• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

var nyss inne hos den lokala hd-handlarn

dina ledljus är lagliga!
dom har dom blinkersarna på styret på en fat bob

riktigt sweet!!!

han berätta även att nya street bob 2021 kommer ha 114 motorn istället för 107
Gött,la en beställning på dem ändå så var skönt att höra 😁

Sa han något om listpriset? Kommer det att öka till följd av den uppgraderingen?
 
han sa att den nog skulle ligga runt 165

alla handlarna får online presentation på nya 2021 hojarna den 19 januari!
165 låter billigt, skulle innebära att den är överlägset billigast med 114 motorn. Dock logiskt att låta street Bob ha 114 när Softail standard har 107.
 
165 låter billigt, skulle innebära att den är överlägset billigast med 114 motorn. Dock logiskt att låta street Bob ha 114 när Softail standard har 107.
doftail standard kan man ju få för 142 nu hos nån handlare uppåt
det känns rätt okej med tanke på att man får allt som street boben har förutom usb kontakten.

men en 114 street bob är man ju nyfiken på!
det står mellan den och en low rider s

alla polarna tycker ST eftersom dom inte gillar kåpan i fronten på lowridern
Gillar verkligen fälgarna på lowridern även om jag är svag för ekerfälgar

svårt val!
 

fel styre, grusdäck och rocketstyre, helt fel.
detta är kanske fel för väldigt måmga men såg nyss en bild.på en jävligt cool street bob!

hade lätt velat ha en sån! haha
Screenshot_20210104-042608_Instagram.jpg
 
Det går många rykten om Harley Davidson just nu.
Jag har varit runt lite överallt i Sverige i sommar, höst och vinter. Handlarna säger lite olika saker och verkar inte veta mer än det jag redan hört från olika youtube-kanaler.

Det jag hört men inte kan bekräfta:
Fxdr, deluxe, Breakout och Sportsermodellerna (i Sverige) kommer att försvinna.
Den nya PanAmerican kommer i februari. Den nya Custom 1250 kommer i höst alternativt till nästa år.
Det som är spännande med den senare är väl den nya vattenkylda motorn. Ska bli skoj att se men framförallt höra den. Är tveksam om man kan få ett trevligt Hd-ljud i en vattenkyld motor.

Är även högst tveksam till Panamerica om den nu är tänkt att konkurrera med BMW, Afrika twins och Yammor.
De flesta åker väl bara och fikar till Elsas i Norberg, så det är väl inget problem iofs. 🙂

Den 19 januari vet vi mer då det är HD-onlineevent.

Just ja!
Igår läste jag att eftersom Street Bob fått intern konkurrens av Softail Standard så gör man en S-version med upp och nervänd gaffel från fxdr och 114-motorn. Borde bli dubbla skivor också i så fall, tänker jag. Kan bli en jättetrevlig upplevelse rent visuellt iaf. Harleys fjädringskomponenter är väl inte de bästa. :rolleyes:

Någon skrev om Triumph Bonneville kontra Harley.

ag har haft en Bonneville och även provkört de nya modellerna
Testa ordentligt innan köp! En Harley med steg 2 är överlägsen i körglädje imo.
För egen del så kommer jag behålla Street boben men är sjuuukt sugen på en Sportster Roadster att komplettera med. Gillar att det är upp och nervänd gaffel med dubbla skivor och även en 12-liters tank.
Hoppas de idiotiska idéerna lägger sig.Har snart inga klockor kvar att finansiera med.

368F8F68-7C0D-4B1B-8A21-47B0E020FD85.jpeg


Min Street Bob som jag verkligen saknar att köra på kurviga sommarvägar.
917EC1A9-D46E-42C4-B28D-E61494E3CE42.jpeg


Förlåt för långt inlägg....
 
Det går många rykten om Harley Davidson just nu.
Jag har varit runt lite överallt i Sverige i sommar, höst och vinter. Handlarna säger lite olika saker och verkar inte veta mer än det jag redan hört från olika youtube-kanaler.

