Jag vill ha snö!Oavsett vilket så måstan ju gå ett år i S(Sydländska För Icke-sydlänningar) innan man kan ens beställa en öl på lokal.
Jobbigt.
Bättre att vänta lite med vinteråkat bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vill ha snö!Oavsett vilket så måstan ju gå ett år i S(Sydländska För Icke-sydlänningar) innan man kan ens beställa en öl på lokal.
Jobbigt.
Bättre att vänta lite med vinteråkat bara.
är det någon riktig fördel med gafflarna på low ridern?
säljarn på probike i malmö pratade om att crossåkare ttcker att där är stor akillnad och får bättre dämpning när man vänder dom men finns där belägg på.att det är bättre eller är det bara en annorlunda grej?
Bara att säga ”Geoud maud, möe maud o maud i räddan tid” så löser det sig här i SkåneOavsett vilket så måstan ju gå ett år i S(Sydländska För Icke-sydlänningar) innan man kan ens beställa en öl på lokal.
Jobbigt.
Bättre att vänta lite med vinteråkat bara.
Lets.Fucking.Go
Köp! Vilken modell?vad tycker ni om harleys sportster?
kanske en 1200Köp! Vilken modell?
Fantastiska hojar med karaktär som ger mycket tillbaka till föraren. Ska du köra i stan och mindre vägar kommer du ha skit kul! Ska du ut och köra långt är nog en större hoj att föredra. Jag tycker absolut du ska gå på en 1200. Det är gamla konstruktioner men det är också charmen, på nyare modeller kan du dessutom få abs tex. Jag hade gått på en nyare 48 personligen(igen).kanske en 1200
sitter och funderar och funderar
man kan ju få en rätt fin sportster för 100
kanske tillåmed en nära på helt ny
är dessa så jädra dåliga som en del säger?
köra lite i stan å sen ut på lite landsvägar
asså jag är kluven till vad man ska ha för nånFantastiska hojar med karaktär som ger mycket tillbaka till föraren. Ska du köra i stan och mindre vägar kommer du ha skit kul! Ska du ut och köra långt är nog en större hoj att föredra. Jag tycker absolut du ska gå på en 1200. Det är gamla konstruktioner men det är också charmen, på nyare modeller kan du dessutom få abs tex. Jag hade gått på en nyare 48 personligen(igen).
En Sporre är en liten hoj år det går inte att komma ifrån.vad tycker ni om harleys sportster?
Tycker 48 är bland de snyggaste motorcyklarna med trevlig karaktär. Var inne på att köp en sådan för ett tag sedan - men chefen på jobbet mobbade mig att det är en ”tjej” Harley och att han alltid skulle de ner på mig från sin DynaFantastiska hojar med karaktär som ger mycket tillbaka till föraren. Ska du köra i stan och mindre vägar kommer du ha skit kul! Ska du ut och köra långt är nog en större hoj att föredra. Jag tycker absolut du ska gå på en 1200. Det är gamla konstruktioner men det är också charmen, på nyare modeller kan du dessutom få abs tex. Jag hade gått på en nyare 48 personligen(igen).
Äh, snack. En 48 är bland den råaste upplevelsen man kan ha på en fabriksny hoj. Dynor har aldrig imponerat på migTycker 48 är bland de snyggaste motorcyklarna med trevlig karaktär. Var inne på att köp en sådan för ett tag sedan - men chefen på jobbet mobbade mig att det är en ”tjej” Harley och att han alltid skulle de ner på mig från sin Dyna
amen inte fler såna bilder hahaHar fått ett osunt sug efter en äldre BMW. Någon som har ägt som kan komma med lite input? Körglädje? Stablila motorer, eller är det en fördel att man har ett visst mått av talang för att meka? (Vilket jag absolut inte har ).
bara sen igår så har man blivit mobbad av 3 oers för att man ens nämnt en sportster.Tycker 48 är bland de snyggaste motorcyklarna med trevlig karaktär. Var inne på att köp en sådan för ett tag sedan - men chefen på jobbet mobbade mig att det är en ”tjej” Harley och att han alltid skulle de ner på mig från sin Dyna
amen inte fler såna bilder haha
har precis lagt ner mina tankar på en sån!
bara att leta upp ett schysat exemplar sen ska där finnas mcmek som hwter håkan i enköping , kommer ej ihåg vad hans firma heter men han kan allt om dessa gamla R-modeller.
försök att hitta en så ny som möjligt
alla från typ 84 har enkelswing bak.
du lär nog kunna göra en del själv.
jag har kollar in massor av youtube videos och läst en del och de mesta att skruva av å på saker verkar lätt som satan men sen är det ju allt med elen som kan vara svårt!
själva caferacer sätet och subramen är bara att beställa online och finns många som gör bolt on kits så att säga.
vet en i Gävle som har en super fin blå R80 i nyskick som bara gått 6500 mil
det är en jäkligt bra start på ett sådant projekt. den är så fin så många hade sagta tt det var hädelse att slakta den haha
hojta till om du vill ha numert till han!
kolla uppTack för tips! Men jag vill inte ens byta blinkers själv utan letar ett så färdigt projekt som möjligt
Får ta mig en funderare. Har små impulser att överge sporthojsträsket, men det kanske inte är dags riktigt än.
kolla upp edelweissboxer på fbTack för tips! Men jag vill inte ens byta blinkers själv utan letar ett så färdigt projekt som möjligt
Får ta mig en funderare. Har små impulser att överge sporthojsträsket, men det kanske inte är dags riktigt än.
vet en i Gävle som har en super fin blå R80 i nyskick som bara gått 6500 mil
det är en jäkligt bra start på ett sådant projekt. den är så fin så många hade sagta tt det var hädelse att slakta den haha
hojta till om du vill ha numert till han!
hahaha"Bara" 6 500 mil. ;-)
R nineT som ett modernt alternativ om du inte är så sugen på att skruva?Tack för tips! Men jag vill inte ens byta blinkers själv utan letar ett så färdigt projekt som möjligt
Får ta mig en funderare. Har små impulser att överge sporthojsträsket, men det kanske inte är dags riktigt än.
R nineT som ett modernt alternativ om du inte är så sugen på att skruva?
Jag killgissar lite eftersom jag aldrig haft modellen ovan (som förresten är ganska modifierad), men jag har haft ganska många äldre mc.Har fått ett osunt sug efter en äldre BMW. Någon som har ägt som kan komma med lite input? Körglädje? Stablila motorer, eller är det en fördel att man har ett visst mått av talang för att meka? (Vilket jag absolut inte har ).
Det blir nog inte bättre/roligare än så om man är ute efter busstuk.R nineT som ett modernt alternativ om du inte är så sugen på att skruva?
Om det är Håkan Olsson, och om han inte kör själv nu för tiden (inte träffat honom på tio år) så heter firman Starol.amen inte fler såna bilder haha
har precis lagt ner mina tankar på en sån!
bara att leta upp ett schysat exemplar sen ska där finnas mcmek som hwter håkan i enköping , kommer ej ihåg vad hans firma heter men han kan allt om dessa gamla R-modeller.
försök att hitta en så ny som möjligt
alla från typ 84 har enkelswing bak.
du lär nog kunna göra en del själv.
jag har kollar in massor av youtube videos och läst en del och de mesta att skruva av å på saker verkar lätt som satan men sen är det ju allt med elen som kan vara svårt!
själva caferacer sätet och subramen är bara att beställa online och finns många som gör bolt on kits så att säga.
vet en i Gävle som har en super fin blå R80 i nyskick som bara gått 6500 mil
det är en jäkligt bra start på ett sådant projekt. den är så fin så många hade sagta tt det var hädelse att slakta den haha
hojta till om du vill ha numert till han!
nej jag tänker på håkan runfeldtOm det är Håkan Olsson, och om han inte kör själv nu för tiden (inte träffat honom på tio år) så heter firman Starol.
dom fimpa trumbromsar runt typ 76 nåt sen hade man dubbla diskar fram tills 1982-83 något då man bara hade singeldisk fram.Jag killgissar lite eftersom jag aldrig haft modellen ovan (som förresten är ganska modifierad), men jag har haft ganska många äldre mc.
Har en känsla av att BMW är ganska välbyggda och strular relativt lite, som en japan ungefär (till skillnad mot en gammal engelsk eller amerikansk).
Men som med alla gamla fordon så kommer den att bråka. Det är jag alldeles säker på
På plussidan är att den är luftkyld, lite mindre att mecka med. På minussidan, två förgasare, bromstrummor fram och bak (sämre bromsverkan och definitivt mera pyssel meckmässigt)
Skulle jag köpa en och minska sannolikheten för meck så skulle jag gå direkt på ett toppex.
Aha, låter rimligare. Starol-Håkan var en race-kille, men man kan ju lägga om kursen.nej jag tänker på håkan runfeldt
han ska vara en av dom vassaste på den typen av bmw hojar i sverige!
han är också sjukt aktiv på bmwklubbens forum och hjälper allt å alla med tips och trixs!