• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Cardo Freecom 4. :)Finns att köpa i duopack som kapar priset rätt ordentligt. Jag skaffade en till högtalar/mic-sats extra så jag kan använda ICt i två olika hjälmar också.
OM man inte ska köra en bautagrupp för då behöver man uppa till nästa modell i Cardoprogrammet...
Vad är det för skillnad på den och Packtalk Bold? Ligger på typ samma pengar

Edit: Verkar som Bold har mesh medans Freecom saknar det?

Tack för tipsen! Lutar mest åt en bold nu faktiskt :)
hur vet man om den funkar med ens hjälm? Eller det är ”onesize-fits-all”?

Tack för tipsen! Lutar mest åt en bold nu faktiskt :)
hur vet man om den funkar med ens hjälm? Eller det är ”onesize-fits-all”?
Oavsett vilken Cardo du väljer så följer det med rikligt monteringkit :)
Edit: Kolla hur stort utrymme du har vid öronen i din hjälm. Högtalarna är den största i-hjälm-komponenten.
Exempelvis Shoei har förberett för IC. Sen får man testa sig fram så man får det så bekvämt monterat det går ;)

Provade en väns BMW s 1000 Xr med blipper, inte mycket för ögonen enligt min smak. Men jösses vilken Motorcyckel. Upplevelsen väger upp utseendet med råge
Den är rätt cool, det är ju i princip en S1000RR i "äventyrskläder". Jag träffade några av de tyska utvecklarna av nya S1000RR förra året och då pratade de mycket om samarbetena de gjorde i utvecklingsstadiet. Den är ju strypt effektmässigt för att bli smidigare att köra på det sättet den är gjord att köras. :)

Finns det några crossåkare här? Kom precis på att jag nog behöver en cross, vad ska man köpa? Kommer köras i skogen och grusgrop inga banor.40oookr är maxpris.

Finns det några crossåkare här? Kom precis på att jag nog behöver en cross, vad ska man köpa? Kommer köras i skogen och grusgrop inga banor.40oookr är maxpris.
Om jag inte skulle köra bana så hade jag köpt en 300 2t enduro.
Då har du ljus så man kan åka dom mörka timmarna som typ på vintern med endurodubbat. Finns inget roligare än att köra hoj vintertid!

Ktm
Husqvarna
Husaberg

Vet inte exakt vad det säger, men en polare hade en Husaberg Enduro och jag lovar, för varje timme han körde lade han tio i garaget! Det var trasig konstant.
Det där är nog ett lotteri.
KTM ägde väl Husaberg och la märket på is när dom brandade om dom till Husqvarna som också ägs av KTM, typ?
Samma grejer alltihop, gäller bara att hitta en välskött hoj.

Det där är nog ett lotteri.
KTM ägde väl Husaberg och la märket på is när dom brandade om dom till Husqvarna som också ägs av KTM, typ?
Samma grejer alltihop, gäller bara att hitta en välskött hoj.
Detta är 15 år sen, vet inte exakt vilken version av hoj det var*. Min polare hade också rätt inställning till det, han var singel och hade inga problem att sprätta isär motorn på vardagsrumsbordet. Det var mest kul tyckte han. (Vi andra skakade konstant på hvuudet och åkte istället med våra japsar)

* det var motarddäck på den, vet inte om den kom så eller han hade gjort det själv

Detta är 15 år sen, vet inte exakt vilken version av hoj det var*. Min polare hade också rätt inställning till det, han var singel och hade inga problem att sprätta isär motorn på vardagsrumsbordet. Det var mest kul tyckte han. (Vi andra skakade konstant på hvuudet och åkte istället med våra japsar)

* det var motarddäck på den, vet inte om den kom så eller han hade gjort det själv
Kan det va så att din vän skruvade hellre än bra?
Eller köpte han ett lik?
Fast den här typen av hojar får man givetvis räkna med att skruva i.
Jag har kompisar som haft mycket nyare och finare hojar än mig som ändå var trasiga oftare, pga ägaren.

Kan det va så att din vän skruvade hellre än bra?
Eller köpte han ett lik?
Fast den här typen av hojar får man givetvis räkna med att skruva i.
Jag har kompisar som haft mycket nyare och finare hojar än mig som ändå var trasiga oftare, pga ägaren.
Han har åkt cross sen femårsåldern och haft typ 20 hojar så jag skulle kalla honom kompetent. Men han hade inget emot skruvandet heller så det är möjligt att en del skruvande kanske var i överkant för nöjes skull.

Lelles mc (i Uppsala) kör sina Lelle dagar nu mån-tors, även på webben.
Brukar vara rätt bra rea på konstiga/utgående/udda storlekar.

Tillbaka
Topp