• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

sevdah

Omega
2-Faktor
Hehe, hade precis samma upplevelse av dagen.
Jag åkte ut vid 11:30, körde mysiga vägar, lunchade. Soligt lagom varmt, allt toppen.

Började tycka att det blivit väl kallt och blåsigt bortåt fyra tiden. Ruttade om mot snabbaste vägen hem, fryser satan, kallt som en sån där aprildag när man skulle stannat hemma, körde in i ett åskregn med en 40 minuter kvar.

Skinnjacka och mcjeans är inte till för regnåka.

Min hoj är inte till för regnåka, bakskärmen riktar vätan upp i en båge där den kan söla ner undre halvan av ryggen på jackan för att sedan rinna ner i kallingarna.

Bifogar en bild från en mindre hemsk tur

A4B54A64-2F99-41D5-BFAA-F9B6DBDE45F0.jpeg
Hur är denna att köra, var inne och kikade på Triumph här om dagen så hade de två Husqvarna o hallen. Tyvärr så blev det storm , så körningen uteblev.

väldigt snygg irl
 

Eidolon

Omega
Lägger till DR 650 på listan att kika över. Verkar vara läge att stryka Dominator med de kommentarer som inkommit. Farsan fyller 65 nästa år så kicka 650 och hojar som vibrerar satan går bort. Själv hade jag ex kunna leva med en 640 LC4 men de har jag kört en del och vet att de lever om en del, annars riktigt skoj!
XT660n lär väl vara bra mycket tråkigare men å andra sidan tänker jag att det kanske är lite mer komfort i dessa med tanke på hur många MC-bud som åker dessa hojar.

Men hur beter sig en GS alt Pegaso med insprutning. Är Rotaxen mjuk i gången eller? Ska kika på Kawa KLR också, men både den och DR 650 känns mer åt hållet XR 650, hade gärna haft något med en liten kåpa på... Suzuki Freewind, är det ett alternativ annars?

Både DR 650 och KLR:en är klart mer civiliserade än XR:en, även om de vid en snabb anblick kan se snarlika ut. Att sätta dit en liten ruta fram är snabbt gjort på båda två, om man nu vill ha det. Prova dock utan först :)

Och angående KLR:en. I min mening en av världens mest överskattade hojar, och vilket bojsänke till överskattad hoj dessutom. Om valet stod mellan en KLR och en DR skulle jag valt DR:en alla dagar i veckan. DR finns det dessutom många fler av i Sverige, vilket ger dig fler alternativ.
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Hur är denna att köra, var inne och kikade på Triumph här om dagen så hade de två Husqvarna o hallen. Tyvärr så blev det storm , så körningen uteblev.

väldigt snygg irl

Den låga vikten och körställningen ger den en busig trimmad moped känsla.
Effekten är inte bananas men fullt tillräcklig, rör på sig bra och det går faktiskt att varva ur växlarna utan att det går "bli av med körkortet fort" direkt.
Skramlar och vibrerar mindre än man kan tro, men det är ingen mjuk radfyra. Rätt hård sadel. Skulle inte åka på europatouring med den.
Klev av en gammal daytona 955i för den här, är väl ljudet ur trippeln som jag saknar bara.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den låga vikten och körställningen ger den en busig trimmad moped känsla.
Effekten är inte bananas men fullt tillräcklig, rör på sig bra och det går faktiskt att varva ur växlarna utan att det går "bli av med körkortet fort" direkt.
Skramlar och vibrerar mindre än man kan tro, men det är ingen mjuk radfyra. Rätt hård sadel. Skulle inte åka på europatouring med den.
Klev av en gammal daytona 955i för den här, är väl ljudet ur trippeln som jag saknar bara.
Mosa på med fler bilder! Skulle jag behöva en andrahoj så hade det här varit en stark kandidat!
Kanske skulle ta en sväng till Sulas och testa. :)
 

Veratio

Cartier
Hehe, ja kör bara. Man kan ju aldrig ha för mkt leksaker.
Tror nog att en svart kan vara riktigt mysig också, ifall man gillar att rejsa runt på grus.

F3ECC1BF-1D81-423E-B3CE-FB0939219AE1.jpeg
DEA83638-05BB-49A9-94C0-56BC118A95ED.jpeg
F8FE1A6B-FD97-461D-990A-3C9994EE9076.jpeg
65352E05-CED9-430F-9038-FC10E17DA32D.jpeg

Verkligen snygg är den!