Det jag hört men inte kan bekräfta:
Fxdr, deluxe, Breakout och Sportsermodellerna (i Sverige) kommer att försvinna.
Den nya PanAmerican kommer i februari. Den nya Custom 1250 kommer i höst alternativt till nästa år.
Det som är spännande med den senare är väl den nya vattenkylda motorn. Ska bli skoj att se men framförallt höra den. Är tveksam om man kan få ett trevligt Hd-ljud i en vattenkyld motor.

Är även högst tveksam till Panamerica om den nu är tänkt att konkurrera med BMW, Afrika twins och Yammor.
De flesta åker väl bara och fikar till Elsas i Norberg, så det är väl inget problem iofs. 🙂

Den 19 januari vet vi mer då det är HD-onlineevent.

Just ja!
Igår läste jag att eftersom Street Bob fått intern konkurrens av Softail Standard så gör man en S-version med upp och nervänd gaffel från fxdr och 114-motorn. Borde bli dubbla skivor också i så fall, tänker jag. Kan bli en jättetrevlig upplevelse rent visuellt iaf. Harleys fjädringskomponenter är väl inte de bästa. :rolleyes:

Någon skrev om Triumph Bonneville kontra Harley.

ag har haft en Bonneville och även provkört de nya modellerna
Testa ordentligt innan köp! En Harley med steg 2 är överlägsen i körglädje imo.
För egen del så kommer jag behålla Street boben men är sjuuukt sugen på en Sportster Roadster att komplettera med. Gillar att det är upp och nervänd gaffel med dubbla skivor och även en 12-liters tank.
Hoppas de idiotiska idéerna lägger sig.Har snart inga klockor kvar att finansiera med.

368F8F68-7C0D-4B1B-8A21-47B0E020FD85.jpeg


Min Street Bob som jag verkligen saknar att köra på kurviga sommarvägar.
917EC1A9-D46E-42C4-B28D-E61494E3CE42.jpeg


Förlåt för långt inlägg....
för min del lutar det åt en street bob om den nya har 114 motorn!
vore nice om den har den större tanken med ommden får den nya motorn

men så street boben ska med få nedvända gafflar likt low rider s?
 
för min del lutar det åt en street bob om den nya har 114 motorn!
vore nice om den har den större tanken med ommden får den nya motorn

men så street boben ska med få nedvända gafflar likt low rider s?
Det är nog bara Hd själva som verkligen vet hur det ligger till.
Jag tror ju inte att man byter tanken. Då förlorar man hela idén med Street boben i min mening. Upplever inte heller att det varit något större problem med den mindre tanken. Kommer ju ca 25 mil utan problem.
Jag hoppas ju att boben får gafflarna men å andra sidan kanske den blir lite för lik Lowrider s då?
Den som lever får se :)
 
Det är nog bara Hd själva som verkligen vet hur det ligger till.
Jag tror ju inte att man byter tanken. Då förlorar man hela idén med Street boben i min mening. Upplever inte heller att det varit något större problem med den mindre tanken. Kommer ju ca 25 mil utan problem.
Jag hoppas ju att boben får gafflarna men å andra sidan kanske den blir lite för lik Lowrider s då?
Den som lever får se :)
Tanken med 114’ motor, upside down gaffel och dubbla skivor fram på SB är ju nice, men tror lite som du är inne på själv att den kommer in och konkurrerar med Lowridern då...
 
Det är nog bara Hd själva som verkligen vet hur det ligger till.
Jag tror ju inte att man byter tanken. Då förlorar man hela idén med Street boben i min mening. Upplever inte heller att det varit något större problem med den mindre tanken. Kommer ju ca 25 mil utan problem.
Jag hoppas ju att boben får gafflarna men å andra sidan kanske den blir lite för lik Lowrider s då?
Den som lever får se :)
är det någon riktig fördel med gafflarna på low ridern?
säljarn på probike i malmö pratade om att crossåkare ttcker att där är stor akillnad och får bättre dämpning när man vänder dom men finns där belägg på.att det är bättre eller är det bara en annorlunda grej?
 
jag går å funderar på antongen en street bob eller en low rider S

på något sätt känns low ridern lite mer bad ass men jag har samtidigt svårt med kåpan fram men annars gillar jag att man inte har den digitala display och att man får dom gjutna fälgarna.
 
