• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Du ska aldrig ha förlängare med mutterknack. De små glappen mellan maskin-förlängare-hylsa "äter upp" den snabba smällen, och flexet i "vridled" tar det sista. Det enda som händer är att förlängaren pajar.

Du ska aldrig ha förlängare med mutterknack. De små glappen mellan maskin-förlängare-hylsa "äter upp" den snabba smällen, och flexet i "vridled" tar det sista. Det enda som händer är att förlängaren pajar.
Det där gjorde jag med spärrskaftet och ett längre rör. Trodde den var på väg att släppa men det var visst förlängaren som vred sig ;)

UH så värdelöst fick inte loss drevet ens med värme och mutterknackare. Det enda som hände var det här
image.jpg
Vänstergängad? :D ;)

Vikt ned flärparna på ev låsbricka?

Bra mutterknack med -viktigast- bra flöde och tryck i kompressorn? Tight och bra sexkants krafthylsa? Hållt i krafthylsan "motsols" så att den inte "vrids tillbaka" då knacken o-knackar?

Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Kamasa är bra grejor, är du säker på att du knackar åt rätt håll då för det där ser inte rimligt ut...

Till vad då om en okunnig får fråga :)
Allt som värme behövs till! Du kan alltså värma på muttrarna till en kulled så att de glöder samtidigt som du håller i länkarmen utan att den blir varm - sen lossnar rostiga muttrar busenkelt.

Värma plåt för att rikta, värma tex en tröskel med body på och sen bara skrapa av det, samma med asfaltsmattor mm.

Men användningsområde nummer ett är att få loss bultar som sitter fast och lager, swingaxlar, avgassystem, chassiedelar osv.

Damn.. hur hårt var det draget innan... oljefilter räcker det ju att man drar "finger tight".
Oljar man dessutom på gummit vid monteringen blir det ju bade tätt och lättlossat på samma gång.
Nja låter på dig som du aldrig ägt HD...
INGET fungerar som på andra märken med HD, så är det bara. På nått sjukt, perverst sätt är troligen det lite av charmen också typ (nej jag är inte frisk och inte heller @Fryken )

Ibland HATAR man verkligen att skruva. Tog en timme att få loss oljefiltret.
IMG_9708.jpg

Nej, jag hade inte rätt verktyg.
Slå en skruvmejsel igenom och vrid om nästa gång, skönt att du fick bort det i alla fall!

När man drar åt ska det bli fingertight + 90 grader förutsatt att det inte läcker. Och som föregående sa, olja gummit!

Stämmer, har rört mig i Japanträsket mest med någon avtickare till Europa, enda spin-on filter jag varit med om att det behöver deformeras så där mycket var till en gammal Citroen där man utan gummiarmar inte ens kunde nå filtret mer är med fingertopparna (räckte för att skruva fast det) men man var tvungen att spetsa det på en treudd och vränga loss det

Stämmer, har rört mig i Japanträsket mest med någon avtickare till Europa, enda spin-on filter jag varit med om att det behöver deformeras så där mycket var till en gammal Citroen där man utan gummiarmar inte ens kunde nå filtret mer är med fingertopparna (räckte för att skruva fast det) men man var tvungen att spetsa det på en treudd och vränga loss det
Det låter ju helt sjukt!

INGET fungerar som på andra märken med HD, så är det bara. På nått sjukt, perverst sätt är troligen det lite av charmen också typ (nej jag är inte frisk och inte heller @Fryken )

HD... Skulle byta blinkerslampor fram för någon vecka sen. Visade sig att högerlampan hade en helt annan infästning än vänster.

Fixade sidmont i dag. Försöker lista ut vad jag ska ha för baklyse. Förslag?
image.jpg

image.jpg

Har även köpt singellyse. Behövde dock en längre bult för att få dit det och det fanns gvs inte i hålan jag befinner mig i just nu. Får ordna det i veckan. Man får iaf ett hum om hur det kommer se ut.
image.jpg

Tillbaka
Topp