Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt, fint skick.Efter många år med sporthojar var det dags att göra något helt annat. En nästintill helt original och komplett Honda CB450 från 1975. Parallelltwin på 45-ish hästar och ett regnr som börjar på HOJ.
Det är så klart ett alternativ. Men är inte helt förtjust i ”faceliften” som kom i samband med att man började med separat oljetankSen på bollen, men den är ju bara att koppla bort och blanda direkt i tanken.
Nu får man hoppas att tiden fram till April går hyfsat snabbt och smidigt.
1, att Corona lugnar sig någorlunda
2, Ta fram hojen igen - längtar så mycket
även om man är sugen på att köra varje dag så är det i Skåne blött och molnig, precis hela tiden. Som att leva i ett regnmoln
Ny subframe kommer antagligen att generera mer eljobb än vad man tror, byta blinkers till LED (speciellt blanda fram och bak), ger också lite elrelaterade jobb.jag bor i den skånska huvudstaden och allt är svindyrt med försäkringarna.
har haft mitt kort i över 10 år nu
visst när jag var yngre hade jag en er6n som stod på morsan å den kosta 2k om året haha
ångrar att jag sålde den ibland!
kollar jag tex på en 2019 street bob så är de lägsta jag kan komma till är 8k när den står på mig.
jag har hittat en välvårdad bmw som nog hade funkat perfekt för det jag vill ha som bas.
jag ska inte säga att jag är en jävel på att skruva, tvärtom men jag känner att jag hade vågat strippa av en del och skruva på lite annant
har en vän som är fd lackerare hos bmw och tar inte hutlösa priser mot vad han gör så där har man ett plus
sen lär jag behöva hitta en bra mc-mek i stan för att serva och hjälpa till med lite annat fix
men den hojen jag hittat ser ut att vara i så pass bra skick så man inte lär behöva göra för mycket lagningar vilket känns bra
samma ägare på maskinen i över 30 år behöver visserligen inte vara så positivt men den ser rikrigt välvärdad ut.
känns som det stora är att jag behöver köpa nya däck, subframe med tillhörande dyna, nytt styre, ny hastighetsmätare(ser ut att finnas rätt många som bara går att skruva direkt på)
sen tänkt kanske uppgradera med LED ljus frammåt och små ledblinkers
sen kan man ju byta avgassystemet och bromsarna fram när man känner för det.
det lär ju säkert tillkomma en del småsaker när man lämnar in den för en service hos någon kunnig.
känns skrämmande men samtidigt lite spännande
jag gillar utseendet utav dom hära ombyggda bmw hojarna som fan!
känns lite yngre och mer urbana än att rulla runt på en nyare HD
Ser trevlig ut, potent motor.Årets första MC-tur avklarad, till MC-Donalds...
ändå +4 och bara blött, så Swish.....
notera lille Meep-meep på spegeln....
@par vad tycker du om low rider´n?Blev nytt avgas idag (slip on) Cobra Neighbour haters
Den är grym, blir lite mellanting mellan en sportster och tung glidare typ Körställningen passar mig perfekt, vill du köra mer aktivt så är mitt-pinnar överlägset framflyttat.@par vad tycker du om low rider´n?
suttit och kollat en del klipp och jag e fan såld
fälgarna och kåpan fram gör den riktigt nice
många klagar på att man sitter lite konstigt på den
vad säger du?
Jag har också börjat snegla mot lowridern.. club style lockar mer och mer..Den är grym, blir lite mellanting mellan en sportster och tung glidare typ Körställningen passar mig perfekt, vill du köra mer aktivt så är mitt-pinnar överlägset framflyttat.
Alla M8 är värda steg 2, då händer det grejer på riktigt
Hatade det utseendet i början, men har vant mig vid det så kan tycka det är lite snyggt. Men gillar Fortfarande original merJag har också börjat snegla mot lowridern.. club style lockar mer och mer..
Bild från www
Haha jag gillade inte heller det tidigare men precis som med mycket annat så ändras smakenHatade det utseendet i början, men har vant mig vid det så kan tycka det är lite snyggt. Men gillar Fortfarande original mer
Men du har ju redan en grym hoj! Kör steg 2 istället och spara pengarnaHaha jag gillade inte heller det tidigare men precis som med mycket annat så ändras smaken
Jo jag vet, men precis som med klockor så finns det ju alltid något annat man vill haMen du har ju redan en grym hoj! Kör steg 2 istället och spara pengarna
Skitful. Som @par säger, du har redan en (vill minnas) schysst hoj...ska du köpa nått mer så köp nått mer annorlundaJag har också börjat snegla mot lowridern.. club style lockar mer och mer..
Bild från www
Har en Street BobSkitful. Som @par säger, du har redan en (vill minnas) schysst hoj...ska du köpa nått mer så köp nått mer annorlunda
har sett rätt många med såna små små led ploppar som är löjligt starka med tanke på sin storlekHar en Street Bob
Men ja, ni har nog rätt... bättre att sitta lugnt i båten och njuta av det man har, allting är inte grönare på andra sidan!
Blir nog att klicka hem lite småprylar till min nuvarande istället så blir det ändå lite "annorlunda" när man tar ut den till våren
Lite OT kanske men är där några krav/regler på hur stora blinkers måste vara för att gå igenom besiktningen? eller det räcker dem är E-godkända?
Jo samma här, därav min undran för jag förmodar att dem är godkända med tanke på hur många som har det?har sett rätt många med såna små små led ploppar som är löjligt starka med tanke på sin storlek
dom är väl godkända i EU ?
kan bli riktigr snyggt att städa till bpde baken och fronten med små blinkers!Jo samma här, därav min undran för jag förmodar att dem är godkända med tanke på hur många som har det?
Googlade lite snabbt och verkar som att bara dem är E-godkända och avståndet mellan blinkers är rätt så är det OK.
Jag tänkte ju inte byta plats på dem utan bara köra mindre så ska ju inte vara några konstigheter då..
kan bli riktigr snyggt att städa till bpde baken och fronten med små blinkers!
sen får du köpa till whitewalls på din!
sett några street bobs med såna däck och det blir riktigt coolt!
Skitsnygga blinkers, kör! Så länge de är e-godkända så bör inte storleken spela någon roll.
Ser ut såhär i dagsläget!
Men tänkte nog beställa dessa ifrån Heinz:
Vet inte om det går att förstora så pass att du ser, men hade den här blinkaren på både Intruder och Z1000. En lite elak enkeldiodare. Fanns i både chrome och svart.
Alla som kör HD vet ju att storleken har betydelseSkitsnygga blinkers, kör! Så länge de är e-godkända så bör inte storleken spela någon roll.
var nyss inne hos den lokala hd-handlarn