• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nä hehe den lär som de andra moderna prestandahojarna vara ruskigt dyr...
man blir ju sjukt sugen när man ser dessa men samtidigt känns det inte ens lönt att tänka tanken.....

jag förstår mig inte på folk som med glädje betalar typ15k eller mer för att försäkra en hoj:nailbiting::oops::rolleyes:

bara en vanlig ducati multistrada skulle gå på 14k att försäkra på mig i malmö
det är ju som ett skämt
 
man blir ju sjukt sugen när man ser dessa men samtidigt känns det inte ens lönt att tänka tanken.....

jag förstår mig inte på folk som med glädje betalar typ15k eller mer för att försäkra en hoj:nailbiting::oops::rolleyes:

bara en vanlig ducati multistrada skulle gå på 14k att försäkra på mig i malmö
det är ju som ett skämt
En hobby kostar, så är det bara.
Det suger getp**g att betala dyra pengar i försäkring, men för min del som har avställningsförsäkring och inte åker så många dagar totalt på ett år så funkar det.
Jag förstår däremot inte folk som med glädje förlorar samma pengar eller mer varje månad på en ny bil.

Edit, fick pris hos gjensidige 960000 per kvartal för min Ducati. :) Jag avstog.
Screenshot_20210126-164249_Gallery.jpg
 
Senast ändrad:
nu är ju ändå en Low Rider S en rätt sportig glidare...

många bygger dessa med dom sportiga 2-1 system!
clubstyle scenen är ju rätt stor nu

low ridern var ju den h-d'n som sålde bäst i usa förra året

är de bara jag som gillar den stilen?
bassani gjorde ett system som en LE åt nån skatboardare där han med ändrat fjädringen bak för att kunna bättra pä kurvtagningen.

ser rätt coolt ut kan jag tycka
71xVU4MMSjL._AC_SX679_.jpg

man fick tillåmed en tisha,poster å stickers till systemet :hilarious:


@gruby skyller min dåliga smak på instagram och youtube:angel:
Jag gillar också clubstyle! Tycker du ska köra på ett rostfritt 2-1! Blir snyggt sen när det blir blått 😁 har dock inget bra svar ang. Ljudet, lär ju finnas en uppsjö ljudklipp på YT även om ljudet inte blir helt rättvist så får man ändå en hum om det..
Vad har man lärt sig av alls år med hoj? - de enda blickarna och tumme upp man får ute i trafiken är från män.
Precis som med klockor ;)
 
nu är ju ändå en Low Rider S en rätt sportig glidare...

många bygger dessa med dom sportiga 2-1 system!
clubstyle scenen är ju rätt stor nu

low ridern var ju den h-d'n som sålde bäst i usa förra året

är de bara jag som gillar den stilen?
bassani gjorde ett system som en LE åt nån skatboardare där han med ändrat fjädringen bak för att kunna bättra pä kurvtagningen.

ser rätt coolt ut kan jag tycka
71xVU4MMSjL._AC_SX679_.jpg

man fick tillåmed en tisha,poster å stickers till systemet :hilarious:


@gruby skyller min dåliga smak på instagram och youtube:angel:

Bassani road rage är ju trevligt. Kör det på min street Bob och gillar ljudet även om det såklart finns värre, dyrare och mer ljudande system. Tycker du ska köra på ett blankt. Kompletterar det svarta bra.
Haha, kör du hoj för att försöka ragga brudar?
 
nu är ju ändå en Low Rider S en rätt sportig glidare...

många bygger dessa med dom sportiga 2-1 system!
clubstyle scenen är ju rätt stor nu

low ridern var ju den h-d'n som sålde bäst i usa förra året

är de bara jag som gillar den stilen?
bassani gjorde ett system som en LE åt nån skatboardare där han med ändrat fjädringen bak för att kunna bättra pä kurvtagningen.

ser rätt coolt ut kan jag tycka
71xVU4MMSjL._AC_SX679_.jpg

man fick tillåmed en tisha,poster å stickers till systemet :hilarious:


@gruby skyller min dåliga smak på instagram och youtube:angel:
Jag kör Slipon på min fxlrs och är helnöjd. Mest för att jag gillar utseendet, inget som känns aktuellt?
 
ska nog ha ett sånt i rostfritt på min low rider!

men du , när du sen ska besiktiga hojen
då måste du sätta på orginalblåset va?