är det någon riktig fördel med gafflarna på low ridern?
säljarn på probike i malmö pratade om att crossåkare ttcker att där är stor akillnad och får bättre dämpning när man vänder dom men finns där belägg på.att det är bättre eller är det bara en annorlunda grej?

Såg ett klipp på youtube där de tog isär en gaffel från en Fat Bob (upp och nedvänd) och det var verkligen inget speciellt. Jag satsade på Öhlins Cartridge-kit till min gaffel. Har bara kört några svinkalla kilometer än så länge men skillnaden är milsvidd. Man slipper det där nigandet så fort man bromsar. Det kostar en del med Öhlins men det känns ändå värt det. Ska kanske uttala mig mer efter sommaren när jag fått ihop lite fler mil :)
Lowrider S är ju helrätt! Men det är å andra sidan Street Bob också ;)
Jag gillar inte de digitala mätarna på min och skulle gärna byta mot analogt.
 
Såg ett klipp på youtube där de tog isär en gaffel från en Fat Bob (upp och nedvänd) och det var verkligen inget speciellt. Jag satsade på Öhlins Cartridge-kit till min gaffel. Har bara kört några svinkalla kilometer än så länge men skillnaden är milsvidd. Man slipper det där nigandet så fort man bromsar. Det kostar en del med Öhlins men det känns ändå värt det. Ska kanske uttala mig mer efter sommaren när jag fått ihop lite fler mil :)
Lowrider S är ju helrätt! Men det är å andra sidan Street Bob också ;)
Jag gillar inte de digitala mätarna på min och skulle gärna byta mot analogt.
low ridern å street boben är ju bland dom bästa tycker jag

men frågan är ju om LR är värd sitt överpris mot vad man får?
street boben är ju väldigt "prisvärd"

detta börjar nästan bli som när man kallar en oyster perpetual prisvärd :hilarious:

får man fråga vad man får ge för ett sådant öhlins kit?
byter man bara insatsen i dämparn då?

btw, kostar verkligen en 100-mila service 4500 spänn???
blev quatad det av en säljare på probike i malmö
 
low ridern å street boben är ju bland dom bästa tycker jag

men frågan är ju om LR är värd sitt överpris mot vad man får?
street boben är ju väldigt "prisvärd"

detta börjar nästan bli som när man kallar en oyster perpetual prisvärd :hilarious:

får man fråga vad man får ge för ett sådant öhlins kit?
byter man bara insatsen i dämparn då?

btw, kostar verkligen en 100-mila service 4500 spänn???
blev quatad det av en säljare på probike i malmö
Menar du Lowrider s nu? Det är stor skillnad på s och vanliga Lowrider.
Lowrider s är ju i samma härad som Fatbob så visst får man lite mer för pengarna jämfört med street boben. Gaffel, dubbla skivor och större motor bl.a.
Ett Öhlinskit kostar ca 20k för både fram och bak inkl. montering i framgaffeln.
Åkte halva sommaren med Öhlinare bak och visst var det skillnad. Men måste ändå säga att det inte var en superförbättring mot orginalet.
Fram däremot så slipper man nigandet vid inbromsningar och hojen blir mycket bättre. Detta är baserat på en enda liten kort provtur i höstas dock.
Bakdämparen är ganska enkel att byta. Fram däremot så lämnade jag iväg till ENG Racing i Västerås. Känns inte som att en klåpare ska hålla på med detta.
Jag köpte allt genom Eng och då hjälper han till även efteråt om det skulle behövas. Det är värt någon tusing extra mot att köpa själv från Italien eller Motospeed

4500kr får man nog ge alla gånger för en 100-milaservice.
Probike Täby tog 6100kr för samma jobb på en Lowrider S.
Undvik Probike
 
intressant länk om det värmländska motorcykelmärket Union. Det tillverkades bara 42 st. Tänkte bli stora genom att sälja till Norge, men Norge gick med i Nato och köpte amerikanska istället. Det fick Union att gå i konkurs 1951. Kul med företagshistoria.

