• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nån från KS?
image.jpg

Status på min semesterhoj, en vecka innan avfärd:
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Väntar in en sliten krona från engelska eBay, som jag tror ska passa. Ny LePera Bare Bones-sadel som jag dock behöver fästet till, vilket var snordyrt hos Probike.
Nya sulor med bredare bakdäck än det som satt på. Bates-baklyse inköpt och ska fästas på hemmagjord regplåtshållare som jag dock inte svetsat än...sen eventuellt sänkning av hojen fram, kittet finns.
Ett (!) originalfäste för fotpinnen köpt från eBay (kostar huggorm) för att kunna mittmontera växel -och bromspedal så man slipper åka gubbstil. Nu är det bara bromspedalssidan kvar och den kostar fan anakonda på eBay.
Ah, sen blev det nya dragpipes också.
Lite olja, filter och nya bromsbelägg så är jag redo för europa.
Hur jag ska hinna allt är fan en annan femma.

Status på min semesterhoj, en vecka innan avfärd:
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Väntar in en sliten krona från engelska eBay, som jag tror ska passa. Ny LePera Bare Bones-sadel som jag dock behöver fästet till, vilket var snordyrt hos Probike.
Nya sulor med bredare bakdäck än det som satt på. Bates-baklyse inköpt och ska fästas på hemmagjord regplåtshållare som jag dock inte svetsat än...sen eventuellt sänkning av hojen fram, kittet finns.
Ett (!) originalfäste för fotpinnen köpt från eBay (kostar huggorm) för att kunna mittmontera växel -och bromspedal så man slipper åka gubbstil. Nu är det bara bromspedalssidan kvar och den kostar fan anakonda på eBay.
Ah, sen blev det nya dragpipes också.
Lite olja, filter och nya bromsbelägg så är jag redo för europa.
Hur jag ska hinna allt är fan en annan femma.

Låter som att du är i fas!

Den där var grym! Bra mögel! Kanske annan färg på tanken... eller är "det det som gör det".
Nej det är fan det enda på den jag tycker är äckligt fult. Tom gröna flake handtagen i gummi är balla men tankens färg alltså :stop:
Det där var det jävligaste jag sett! Men rätt cool ändå på nåt vis.
Ja det är lite det som är grejen tror jag. Att den är så "jävlig" att den blir riktigt tung.

Hur står sig KTM 1290 mot Tuono 1100?
Är som du var Chrisse, inne på en KTM1290.

Varför skulle jag välja Tuono 1100 framför 1290'n? :)

Hur står sig KTM 1290 mot Tuono 1100?
Är som du var Chrisse, inne på en KTM1290.

Varför skulle jag välja Tuono 1100 framför 1290'n? :)

Provkör bägge så har du svaret :)

Men några avgörande faktorer för mig var:
Försäkringar
Motorkaraktär, Tuono känns kraftfullare
Elektroniken, Quickshift och separat WC och TC på Tuono'n vinner.
Chassit på Tuono'n är mkt bättre.

Det enda fördelen med SD 1290 är utseendet och möjligen busfaktorn (lättare köra bakhjul tack vare v-twinnen)

Tillbaka
Topp