Det går många rykten om Harley Davidson just nu.
Jag har varit runt lite överallt i Sverige i sommar, höst och vinter. Handlarna säger lite olika saker och verkar inte veta mer än det jag redan hört från olika youtube-kanaler.
Det jag hört men inte kan bekräfta:
Fxdr, deluxe, Breakout och Sportsermodellerna (i Sverige) kommer att försvinna.
Den nya PanAmerican kommer i februari. Den nya Custom 1250 kommer i höst alternativt till nästa år.
Det som är spännande med den senare är väl den nya vattenkylda motorn. Ska bli skoj att se men framförallt höra den. Är tveksam om man kan få ett trevligt Hd-ljud i en vattenkyld motor.
Är även högst tveksam till Panamerica om den nu är tänkt att konkurrera med BMW, Afrika twins och Yammor.
De flesta åker väl bara och fikar till Elsas i Norberg, så det är väl inget problem iofs.
Den 19 januari vet vi mer då det är HD-onlineevent.
Just ja!
Igår läste jag att eftersom Street Bob fått intern konkurrens av Softail Standard så gör man en S-version med upp och nervänd gaffel från fxdr och 114-motorn. Borde bli dubbla skivor också i så fall, tänker jag. Kan bli en jättetrevlig upplevelse rent visuellt iaf. Harleys fjädringskomponenter är väl inte de bästa.
Någon skrev om Triumph Bonneville kontra Harley.
ag har haft en Bonneville och även provkört de nya modellerna
Testa ordentligt innan köp! En Harley med steg 2 är överlägsen i körglädje imo.
För egen del så kommer jag behålla Street boben men är sjuuukt sugen på en Sportster Roadster att komplettera med. Gillar att det är upp och nervänd gaffel med dubbla skivor och även en 12-liters tank.
Hoppas de idiotiska idéerna lägger sig.Har snart inga klockor kvar att finansiera med.
Min Street Bob som jag verkligen saknar att köra på kurviga sommarvägar.
Förlåt för långt inlägg....