• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

26 mil idag! Nästan uppe i Småland innan jag vände österut. :)
E5E687E1-D137-4F51-8133-90F206F610BC.jpeg

91FEBE27-5359-47B6-8B61-A858D70B6A0E.jpeg
 
Usch en sådan svårartad abstinens jag har nu 😒 Har ni något ärligt att säga om Ninja 1000SX sporttourer. Kan det vara något? Jag ska försöka få till en provkörning i alla fall. Suck.
Inte riktigt rätt men, har en kompis som kör Versys 1000GT av senaste modellen.. Den har ju iofs något lägre effekt och mer upprät körställning än 1000SX, men han är förbenat nöjd med den.
Mycket förarvänlig elektronik (fast det har ju i stort sett alla märken idag).
Han säger att det finns inte en chans att han skulle byta bort den och köpa en BMW eller KTM i den klassen , och då jobbar han som mc-mek med just BMW och KTM.
Kvallisortmässigt så är det ju en Japan... 😁

Vad har du haft innan om man får va nyfiken? ;)
 
Enda hojar jag haft problem med är BMW...
Alla japsar har fungerat 100% hela tiden.
Det är ju inte direkt några dåliga hojar vare sig Bimsarna eller KTM. Finns en hel del kantänkamig-modeller.
Finns ju en anledning till att det sälgs så många som det gör..:) Hade jag själv fått välja av dom två hade det blivit KTM, mest pga att jag gillar hur dom ser ut och går.
Men en radfyra som Kawans har ju helt annan motorgång kontra boxer eller v-twin. (säger han som bara har v4 och v2 i garaget nu) :D
 
Inte riktigt rätt men, har en kompis som kör Versys 1000GT av senaste modellen.. Den har ju iofs något lägre effekt och mer upprät körställning än 1000SX, men han är förbenat nöjd med den.
Mycket förarvänlig elektronik (fast det har ju i stort sett alla märken idag).
Han säger att det finns inte en chans att han skulle byta bort den och köpa en BMW eller KTM i den klassen , och då jobbar han som mc-mek med just BMW och KTM.
Kvallisortmässigt så är det ju en Japan... 😁

Vad har du haft innan om man får va nyfiken? ;)
Jag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellan 😃
5401E902-3C9D-489F-8387-6B177FA876B2.jpeg
 
Jag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellan 😃
5401E902-3C9D-489F-8387-6B177FA876B2.jpeg
Jag har pendlat mellan BMW s1000r och Aprilia Tuono i sporttouring-skiktet de senaste åren, och de är bägge grymma på sitt område. Men vinnare för mig är Aprilian, här senaste förvärvet

D5F49034-7334-4DD5-B571-E85315D80217.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag har pendlat mellan BMW s1000r och Aprilia Tuono i sporttouring-skiktet de senaste åren, och de är bägge grymma på sitt område. Men vinnare för mig är Aprilian, här senaste förvärvet

D5F49034-7334-4DD5-B571-E85315D80217.jpeg
Aprilian är riktigt häftig, de gör snygga hojar. Hade det inte varit för Probike i Sthlm hade jag säkert haft en. Nu är väl ducati streetfighter strået vassare för tillfället, men den är ju rätt dyr.
 
Aprilian är riktigt häftig, de gör snygga hojar. Hade det inte varit för Probike i Sthlm hade jag säkert haft en. Nu är väl ducati streetfighter strået vassare för tillfället, men den är ju rätt dyr.
Probike har lite blandade recensioner helt klart.

Gällande Streetfighter finns det ju lite pros and cons, valde ändå Aprilian helt oavhängt priset. Men hade gärna haft en Panigale v4 för bandagarna.
 
Provkörde lilla aprilian på gokartbana häromveckan och den var riktigt trevlig. Lite frågetecken ang. kvalitet, men den kostar ju typ ingenting så det kanske inte är så konstigt.
 
Jag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellan 😃
MT10:an finns även som touring edition med sido-väskor, högre ruta, komfort-sadel och lite annat. :)
 
Polaren köpte en Fat Bob -19 förra året. Nästan på en gång valde han att låta Coopers i Karlstad installera en 475-kam och ställa in den i bänk. För att fatta mig kort så blir resultatet skräp och vi åkte dit tre gånger plus att de även hämtade hojen i vintras för att försöka få ordning på den.
Totalt 27 svängar i bänk senare så tröttnar han och ringer Stefan Båging i Trollhättan.
Vi har hört mycket gott om Båging och hoppas såklart att han ska kunna lösa problem som är med hojen.

När vi kommer dit så stöter vi direkt på en turboharley och en v-Rod.
C1E33E62-7EEC-44D4-809C-180D281E88DD.jpeg


22DD05E4-B4EB-4B22-BF16-3F4A00C9A559.jpeg



Hojen kommer upp i bänken och vi åker in till Trollhättan och kollar in Harleys nyheter för året.
EB213C35-E370-4300-8BA1-D44BBD106F5B.jpeg

7EDA77CC-50D5-45E6-8CCB-5CB10BEC46CF.jpeg



När vi kommer tbax så är hojen klar och går klockrent med nästa tio extra hästar och mer vrid.
8454B88D-BAE0-4B17-BB4D-4209D901E84F.jpeg


E53B5B8B-A2C4-4326-8371-FD9F3C3363A2.jpeg
 
Polaren köpte en Fat Bob -19 förra året. Nästan på en gång valde han att låta Coopers i Karlstad installera en 475-kam och ställa in den i bänk. För att fatta mig kort så blir resultatet skräp och vi åkte dit tre gånger plus att de även hämtade hojen i vintras för att försöka få ordning på den.
Totalt 27 svängar i bänk senare så tröttnar han och ringer Stefan Båging i Trollhättan.
Vi har hört mycket gott om Båging och hoppas såklart att han ska kunna lösa problem som är med hojen.

När vi kommer dit så stöter vi direkt på en turboharley och en v-Rod.
C1E33E62-7EEC-44D4-809C-180D281E88DD.jpeg


22DD05E4-B4EB-4B22-BF16-3F4A00C9A559.jpeg



Hojen kommer upp i bänken och vi åker in till Trollhättan och kollar in Harleys nyheter för året.
EB213C35-E370-4300-8BA1-D44BBD106F5B.jpeg

7EDA77CC-50D5-45E6-8CCB-5CB10BEC46CF.jpeg



När vi kommer tbax så är hojen klar och går klockrent med nästa tio extra hästar och mer vrid.
8454B88D-BAE0-4B17-BB4D-4209D901E84F.jpeg


E53B5B8B-A2C4-4326-8371-FD9F3C3363A2.jpeg
Båging är väldigt bra att ha och göra med, fint att det löste sig :)
 
Den kanske är den perfekta lösningen? Det är en synd att slänga på en alltför hög touringskärm nen om man ska köra långt kan det göras undantag. De andra lösningarna såg ju helt ok ut!
Bara skruva av väskor & ruta när man ska köra korta sträckor ja. :)

Väldigt nöjd med min mt10, enda nackdelarna är att den kan vara törstig vid inspirerande körning och bakdäcket då håller ca 5-600 mil. Långfärd går det att få ned den till 0,7l/mil.
 
Bara skruva av väskor & ruta när man ska köra korta sträckor ja. :)

Väldigt nöjd med min mt10, enda nackdelarna är att den kan vara törstig vid inspirerande körning och bakdäcket då håller ca 5-600 mil. Långfärd går det att få ned den till 0,7l/mil.
Oj, den var törstig! Har du några bilder?
 
Tillbaka
Topp