av så många det går under sommaren så vi blir fler hojkörare :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Stort grattis och kör lugnt.
Sjukt roligt att du har hela sommaren framför dig.

Grattis å som sagt kör lugnt, förstår känslan :) fick mitt för nästan prick 2 år sen å är fortfarande lika nöjd :D


Känslan är magisk... överglänste för mig B-kort utan tvekan, trots att det borde vart tvärtom då jag tog A som vuxen, men lycklig som ett barn på julafton var man, 8 år sedan nu.

Grattis som fan!

Grattis till kortet! Du har i alla fall en hoj som funkar att köra lagligt med...

Stort tack! Ja, känslomässigt trumfar detta B-kortet. Det blev nästan 15 mil slingrig landsväg igår eftermiddag, och vill ut igen så snart som möjligt.. :rolleyes:
 

Grabbenvetvad

Omega
2-Faktor
Stort tack! Ja, känslomässigt trumfar detta B-kortet. Det blev nästan 15 mil slingrig landsväg igår eftermiddag, och vill ut igen så snart som möjligt.. :rolleyes:
Jag tog mitt kort för 5 år sen och det känns som igår.
Jag fick mitt kort slutet på september körde fram tills det blev minusgrader sjukt roligt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hur ser det ut med uppkörningar i dessa tider?
Det borde ju inte vara jätteknepigt men det kanske det är?
Det är längre väntetider än vanligt, bland annat pga att trafikinspektörerna inte vill gå till jobbet pga rädsla att bli smittade. (Sagt av trafikinspektör när jag tog BE precis som var minst sagt trött på sina kollegor). Till detta ska läggas att en hel del tider bara har stoppats.
 
Senast ändrad:

Veratio

Cartier
Jag är lite ambivalent.

Älskar de flesta MC. Nu har jag en SD 1290R-19.

Känner att när jag är ute och kör är jag inte ute och kör, jag busar. Är 46 år så trodde den tiden var över. Måste nog byta igen. Hatar att byta en gång per år, blir sjukt dyrt. KTM´n har ju bara gått ca 200 mil så den är ju som ny.

Jag funderar på en mer glidar-variant. Testade en Indian Scout Bobber idag i Landskrona. Även om den saknade umph så kändes det mer som att köra MC, inte som att åka ut och busa. Gillar utseendet också.

Då tänker jag, vad är motsvarande HD? Sportster Roadster/Streetbob/Fatbob? Enda kravet är att jag ska kunna byta/sälja min KTM för "liknande" pengar. Den torde väl vara värd runt 130' iaf, med quickshifter+ och racemode.

Rambling, men behöver lite input. HD känns mer framtidssäkert, Indian lite mindre gubbigt. Finns det något annat märke? Triumph är inte intressant.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag är lite ambivalent.

Älskar de flesta MC. Nu har jag en SD 1290R-19.

Känner att när jag är ute och kör är jag inte ute och kör, jag busar. Är 46 år så trodde den tiden var över. Måste nog byta igen. Hatar att byta en gång per år, blir sjukt dyrt. KTM´n har ju bara gått ca 200 mil så den är ju som ny.

Jag funderar på en mer glidar-variant. Testade en Indian Scout Bobber idag i Landskrona. Även om den saknade umph så kändes det mer som att köra MC, inte som att åka ut och busa. Gillar utseendet också.

Då tänker jag, vad är motsvarande HD? Sportster Roadster/Streetbob/Fatbob? Enda kravet är att jag ska kunna byta/sälja min KTM för "liknande" pengar. Den torde väl vara värd runt 130' iaf, med quickshifter+ och racemode.

Rambling, men behöver lite input. HD känns mer framtidssäkert, Indian lite mindre gubbigt. Finns det något annat märke? Triumph är inte intressant.
Att köpa en "förnuftig" hoj när du egentligen inte vill ha det kommer bli en dyr och dålig affär. Du kommer bara sälja den igen med förlust. Tro mig, jag har testat flera gånger.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
Grattis!
Crossplanemotorn är så nära du kan komma en V4 utan att det är en just en V4;) Iaf ljudmässigt:D
Dom låter grymt gott!!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
Myzig!
Åk på den du, så kan du ta nya tag nästa sommar! Ser skitrolig ut.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
Gratulerar! Riktigt grym hoj det med. Monster!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Vridet, ljudet, motorns ”karaktär”, låga tyngdpunkten. Motortypen är som uppfunnen för mc....
vridet kommer tidigt, så man segdrar och växlar upp lite tidigare. Resten av cykeln är inte dum heller, BMW gör bra men dyrt gunk..:)
Låter farligt att provköra då. Jag har aldrig kört boxer men jag har provkört en Ducati Multistrada med V-Twin, det var helt fantastiskt! Ja, och Roadkingen men det är något annat...
 
Topp