Som att undvika cykla mtb efter att ha sett ”blindas riksförbund” cykla downhill..
De flesta i videon ovan har sannolikt inte kört mkt bana innan.
Tänkte också det, eller äns körkort. Ruggiga nybörjarmisstag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som att undvika cykla mtb efter att ha sett ”blindas riksförbund” cykla downhill..
De flesta i videon ovan har sannolikt inte kört mkt bana innan.
Så oerhört mycket blicklåsningTänkte också det, eller äns körkort. Ruggiga nybörjarmisstag.
Som sporttourer vill jag minnas att den fått bra kritik. Ett annat alternativ kanske kan vara KTM 1290 Super Duke GT?Usch en sådan svårartad abstinens jag har nu Har ni något ärligt att säga om Ninja 1000SX sporttourer. Kan det vara något? Jag ska försöka få till en provkörning i alla fall. Suck.
Inte riktigt rätt men, har en kompis som kör Versys 1000GT av senaste modellen.. Den har ju iofs något lägre effekt och mer upprät körställning än 1000SX, men han är förbenat nöjd med den.Usch en sådan svårartad abstinens jag har nu Har ni något ärligt att säga om Ninja 1000SX sporttourer. Kan det vara något? Jag ska försöka få till en provkörning i alla fall. Suck.
Enda hojar jag haft problem med är BMW...Han säger att det finns inte en chans att han skulle byta bort den och köpa en BMW eller KTM i den klassen , och då jobbar han som mc-mek med just BMW och KTM.
Det är ju inte direkt några dåliga hojar vare sig Bimsarna eller KTM. Finns en hel del kantänkamig-modeller.Enda hojar jag haft problem med är BMW...
Alla japsar har fungerat 100% hela tiden.
Norrvalla MC säljer nya Ural. Prislappen är lite väl saftig kan jag tycka dock.Finns det något märke som säljer mc + sidovagn nytt? Funderar på att kunna ta med hund, stor hund.
Tack, sugen blev man ju, speciellt på en limited edition.Norrvalla MC säljer nya Ural. Prislappen är lite väl saftig kan jag tycka dock.
Hade jag haft hus och mekmöjligheter hade jag lätt köpt en gammal variantTack, sugen blev man ju, speciellt på en limited edition.
Dom är riktigt fräna Ingen koll på årsmodell på denna men borde vara lite nyare med tanke på bla skivbromsar tex.Hade jag haft hus och mekmöjligheter hade jag lätt köpt en gammal variant
Ett rimligt antagande. Riktigt häftiga maskinerDom är riktigt fräna Ingen koll på årsmodell på denna men borde vara lite nyare med tanke på bla skivbromsar tex.
Jag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellanInte riktigt rätt men, har en kompis som kör Versys 1000GT av senaste modellen.. Den har ju iofs något lägre effekt och mer upprät körställning än 1000SX, men han är förbenat nöjd med den.
Mycket förarvänlig elektronik (fast det har ju i stort sett alla märken idag).
Han säger att det finns inte en chans att han skulle byta bort den och köpa en BMW eller KTM i den klassen , och då jobbar han som mc-mek med just BMW och KTM.
Kvallisortmässigt så är det ju en Japan...
Vad har du haft innan om man får va nyfiken?
Jag har pendlat mellan BMW s1000r och Aprilia Tuono i sporttouring-skiktet de senaste åren, och de är bägge grymma på sitt område. Men vinnare för mig är Aprilian, här senaste förvärvetJag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellan
Aprilian är riktigt häftig, de gör snygga hojar. Hade det inte varit för Probike i Sthlm hade jag säkert haft en. Nu är väl ducati streetfighter strået vassare för tillfället, men den är ju rätt dyr.Jag har pendlat mellan BMW s1000r och Aprilia Tuono i sporttouring-skiktet de senaste åren, och de är bägge grymma på sitt område. Men vinnare för mig är Aprilian, här senaste förvärvet
Vadå, nått fel på Probike i Sthlm (speciellt Syd)?Aprilian är riktigt häftig, de gör snygga hojar. Hade det inte varit för Probike i Sthlm hade jag säkert haft en. Nu är väl ducati streetfighter strået vassare för tillfället, men den är ju rätt dyr.
Probike har lite blandade recensioner helt klart.Aprilian är riktigt häftig, de gör snygga hojar. Hade det inte varit för Probike i Sthlm hade jag säkert haft en. Nu är väl ducati streetfighter strået vassare för tillfället, men den är ju rätt dyr.
MT10:an finns även som touring edition med sido-väskor, högre ruta, komfort-sadel och lite annat.Jag har kollat in Versys också men den föll mig inte i smaken. Jag har alltid trott att jag var en äventyrstourerkille, jag har ägt två Honda Dominator och en Road King Police, men det känns som om jag har vuxit ifrån det. Nu är jag mer sugen på nakna hojar eller sporttourers. Jag kollade t ex på en MT10 idag, så jevvla snygg och cool men kanske inte det mest praktiska. Yamaha hade också fint erbjudande på XSR900 som jag gillar. Det finns så mycket coolt och snyggt att välja mellan
Båging är väldigt bra att ha och göra med, fint att det löste sigPolaren köpte en Fat Bob -19 förra året. Nästan på en gång valde han att låta Coopers i Karlstad installera en 475-kam och ställa in den i bänk. För att fatta mig kort så blir resultatet skräp och vi åkte dit tre gånger plus att de även hämtade hojen i vintras för att försöka få ordning på den.
Totalt 27 svängar i bänk senare så tröttnar han och ringer Stefan Båging i Trollhättan.
Vi har hört mycket gott om Båging och hoppas såklart att han ska kunna lösa problem som är med hojen.
När vi kommer dit så stöter vi direkt på en turboharley och en v-Rod.
Hojen kommer upp i bänken och vi åker in till Trollhättan och kollar in Harleys nyheter för året.
När vi kommer tbax så är hojen klar och går klockrent med nästa tio extra hästar och mer vrid.
Den kanske är den perfekta lösningen? Det är en synd att slänga på en alltför hög touringskärm nen om man ska köra långt kan det göras undantag. De andra lösningarna såg ju helt ok ut!MT10:an finns även som touring edition med sido-väskor, högre ruta, komfort-sadel och lite annat.
Bara skruva av väskor & ruta när man ska köra korta sträckor ja.Den kanske är den perfekta lösningen? Det är en synd att slänga på en alltför hög touringskärm nen om man ska köra långt kan det göras undantag. De andra lösningarna såg ju helt ok ut!
Oj, den var törstig! Har du några bilder?Bara skruva av väskor & ruta när man ska köra korta sträckor ja.
Väldigt nöjd med min mt10, enda nackdelarna är att den kan vara törstig vid inspirerande körning och bakdäcket då håller ca 5-600 mil. Långfärd går det att få ned den till 0,7l/mil.
Jag antar att "inspirerande körning" kan vara relativtOj, den var törstig! Har du några bilder?
Det är ju motorn från R1:an och starka hojar dricker en del, tuonon ligger väl runt liter milen.Oj, den var törstig! Har du några bilder?
Väldigt tjusig! Har du pillat bort katalysatorn på den?Det är ju motorn från R1:an och starka hojar dricker en del, tuonon ligger väl runt liter milen.
Jag snittar 0,8, MT07 låg runt 0,6.
Tuonon är väldigt törstig ja. BMW’s radfyra hade en betydligt bättre/lägre förbrukning.Det är ju motorn från R1:an och starka hojar dricker en del, tuonon ligger väl runt liter milen.
Jag snittar 0,8, MT07 låg runt 0,6.