Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu har jag lyft hojen fram och bak och framhjulet snurrar åtminstone jämnt, bromsen ligger absolut på hela vägen. Men jag tycker hjulet går lite "tungt", det är inget lysande rull på hjulet. Å andra sidan har jag ingen aning om hur mycket det ska snurra när det är "rätt".Krokiga skivor, hjullager?
Om du lyfter upp framdäcket o snurrar på hjulet samtidigt som du bromsar försiktigt, ligger bromsen på hela vägen runt eller tar den på vissa ställen bara?
Nu har jag lyft hojen fram och bak och framhjulet snurrar åtminstone jämnt, bromsen ligger absolut på hela vägen. Men jag tycker hjulet går lite "tungt", det är inget lysande rull på hjulet. Å andra sidan har jag ingen aning om hur mycket det ska snurra när det är "rätt".
Lite så jag tänker. Det rullar ganska lätt men det är ju inte som en cykel direkt.ska det verkligen vara lysande rull på framdäcket? för min och alla andra MC jag haft har haft "trög rullande" framdäck. det är så det ska vara, om inte du har jätte trögt framdäck dvs.
Lite så jag tänker. Det rullar ganska lätt men det är ju inte som en cykel direkt.
Har du flytande ok fram (glömt vad du har för hoj)? Kolla så de rör sig friktionsfritt.Nån som har en idé vad som kan orsaka "skorrande" bromsar? Det är alltså inget ljud utan det känns som vibrationer ii bromshandtaget. Skivorna ser vettiga ut och är inte ojämna vad som kan ses. Jag har luftat bromsarna. Är väl bara beläggen kvar? Dessa har gott om material kvar (typ 50%) men okänd ålder. Är det nåt som åldras av sig själv?
Undanstoppad och nedbäddad. Abstinensen hålls nu bäst borta med uppgraderingar. Någonting säger mig att det kommer att bli en dyr vinter..
Jag kör inte när det regnarEn gubbe hävdade att det kan bli beläggning på skivorna av beläggen, om bromsarna är varma och blöta när man parkerar, men det är jag inte övertygad om.
Att man ofta kan lösa problemet med smärgel-knepet vet jag dock med säkerhet.
Grym!Undanstoppad och nedbäddad. Abstinensen hålls nu bäst borta med uppgraderingar. Någonting säger mig att det kommer att bli en dyr vinter..
Tack!
Tackar, jag är löjligt nöjd. Svinkul att köra! Av de fyra hojar jag ägt och tiotalet jag har kört så är den tveklöst ohotad etta. Härlig motor med grymt vrid i ett tight chassi. Dom mindre måtten och lätta vikten (under 200 kg) gör den skönt lätthanterad men den upplevs ändå som kraftfull, stadig och går som ett troll dit jag pekar.Sjukt fin!
Rätt kul att köra va?
Exakt, det gör jag ibland om det frusit på någon sjö.
Japp, har en hoj kvar som jag tänkte ta en sväng med framöver.Fram med hojarna igen, ska ju bli 15 + de närmaste dagarna, blir självklart en tur i November.
Sugen på att köra min varje dag.Var ju tvungen å ta en tur
Sugen på att köra min varje dag.
Problemet? - jag har lagt så många timmar att tvätta ultra noga och smörja allt inför förvaring. Orkar jag göra det igen
Men när man tänker efter.
Jag äger min Motorcyckel - inte den mig
Tror du jaJag äger min Motorcyckel - inte den mig
Grymt bra!Blev en fin höstrunda idag
Grattis bra grejorBlev ett spontanköp idag
Både och@Jim Profit
Trevlig! Kolfiberkåpor eller wrappad?