Tror faktiskt att jag får igenom hojen med detta. Ska göra ett försök iaf.

Klart du gör ! Som en gräsklippare bara går och går, riktigt rolig att köra i skogen. Tyvärr svåra att hitta i Sverige. Är själv sugen att importera en nyare från spanien eller Tyskland .

Kikade lite på autoscout24 och mobile.de men hittade bara någon enstaka.
Vet du eller någon annan vilka sajter man kan söka på?
 
Tror faktiskt att jag får igenom hojen med detta. Ska göra ett försök iaf.



Kikade lite på autoscout24 och mobile.de men hittade bara någon enstaka.
Vet du eller någon annan vilka sajter man kan söka på?
mobile.de funkar också!


edit såg att du redan skrivit de nu haha


är de överlag bra priser från tyskland på hojar?

och angående systemet så prööööva!
å berätta gärna hur de gick efteråt

har väl bestämt mig för ett rostfritt bassani nu iallafall

nu återstår bara en ny sadel

varit sugen på en step up sadel från saddlemen men såg nåt YT klipp där nån visade hur nitarna under hade repat hela fendern på hans street bob....

finns där fler sadlar där man kommer lite längre fram plus att man får bra med stöd bakåt för röööva?
 
mobile.de funkar också!


edit såg att du redan skrivit de nu haha


är de överlag bra priser från tyskland på hojar?

och angående systemet så prööööva!
å berätta gärna hur de gick efteråt

har väl bestämt mig för ett rostfritt bassani nu iallafall

nu återstår bara en ny sadel

varit sugen på en step up sadel från saddlemen men såg nåt YT klipp där nån visade hur nitarna under hade repat hela fendern på hans street bob....

finns där fler sadlar där man kommer lite längre fram plus att man får bra med stöd bakåt för röööva?
Rostfritt Bassani kommer nog bli kanon! Det är ju en viss teknik som infinner sig när man kört ett tag. I början hamnade jag på bakskärmen när jag gasade lite. Köpte den nuvarande LePeran som är ganska låg och hal, men det funkar trots det riktigt bra!
Har dålig koll på sadlar. Jag är supernöjd med den jg har. Den är dock tvärtemot vad du vill ha.

Har dålig koll på Tyskland och import. Ska kolla deras motsvarighet till blocket iaf.
 
Rostfritt Bassani kommer nog bli kanon! Det är ju en viss teknik som infinner sig när man kört ett tag. I början hamnade jag på bakskärmen när jag gasade lite. Köpte den nuvarande LePeran som är ganska låg och hal, men det funkar trots det riktigt bra!
Har dålig koll på sadlar. Jag är supernöjd med den jg har. Den är dock tvärtemot vad du vill ha.

Har dålig koll på Tyskland och import. Ska kolla deras motsvarighet till blocket iaf.
Håller med om sadel på street bob(som dock är väldigt snygg), men fxlrs lider inte av samma problem
 
Rostfritt Bassani kommer nog bli kanon! Det är ju en viss teknik som infinner sig när man kört ett tag. I början hamnade jag på bakskärmen när jag gasade lite. Köpte den nuvarande LePeran som är ganska låg och hal, men det funkar trots det riktigt bra!
Har dålig koll på sadlar. Jag är supernöjd med den jg har. Den är dock tvärtemot vad du vill ha.

Har dålig koll på Tyskland och import. Ska kolla deras motsvarighet till blocket iaf.
Kolla även suzuki van van, är ju snarlik tw.
 