 
Senast ändrad:
low ridern å street boben är ju bland dom bästa tycker jag

men frågan är ju om LR är värd sitt överpris mot vad man får?
street boben är ju väldigt "prisvärd"

detta börjar nästan bli som när man kallar en oyster perpetual prisvärd :hilarious:

får man fråga vad man får ge för ett sådant öhlins kit?
byter man bara insatsen i dämparn då?

btw, kostar verkligen en 100-mila service 4500 spänn???
blev quatad det av en säljare på probike i malmö
Ja det kostar den, timpengen var 2000kr ungefär när jag gjorde min....
 
Menar du Lowrider s nu? Det är stor skillnad på s och vanliga Lowrider.
Lowrider s är ju i samma härad som Fatbob så visst får man lite mer för pengarna jämfört med street boben. Gaffel, dubbla skivor och större motor bl.a.
Ett Öhlinskit kostar ca 20k för både fram och bak inkl. montering i framgaffeln.
Åkte halva sommaren med Öhlinare bak och visst var det skillnad. Men måste ändå säga att det inte var en superförbättring mot orginalet.
Fram däremot så slipper man nigandet vid inbromsningar och hojen blir mycket bättre. Detta är baserat på en enda liten kort provtur i höstas dock.
Bakdämparen är ganska enkel att byta. Fram däremot så lämnade jag iväg till ENG Racing i Västerås. Känns inte som att en klåpare ska hålla på med detta.
Jag köpte allt genom Eng och då hjälper han till även efteråt om det skulle behövas. Det är värt någon tusing extra mot att köpa själv från Italien eller Motospeed

4500kr får man nog ge alla gånger för en 100-milaservice.
Probike Täby tog 6100kr för samma jobb på en Lowrider S.
Undvik Probike
ja jag menar low rider S !! haha

den vanliga low ridern är ju sten tråkig!!

jag tänker mig en LRS med utbytta blinkers, sidomonterad skylt och sen är frågan vad man ska ha för blås på den...

sett dom dära jerkyll&mrhyde där man kan ändra själv via ett knapp tryck om blåset ska vara tyst eller ej men enligt probike i malmö så skulle det systemet vara 10 pap dyrare vilket känns tramsigt

ska man köra korta pipor eller långa?
 
det är ju dyrare än vad det kostar att serva min bil haha

visserligen så får dom väl ta bra betalt för att överleva!

vad har du ändrat på din low rider?
Ja otroligt dyrt, orimligt till och med.

Jag har Power vision, lite öppnare k&n filter, mappad i bänk, S&S 475 kam, neighbour hater slipon(decat dvs)
 
ja jag menar low rider S !! haha

den vanliga low ridern är ju sten tråkig!!

jag tänker mig en LRS med utbytta blinkers, sidomonterad skylt och sen är frågan vad man ska ha för blås på den...

sett dom dära jerkyll&mrhyde där man kan ändra själv via ett knapp tryck om blåset ska vara tyst eller ej men enligt probike i malmö så skulle det systemet vara 10 pap dyrare vilket känns tramsigt

ska man köra korta pipor eller långa?
M8an är ganska känslig för avgas, beror på vad målet är men skulle rekommendera antingen 2-1 eller slipon
 
Montera ett Jekill & Hyde system och glöm alla bekymmer både vid poliskontroller och vid besiktning.
Bara en slant och en knapptryckning för godkänt ljud, Har haft det på min Heritage Springer 1450 Twincam i 2 år :cool:
Underbart att slippa byta ljuddämpare vid varje besiktning och aldrig få en rapport med böter, samt undgå en Registreringsbesiktning :p

 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: D.B
tänker mig högt som faaaan
har du nåt tips på system då?
Om du ska ha en Lowrider s så skulle jag kopiera det som @par har gjort. Möjligen köpa ett helsystem typ V&H short shots, eller TBR, men det behövs egentligen inte vad jag förstår.
Det gör massor för effekten och körglädjen att byta kam och avgas. Väl värt pengarna och Båging verkar vara riktigt duktig och inte svindyr när det gäller att montera och justera prylarna.
 
