mega
Guld
Bild på induktionsvärmaren!Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild på induktionsvärmaren!Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Du ska aldrig ha förlängare med mutterknack. De små glappen mellan maskin-förlängare-hylsa "äter upp" den snabba smällen, och flexet i "vridled" tar det sista. Det enda som händer är att förlängaren pajar.Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Det där gjorde jag med spärrskaftet och ett längre rör. Trodde den var på väg att släppa men det var visst förlängaren som vred sigDu ska aldrig ha förlängare med mutterknack. De små glappen mellan maskin-förlängare-hylsa "äter upp" den snabba smällen, och flexet i "vridled" tar det sista. Det enda som händer är att förlängaren pajar.
Vänstergängad?UH så värdelöst fick inte loss drevet ens med värme och mutterknackare. Det enda som hände var det här
Haha har försökt åt båda hållen... Säkert förstört skiten totalt. Blir perfekt det då har jag två kassa motorcyklar.Vänstergängad?
Kamasa är bra grejor, är du säker på att du knackar åt rätt håll då för det där ser inte rimligt ut...Det där hette kamasa tools, farsans grejer vet inte om det är kvalité. Åker till en mekanisk verkstad imorgon så får de ta induktionsvärmare och kralligare mutterknackare.
Här har du en variant!Bild på induktionsvärmaren!
Shit vilken grej...Här har du en variant!
Haha ja fan den väger säkert over 50 pannor! Skulle gärna ha en i garaget, men tar för mycket plats och kostar en del. Har man kompis med verkstad kan man låna när det behövs! Ett fantastiskt hjälpmedel.Shit vilken grej...
Till vad då om en okunnig får frågaHaha ja fan den väger säkert over 50 pannor! Skulle gärna ha en i garaget, men tar för mycket plats och kostar en del. Har man kompis med verkstad kan man låna när det behövs! Ett fantastiskt hjälpmedel.
Allt som värme behövs till! Du kan alltså värma på muttrarna till en kulled så att de glöder samtidigt som du håller i länkarmen utan att den blir varm - sen lossnar rostiga muttrar busenkelt.Till vad då om en okunnig får fråga
Skönt att den inte var vänstergängad! Varför kör dom inte en bricka med två insexor som alla andra hojar från 70 talet och framåt? De är konstruerat för att slippa att mutterjäveln sätter sig.Ha där fick den
Porr!!!Bjuder på bild från ena hojen.
Lite Ducati Scrambler avgasporr från Zard.
Överjävligt snyggt!Bjuder på bild från ena hojen.
No shit?!
Nej, jag hade inte rätt verktyg.
Zard gör jävligt snygga grejer, har termi på mina duccar o deras kvalitet är inte i närheten...Bjuder på bild från ena hojen.
Hur fick du loss det ? Osthyvel ?Ibland HATAR man verkligen att skruva. Tog en timme att få loss oljefiltret.
Damn.. hur hårt var det draget innan... oljefilter räcker det ju att man drar "finger tight".Ibland HATAR man verkligen att skruva. Tog en timme att få loss oljefiltret.
Nja låter på dig som du aldrig ägt HD...Damn.. hur hårt var det draget innan... oljefilter räcker det ju att man drar "finger tight".
Oljar man dessutom på gummit vid monteringen blir det ju bade tätt och lättlossat på samma gång.
Slå en skruvmejsel igenom och vrid om nästa gång, skönt att du fick bort det i alla fall!Ibland HATAR man verkligen att skruva. Tog en timme att få loss oljefiltret.
Stämmer, har rört mig i Japanträsket mest med någon avtickare till Europa, enda spin-on filter jag varit med om att det behöver deformeras så där mycket var till en gammal Citroen där man utan gummiarmar inte ens kunde nå filtret mer är med fingertopparna (räckte för att skruva fast det) men man var tvungen att spetsa det på en treudd och vränga loss detNja låter på dig som du aldrig ägt HD...
Det låter ju helt sjukt!Stämmer, har rört mig i Japanträsket mest med någon avtickare till Europa, enda spin-on filter jag varit med om att det behöver deformeras så där mycket var till en gammal Citroen där man utan gummiarmar inte ens kunde nå filtret mer är med fingertopparna (räckte för att skruva fast det) men man var tvungen att spetsa det på en treudd och vränga loss det
Nejdå bara Fransk ingenjörskonst när den är som bästDet låter ju helt sjukt!
Nja låter på dig som du aldrig ägt HD...
INGET fungerar som på andra märken med HD, så är det bara. På nått sjukt, perverst sätt är troligen det lite av charmen också typ (nej jag är inte frisk och inte heller @Fryken )