Jag är 86 kilo, 1,85, och den ser ut som en monkeybike när jag sitter på den. Hade de skalat upp den 1.2-1.3 hade den varit perfekt för klumpiga gubbar!!!

Såg en i Malmö häromdagen, två personer på!!!! :D
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Verkligen snygg är den!

Jag är 86 kilo, 1,85, och den ser ut som en monkeybike när jag sitter på den. Hade de skalat upp den 1.2-1.3 hade den varit perfekt för klumpiga gubbar!!!

Såg en i Malmö häromdagen, två personer på!!!! :D

Sant, är en liten dude så det är en viktig faktor.
Fy fan, skulle inte sätta mig bakpå :)
Tror tillochmed att dom skeppar 2020 modellerna utan fotpinnar bak för att ingen är galen nog att sitta där
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Mycket som behöver plockas av för en service :shifty: Och JA jag försöker spara lite tid genom att inte plocka av hela tanken utan bara spänna fast den rakt upp med snygga rosa snören. Så nu behöver ni inte fråga!
77095442-39DE-4BCD-8A00-648D3FEAF219_1_105_c.jpeg
Ser ut som en helt vanlig standardoperation ju;) Tändstift 2-3 ser ut att sitta riktigt smidigt till under luftburken ju.. Och appropå dina fina rosa snören, så ser dom ju nästan ut att dom borde ingå i original servicekit till hojen:D Avvikande färg så man inte glömmer dom när man är färdigservad:)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Framdäcket har jag fått förmånen att åka och hämta på Schenkers terminal till slut. Nu återstår bara att hitta en däckgubbe som 1) inte hatar internet 2) inte har semesterstängt :(
Synd att du inte bor här i krokarna, annars hade jag löst det åt dig;) har blivit några däck bytta här hemma i garaget och på Gotland (mest bakdäck på ön) i synnerhet genom åren:D
Birn.jpg
 

Eidolon

Omega
Framdäcket har jag fått förmånen att åka och hämta på Schenkers terminal till slut. Nu återstår bara att hitta en däckgubbe som 1) inte hatar internet 2) inte har semesterstängt :(

Var i landet bor du? Kan du bara komma in med löst hjul (det har du ju redan krängt av vid servicen ser jag), så är det snabbt gjort att kränga om.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Sålde min idag, så nu börjar jakten på ersättare. Inte använt den så ofta så batteriet hade dragit ur när köparen skulle åka iväg. Mycket pinsamt.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Wheeler dealer är en klassiker att lämna in däck o hjul hos. Gjorde alltid det när han hade lokalen på Kocksgatan. Nu byter jag själv.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Var blev det? Behöver byta bakdäcket inom kort, har ett hemma. Verkstaden ville ha 3k för nytt bakdäck (Michelin road något) inkl montering..
Skanstulls Däck. Enda "anmärkningen" var väl att de inte kunde säga en exakt tid för byte så jag fick lämna en dag och hämta en annan. I övrigt smidigt och prisvärt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Så här djupt har jag aldrig varit i en hoj förr. Men jääääklar vad trångt det var att få upp tändspolarna och då har jag ändå små händer. Att få på momentnyckel på cylinder 1 var ju bara att glömma. Fick dra på chans med spärrskaft. Men man drar ju sannolikt för hårt snarare än för löst på frihand så de sitter nog kvar. Sannolikheten att jag kommer köra 1200 mil till på den här hojen är minimal. Hittils har det blivit 7.
C0C53443-F734-4ACF-963E-59B9481CC655_1_105_c.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Så här djupt har jag aldrig varit i en hoj förr. Men jääääklar vad trångt det var att få upp tändspolarna och då har jag ändå små händer. Att få på momentnyckel på cylinder 1 var ju bara att glömma. Fick dra på chans med spärrskaft. Men man drar ju sannolikt för hårt snarare än för löst på frihand så de sitter nog kvar. Sannolikheten att jag kommer köra 1200 mil till på den här hojen är minimal. Hittils har det blivit 7.
C0C53443-F734-4ACF-963E-59B9481CC655_1_105_c.jpeg
Helt plötsligt var inte 8k en dum idé....jag hade dock gjort precis som du
 
Senast ändrad:
Topp