Det går många rykten om Harley Davidson just nu.
Jag har varit runt lite överallt i Sverige i sommar, höst och vinter. Handlarna säger lite olika saker och verkar inte veta mer än det jag redan hört från olika youtube-kanaler.

Det jag hört men inte kan bekräfta:
Fxdr, deluxe, Breakout och Sportsermodellerna (i Sverige) kommer att försvinna.
Den nya PanAmerican kommer i februari. Den nya Custom 1250 kommer i höst alternativt till nästa år.
Det som är spännande med den senare är väl den nya vattenkylda motorn. Ska bli skoj att se men framförallt höra den. Är tveksam om man kan få ett trevligt Hd-ljud i en vattenkyld motor.

Är även högst tveksam till Panamerica om den nu är tänkt att konkurrera med BMW, Afrika twins och Yammor.
De flesta åker väl bara och fikar till Elsas i Norberg, så det är väl inget problem iofs. 🙂

Den 19 januari vet vi mer då det är HD-onlineevent.

Just ja!
Igår läste jag att eftersom Street Bob fått intern konkurrens av Softail Standard så gör man en S-version med upp och nervänd gaffel från fxdr och 114-motorn. Borde bli dubbla skivor också i så fall, tänker jag. Kan bli en jättetrevlig upplevelse rent visuellt iaf. Harleys fjädringskomponenter är väl inte de bästa. :rolleyes:

Någon skrev om Triumph Bonneville kontra Harley.

ag har haft en Bonneville och även provkört de nya modellerna
Testa ordentligt innan köp! En Harley med steg 2 är överlägsen i körglädje imo.
För egen del så kommer jag behålla Street boben men är sjuuukt sugen på en Sportster Roadster att komplettera med. Gillar att det är upp och nervänd gaffel med dubbla skivor och även en 12-liters tank.
Hoppas de idiotiska idéerna lägger sig.Har snart inga klockor kvar att finansiera med.

368F8F68-7C0D-4B1B-8A21-47B0E020FD85.jpeg


Min Street Bob som jag verkligen saknar att köra på kurviga sommarvägar.
917EC1A9-D46E-42C4-B28D-E61494E3CE42.jpeg

bra styre på din.
Förlåt för långt inlägg....
 
ja jag menar low rider S !! haha

den vanliga low ridern är ju sten tråkig!!

jag tänker mig en LRS med utbytta blinkers, sidomonterad skylt och sen är frågan vad man ska ha för blås på den...

sett dom dära jerkyll&mrhyde där man kan ändra själv via ett knapp tryck om blåset ska vara tyst eller ej men enligt probike i malmö så skulle det systemet vara 10 pap dyrare vilket känns tramsigt

ska man köra korta pipor eller långa?
Hade jag köpt Lowrider S hade jag kört på ett 2-1 avgas antingen ifrån TBR eller Bassani

Jag har V&H short shots på min SB, tycker dock inte det passar så bra utseende-mässigt på en Lowrider (smaksak såklart) sen kan jag ibland tycka dem är liiite på gränsen till för högljudda om man kör lite längre sträckor.

Håller även med om att servicepriserna på HD aukt. verkstad är orimliga...
 
Montera ett Jekill & Hyde system och glöm alla bekymmer både vid poliskontroller och vid besiktning.
Bara en slant och en knapptryckning för godkänt ljud, Har haft det på min Heritage Springer 1450 Twincam i 2 år :cool:
Underbart att slippa byta ljuddämpare vid varje besiktning och aldrig få en rapport med böter, samt undgå en Registreringsbesiktning :p

Järvsö ska ha 29500:- för Jekyll&Hyde. Skulle hellre köpa kam och en massa lull-lull för de pengarna.
 
Tillbaka
Topp