• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vad rekommenderar ni då
Hjälmen trycker hårt vid öronen, så att det blir bekvämt. På min hjälm kan jag till exempel inte ha på mig air pods.
Jag kör formgjutna och det är kanon. Bara sök upp en hörselklinik nära dig som gör och där kan man också välja filter i dom. Kostade runt 2500:- vill jag minnas men de sitter mkt bättre än standard.

Apotekets är billiga och dämpar ljudet bra. Använder det själv. Öronproppar är lätta att tappa och bli av med så personligen ser jag inget skäl att lägga pengar på formgjutna om man inte har oerhört känsliga örongångar och inte hittar en storlek som passar bland de enklare som sälja bl a via apotek.

Kört 40 mil, hälsade på hemma för att spana farsans nya hoj, mt09, trevlig liten krabat.

4FDEA25F-490F-4E69-81E1-C2C9901C48D0.jpeg

Ser fin ut!

Men, bodde du inte i Skåne? Kört åtminstone ett par rundor varje månad de sista 2 åren. Så skönt att ha möjligheten!

Nu har jag ingen sporthoj längre, bara en Vespa GTS, men den kommer att användas flitigt hela "vintern".
Tack, den är rätt fin får man säga!

Jo det gör jag. Jag är kanske lite för bekväm av mig men när det börjar krypa under 13 grader så kör jag inte så mycket, och idag var det ju så fint väder och den kommande tiden ser både regnig och kall ut så jag bestämde mig för att göra den i ordning inför vintern redan nu. Men visst lär jag missa några fina oktoberdagar...

Kul, hoppas vintern blir mild så att det inte blir alltför jäkligt :)

Tack, den är rätt fin får man säga!

Jo det gör jag. Jag är kanske lite för bekväm av mig men när det börjar krypa under 13 grader så kör jag inte så mycket, och idag var det ju så fint väder och den kommande tiden ser både regnig och kall ut så jag bestämde mig för att göra den i ordning inför vintern redan nu. Men visst lär jag missa några fina oktoberdagar...

Kul, hoppas vintern blir mild så att det inte blir alltför jäkligt :)
Ställer du av eller har du helårsförsäkring? :)

Ahhh. Då ska ju hojen stå;) Har helår på alla mina så än ska det nog hinnas med några mil till:)
Men inte om vädret är som det är här precis nu... Det vräker ner ute... :(

Raka rör - låter precis lagom. Så får det bli!

IMG_20201009_172311.jpg
MT10an har väl i stort samma crossplanespis som R1 så den bör låta mumma utan burk.:D
När jag var igång o birnade som värst med Viffen var det oftast utan burk mest för att spara kolfiberburken och för att man bytte bakhjul på 1 minut efter boffen:rolleyes:
Sen att det inte är någe man kör runt utan är ju en annan femma;)

Med sina 316 kg så är den ju inte den smidigaste hojen 😉
Fast den är förvånansvärt lättkörd för sin storlek och vikt, inga problem att köra på "kringelkrokvägar".
Med ca: 135 kW och ett vrid på över 225 Nm så är det konstant ett stort leende när man kör 😎
Bromsarna är riktigt bra.

Jag bytte från en Ducati Multistrada 1260S, före den hade jag en Ducati Xdiavel.
Xdiaveln är ganska jämförbar, även om den var lite lättare och smidigare.

Tillbaka
Topp