• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Provkör bägge så har du svaret :)

Men några avgörande faktorer för mig var:
Försäkringar
Motorkaraktär, Tuono känns kraftfullare
Elektroniken, Quickshift och separat WC och TC på Tuono'n vinner.
Chassit på Tuono'n är mkt bättre.

Det enda fördelen med SD 1290 är utseendet och möjligen busfaktorn (lättare köra bakhjul tack vare v-twinnen)

Tack för svaret! Jag kör ju 690 smc nu så bakhjul kommer jag absolut att vilja köra :)
Måste absolut prova båda, försöker hitta något ställe i Stockholm där jag kan provköra!

Hur såg försäkringen ut för de båda för dig?
 
Tack för svaret! Jag kör ju 690 smc nu så bakhjul kommer jag absolut att vilja köra :)
Måste absolut prova båda, försöker hitta något ställe i Stockholm där jag kan provköra!

Hur såg försäkringen ut för de båda för dig?

Jag fick drygt 21k helförsäkring på KTM och 7k på Tuono'n.
Och missförstå mig inte om bakhjulsåka, Tuono lyfter hela tiden, men då det är ett "snällare" register på SD'n blir det lättare ligga på balnspunkten.
Nya 1100 med rätt mapp verkar dock lättare i det avseendet.
 
Provkör bägge så har du svaret :)

Men några avgörande faktorer för mig var:
Försäkringar
Motorkaraktär, Tuono känns kraftfullare
Elektroniken, Quickshift och separat WC och TC på Tuono'n vinner.
Chassit på Tuono'n är mkt bättre.

Det enda fördelen med SD 1290 är utseendet och möjligen busfaktorn (lättare köra bakhjul tack vare v-twinnen)

Vill du ha extraknäck som säljare?
 
De vi haft på golvet har gått ut fort beggade. Har ett säljuppdrag som går trögt, men så är det i bland med säljuppdrag.
Okay, har bildat mig en uppfattning på andrahandsinformation och blocketsurfande. Är själv sugen på Shiver. Men orkar inte sitta på något som jag sen inte kan kränga.
 
Okay, har bildat mig en uppfattning på andrahandsinformation och blocketsurfande. Är själv sugen på Shiver. Men orkar inte sitta på något som jag sen inte kan kränga.

Har en 14 som står (vi har till 99%) sålt supersport och adventure i år, så den blev "över"), 79900 (listar 95k), kan det vara något?
 
image.jpg
Då var man i Västerås...
image.jpg
Billigt blir det inte men ett måste och förhoppningsvis blir färden hem mycket rappare och bättre ;)

Återkoppling krävs samt exakt vad du har i luft, buller, elektronik sam ev motorjobb.
 
@Spencer66 förresten. Kolla Forma Santos, i brunt. Inte så streetig, men ska funka för er med bredare fötter. Sen kommer Forma med nya kängor nästa år, enligt ryktet även i brunt.
 
@Fryken De nya säljs inte än, men Santosen bör vilken handlare som helst som ids jaga lite för kundernas skull kunna sälja. Finns i lager i Sverige;).
 
Återkoppling krävs samt exakt vad du har i luft, buller, elektronik sam ev motorjobb.
Alltså nu inhandlades bara en Power Vision (tuner) och sedan ladda han in en mapp som han skapat tidigare till min sorts hoj. Detta för att få bättre balans av bensin och luft. I augusti ska jag dit igen och då ska den bänkas och mappas om igen och inställningar skall göras efter just min hoj specifikt. Efter det kan du få se pappret ;)
 
Alltså nu inhandlades bara en Power Vision (tuner) och sedan ladda han in en mapp som han skapat tidigare till min sorts hoj. Detta för att få bättre balans av bensin och luft. I augusti ska jag dit igen och då ska den bänkas och mappas om igen och inställningar skall göras efter just min hoj specifikt. Efter det kan du få se pappret ;)


Utmärkt
 
Någon som vet vart man kan provköra en tuono samt 1290 superduke i Stockholm-isch?

Verkar inte vara möjligt på din mC eller Hojcenter (Ktm) iaf :/
 
Hojen såld men nästa blir nåt avskalat i bobber-stuk tack vare den här tråden! Grymma projekt och hojar ni har gubbar :cool:
 
När jag startade hojen igår för att lämna Throttle Twisters och Pilsboträffen ramlade detta ut ur kåpan på min Electra
image.jpg
En distans gjord av trä :banghead:
Nog för att HD är HD och att det låter och skramlar (vore inte HD på riktigt annars :p) och nog för att många med mig varit med om att det lossnar en bult här eller en skruv där men jag har aldrig varit med om eller ens hört om att en träbit lämnar en hoj...
Jaha tänker jag och lägger träbåten i fickan och kickar i ettan varpå hela stereon försvinner in i kåpan :facepalm: Distansen av trä har nämligen legat mellan stereon och lykthuset, inuti kåpan, för att hålla stereon på plats (efter att tidigare ägare byt ut orginalstereon).
image.jpg
Idag fick jag i alla fall hjälp med att lösa problemet. En hållare av stål böjdes till och skruvades fast i hållarna för orginalstereon samt i baksidan av själva stereon.
Nu kan jag njuta av min redneck musik igen när jag kör.
 
Ändpipan ska vinklas 90 grader neråt så att säga, då jävlar blir det ännu tyngre ljud när ljudet studsar mot marken ;)

Att vinkla utblåset mot marken brukar ju annars vara ett effektivt sätt att döda ljud och få det att låta mindre på t.ex. sportbilar som låter för mycket på banträffar.
 
  • Like
Reactions: JLW
Jag är konstigt glad over vårt regniga väder. Varför? Jo då kan man ju bo i garaget och skruva istället :D Kommer bilder i veckan!
 
2002 Harley Davidson Heritage Springer FLSTI till salu för 140K
Twincam 1450cc 5-växlad. Utställningsskick.
PM vid intresse.

IMG_1736.jpg
IMG_1737.jpg
IMG_1739.jpg
IMG_1741.jpg
 
  • Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp