• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag har också något liknande..mkt snyggare med sidomonterad!

Fick på mina nya blinkers häromdagen, blev rätt bra :)
Skärmavbild 2021-01-20 kl. 20.25.00.png
skit snygga blinkers!
ska nog också ha såna små på den jag beställer!

var det dyrt?

Köpte likadana på back friday. Ogillar orginalblinkers å det grövsta.
snackat med några hd-säljare idag och försökt jaga en kommande svart Low Rider S 2021

snackade tex med hd sundsvall som bara var "tilldemade" två röda
samma sak med hd i malmö som också bara fått massa röda

malmö skulle se om dom kunde göra lite byten inderas tilldelning och fixa en åt mig medans hd i helsingborg sa direkt att dom skulle kunna ha en åt en i april.

men hur som så ska alla nya ha LED blinkers direkt vilket verka vara nytt ifrån iår och dom ska ha tagot bort hydralikwn på kopplingen nu med.
enligt ena säljarn så kunde detta bero på all problem med oljan dom haft innan.

angående oljepump-gate
fick rådet av en säljare att undvika höja max varvtalet på gasen som man visst kan göra når man bänkar dom.

dom hade en demo LRS som dom bytt kammar å höjt varvtalsgränsen på där oljan "sumpat" förra året
pumpen hade varit så stark att den hade pumpat bort all olja för fort från oljesumpen om jag fattade allt rätt.

men hur som så back to street boben

den är rätt fräck MEN tanken förstör allt för mig!
höjningen är ju bara på 5k vilket känns prisvärt men den dära tanken, fyfaan vad ful.
Blinkar din indikeringslampa också dubbelt så snabbt nu? eller du monterade ett motstånd?

Jag har inte monterat mina än. Men nu för tiden så ska man väl inte behöva motstånd. (är jag nästan säker på)
Mjo, där är ju halogen ifrån början så nu blir det fel motstånd (för liten effekt),hojen tror att lampan är kass och blinkar därför snabbare i displayen.
Vart likadant när en av mina tidigare ljuskällor gick sönder...

Läste dock att det skulle gå att "lära om" hojen, tveksam på att det ens går? provade 2ggr men funkade inte för mig..

Såhär förklarade en på YT iaf:
-Slå på tändning
-Slå på varningsblinkers
-Slå av tändning
-Låt varningsblinkers stå igång 3min
-Slå på tändning
-Slå av varningsblinkers

Efter detta skulle indikeringslampan blinka som vanligt tydligen, men jag tror motstånd är det enda som funkar.

Mjo, där är ju halogen ifrån början så nu blir det fel motstånd (för liten effekt),hojen tror att lampan är kass och blinkar därför snabbare i displayen.

Läste dock att det skulle gå att "lära om" hojen, tveksam på att det ens går? provade 2ggr men funkade inte för mig..

-Slå på tändning
-Slå på varningsblinkers
-Slå av tändning
-Slå på tändning
-Slå av varningsblinkers

Efter detta skulle indikeringslampan blinka som vanligt tydligen, men jag tror motstånd är det enda som funkar.
Ska definitivt prova detta!

-Slå på tändning
-Slå på varningsblinkers
-Slå av tändning
-Slå på tändning
-Slå av varningsblinkers

Jag bytte ut gamla glödlampor mot LED, men bara fram. Fick det att funka med ett lastokänsligt blinkersrelä.
Spoiler, Biltemas relä fungerade inte. Tror jag köpte mitt på typ "twostroke" (en moppesida).

Ang blinkersdiskussionen:
detta kanske är glasklart för alla er som diskuterar blinkers här nu men kom ihåg att om man försöker besikta hojen med snabbt blinkande blinkers så blir det nedslag

Ang blinkersdiskussionen:
detta kanske är glasklart för alla er som diskuterar blinkers här nu men kom ihåg att om man försöker besikta hojen med snabbt blinkande blinkers så blir det nedslag
Det är ju inte blinkersen som blinkar för snabbt,den funkar som vanligt!
Utan det är den lilla lampan vid mätaren som indikerar att blinkersen är till som blinkar snabbare än vanligt, detta kan man väl inte få nedslag för?
Vilka är det? Letar efter liknande till min Sportster.

Behövde du relä eller liknande?
Heinz heter tillverkaren!

Som jag nämnt tidigare så funkar blinkersen utan problem, bara att montera och skarva på utan några räler. Men eftersom det blir för liten belastning så tror hojen att ljuskällan är trasig, så när man drar igång blinkersen blinkar indikeringslampan vid mätaren snabbare än vanligt.

Det är ju inte blinkersen som blinkar för snabbt,den funkar som vanligt!
Utan det är den lilla lampan vid mätaren som indikerar att blinkersen är till som blinkar snabbare än vanligt, detta kan man väl inte få nedslag för?

Heinz heter tillverkaren!

Som jag nämnt tidigare så funkar blinkersen utan problem, bara att montera och skarva på utan några räler. Men eftersom det blir för liten belastning så tror hojen att ljuskällan är trasig, så när man drar igång blinkersen blinkar indikeringslampan vid mätaren snabbare än vanligt.
Missade den lilla punkten :D
You are in the clear

jag har nyss beställt en low rider s :)

bikeman i helsingborg har redan sålt sluta alla sina tilldelade street bob 114 hojar dom kommer få iår...helt galet

hd i malmö tror inte ens dom kommer få in en svart low rider s iår

hd's tilldelning av hojar verkar helt galet låg iår till svenska handlare

bikeman i helsingborg har redan sålt sluta alla sina tilldelade street bob 114 hojar dom kommer få iår...helt galet

Grattis! helt rätt val 😎

Låter dock helt galet!
HD verkar vara det nya Rolex...

Grattis! helt rätt val 😎

Låter dock helt galet!
HD verkar vara det nya Rolex...
blev erbjuden av hd malmö idag en silvrig 2020 som dom kunde lacka om till svart :hilarious:
"vi betalar ju så klart lackeringen"

schysst så sett men att lacka om en helt ny hoj till svart känns sådär

det var ungefär det han kunde erbjuda mig

Grattis!
Några planer med hojen redan nu?

Grattis!
Några planer med hojen redan nu?
tack!
dock ska man ju först få den före man kan bli grattad :hilarious:

blir ett 2-1 system
funderat på att tillåmed kanske våga köra ett rostfritt som bryter av det svarta annars blir det nog ett vanligt svart bassani road rage

sen har jag hittat en snubbe på etzy som tillvermar sissybars på beställning där man kan få sin egen design på dom.
aka fundera ihop nån kul variant där som kan göra hojen unik.

sen blir det nog inte så mycket mer förutom då kanske mindre led-blinkers
och sen såg jag att bikeman hade en reghållare som var liggandes ovanför lampan bak och det var rätt snyggt

Grattis! Helt otroligt

tack!
dock ska man ju först få den före man kan bli grattad :hilarious:

blir ett 2-1 system
funderat på att tillåmed kanske våga köra ett rostfritt som bryter av det svarta annars blir det nog ett vanligt svart bassani road rage

sen har jag hittat en snubbe på etzy som tillvermar sissybars på beställning där man kan få sin egen design på dom.
aka fundera ihop nån kul variant där som kan göra hojen unik.

sen blir det nog inte så mycket mer förutom då kanske mindre led-blinkers
och sen såg jag att bikeman hade en reghållare som var liggandes ovanför lampan bak och det var rätt snyggt
Kan säkert bli bra med rostfritt och roligt att inte göra som alla andra.
Jag har letat med ljus och lykta efter någon som kan yxa till en sissy åt mig. Du får gärna skicka pm om kontaktuppgifter till snubben. 🙂

Kan säkert bli bra med rostfritt och roligt att inte göra som alla andra.
Jag har letat med ljus och lykta efter någon som kan yxa till en sissy åt mig. Du får gärna skicka pm om kontaktuppgifter till snubben. 🙂
Screenshot_20210121-205906_Instagram.jpg
Screenshot_20210121-210109_Instagram.jpg
Screenshot_20210121-205854_Instagram.jpg
Screenshot_20210121-205928_Instagram.jpg

Screenshot_20210121-210021_Instagram.jpg

tänker mih nåt med denna basen där man har en liten pakethållare på baksidan och sen kanske få han att fixa in nåt personligt å kul på sissybaren

man kan ju få han att fixa rolex märket i guld :hilarious:

Behöver hjälp!

Jag och gumman funderar på att ta mc kort, men vi behöver en första hoj som vi båda kan köra (främst hon) och öva balans osv på.
Hon är endast 156cm lång.
Så kraven är en lättkörd mc som inte väger för mycket, och som hon ska kunna ner till backen på.
Inte heller för dyr då tanken är att bara ha den för att lära sig köra och ta kortet, då vi sen tänker köpa var sin.

Behöver hjälp!

Jag och gumman funderar på att ta mc kort, men vi behöver en första hoj som vi båda kan köra (främst hon) och öva balans osv på.
Så kraven är en lättkörd mc som inte väger för mycket, och som hon ska kunna ner till backen på.
Inte heller för dyr då tanken är att bara ha den för att lära sig köra och ta kortet, då vi sen tänker köpa var sin.
hur mycket är maxgränsen

"inte heller för dyr" är ju olika för olika personer....

vf inte bara köpa nån lite sportigare bmw 650gs typ
dom borde gå att få med lågsadel med

bra hoj att trixa runt med när man tar mc-kort

Behöver hjälp!

Första ja kommer å tänka på är en Kawasaki er-6.

Behöver hjälp!

Många som är korta kör Kawasaki er-5/er-6 som även går o sänka ev. tunna ur sittdynan.

Annars nån veteranare 80talare, billiga lättmeckade och lättkörd som en moped.

Sen om man bara tittar sitthöjd på papperet är det lätt att bli lurad då mycket hänger på dynans bredd.

Jag är 167 (o korta ben) o når ner på Yamaha's mt-7 men inte på liknande hojar med samma sitthöjd, så det är bara att prova sig fram.

Sen finns det även mcskor/stövlar med tjockare sula/inbyggd inre höjd häl som ger ett par cm till som kan vara avgörande.

Mycket om hojen är lättbalanserad är ju tyngdpunkten även om vikten är avgörande också.

Tillbaka
Topp