Kan någon förklara lite noggrannare vad som gäller för regler angående hjälmar. Hjälmen ska vara Ece-märkt i Europa och i USA ska dom bara DOT märkta har jag förstått.
Men enligt vissa verkar man ändå få köra med en DOT märkt hjälm i Sverige.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittade en hjälm på eBay, men den var endast DOT märkt.
Så vad säger polis och försäkringsbolag?
 

Bilagor

  • Screenshot_20210126-215251_Gallery.jpg
    Screenshot_20210126-215251_Gallery.jpg
    179.6 KB · Visningar: 4
  • Screenshot_20210126-215218_Gallery.jpg
    Screenshot_20210126-215218_Gallery.jpg
    251.2 KB · Visningar: 4
Kan någon förklara lite noggrannare vad som gäller för regler angående hjälmar. Hjälmen ska vara Ece-märkt i Europa och i USA ska dom bara DOT märkta har jag förstått.
Men enligt vissa verkar man ändå få köra med en DOT märkt hjälm i Sverige.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittade en hjälm på eBay, men den var endast DOT märkt.
Så vad säger polis och försäkringsbolag?
Den stora frågan är väl vad ditt huvud säger om du går omkull..? Du gör gvs precis som du vill, och tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men en sådan där hjälm hade iaf jag aldrig någonsin kört omkring med...
 
Kan någon förklara lite noggrannare vad som gäller för regler angående hjälmar. Hjälmen ska vara Ece-märkt i Europa och i USA ska dom bara DOT märkta har jag förstått.
Men enligt vissa verkar man ändå få köra med en DOT märkt hjälm i Sverige.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittade en hjälm på eBay, men den var endast DOT märkt.
Så vad säger polis och försäkringsbolag?
 
Kan någon förklara lite noggrannare vad som gäller för regler angående hjälmar. Hjälmen ska vara Ece-märkt i Europa och i USA ska dom bara DOT märkta har jag förstått.
Men enligt vissa verkar man ändå få köra med en DOT märkt hjälm i Sverige.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittade en hjälm på eBay, men den var endast DOT märkt.
Så vad säger polis och försäkringsbolag?
Corona-inspirerad hjälm?
 
Kan någon förklara lite noggrannare vad som gäller för regler angående hjälmar. Hjälmen ska vara Ece-märkt i Europa och i USA ska dom bara DOT märkta har jag förstått.
Men enligt vissa verkar man ändå få köra med en DOT märkt hjälm i Sverige.

Anledningen till att jag frågar är att jag hittade en hjälm på eBay, men den var endast DOT märkt.
Så vad säger polis och försäkringsbolag?
Nä fyfan, skit i det där. Lägg pengar på en riktig hjälm istället.
Läs tester i olika tidningar och åk till hojfirmorna och testa.
Arai och Shoei är rätt dyra men är å andra sidan riktigt bra hjälmar. 🙂
 
Nä fyfan, skit i det där. Lägg pengar på en riktig hjälm istället.
Läs tester i olika tidningar och åk till hojfirmorna och testa.
Arai och Shoei är rätt dyra men är å andra sidan riktigt bra hjälmar. 🙂
tester är väl inte allt??

bara den är godkänd och det viktigaste av allt att den sitter bra på huvudet

är ju rätt lätt att stirra sig blind på speciella märken annars

lite som att pröva löparskor
man stänger av ögonen för en stund och bara försöker känna efter om de sitter bra

sen får man gå efter det kosmetiska efteråt
 
tester är väl inte allt??

bara den är godkänd och det viktigaste av allt att den sitter bra på huvudet

är ju rätt lätt att stirra sig blind på speciella märken annars

lite som att pröva löparskor
man stänger av ögonen för en stund och bara försöker känna efter om de sitter bra

sen får man gå efter det kosmetiska efteråt
När de testar hållfasthet, rotation och annat så skulle jag säga att det är mycket viktigare än om man gillar designen.
Tester är väl inte allt. Men nästan.
 
Tillbaka
Topp