• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

herr_raev

Omega
2-Faktor
Enkelsving är bra skit.
20210610_183221.jpg
Och även det där gula som skymtar.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
någon som kör ktm 890 duke r ? är otroligt sugen på att beställa en!
Inte mer än provkört men det är nog det absolut roligaste jag har kört! Vikt, geometri och motorkaraktär är helt underbart. Sen beror det ju givetvis på vad man vill ha ut av en hoj, gillar man en stabil radfyra är det ju inget klokt val :)
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Om någon skulle vara sugen så har jag ett Klim Badlands Pro-ställ till salu. Byxor storlek 32 och jacka storlek M. Hojta isåfall.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hamnade bakom denna.
Frän i sin stollighet.
20210618_151936.jpg

Spana in chauffören. Sture Stelben himslef.
Sitter på sne. Ryssarna har löst det så att hojen lutar bort från sidovagnen. 70 knyck i högerkurva gör att Sture får sitta som en märla och luta åt höger. Såg jäkligt märkligt ut.
Coolt dock att sidovagnen har drivning på sitt hjul.
Ural. Ryskt precisioninstrument.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Trodde det var en myt och prioriteringafråga när jag var yngre när bekanta sålde sina hojar i småbarnsåren för att dom inte hinner åka.

Men upplever själv nu hur svårt jag har att hitta tid att ta en tur, funederar på att slänga ut den på blocket nästa månad. 😂. Men blev en härligt sväng i lågsolen igår. 😊

20210624_204650.jpg



Ska åka på en lite miniresa i sverige och tänkte tälta i naturen och inte på camping. Är det någon som vet ifall det finns någon app/hemsida där det finns utmarkerade platser som är bra? Vill gärna veta destination och inte behöva leta plats mot dagens slut.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Trodde det var en myt och prioriteringafråga när jag var yngre när bekanta sålde sina hojar i småbarnsåren för att dom inte hinner åka.

Men upplever själv nu hur svårt jag har att hitta tid att ta en tur, funederar på att slänga ut den på blocket nästa månad. 😂. Men blev en härligt sväng i lågsolen igår. 😊

20210624_204650.jpg



Ska åka på en lite miniresa i sverige och tänkte tälta i naturen och inte på camping. Är det någon som vet ifall det finns någon app/hemsida där det finns utmarkerade platser som är bra? Vill gärna veta destination och inte behöva leta plats mot dagens slut.
Så det är ingen myt?! Faaaaen!
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Trodde det var en myt och prioriteringafråga när jag var yngre när bekanta sålde sina hojar i småbarnsåren för att dom inte hinner åka.

Men upplever själv nu hur svårt jag har att hitta tid att ta en tur, funederar på att slänga ut den på blocket nästa månad. 😂. Men blev en härligt sväng i lågsolen igår. 😊

20210624_204650.jpg



Ska åka på en lite miniresa i sverige och tänkte tälta i naturen och inte på camping. Är det någon som vet ifall det finns någon app/hemsida där det finns utmarkerade platser som är bra? Vill gärna veta destination och inte behöva leta plats mot dagens slut.
Man kör inte så ofta men de gångerna man hinner är det så jävla gött. Funderar varje vecka på att sälja, men nej den får stå kvar.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nån som använder kamera på hjälmen?
Har kollat lite jämförelser på youtube, verkar som gopro9 är bäst?
Kört på hjälmen förr, men blir lite knasig perspektiv.
Nu kör jag gopro 9 med ”lens mod” på bröstet, tycker det blir roligast film då. ”Lens mod” erbjuder ”horizon lock” vilket är coolt.

Dock är kamera på bröstet endast ett alternativ med upprätt körställning.
 
Senast ändrad:

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20210629_144846854_HDR.jpg

Provkörde en Trident på JE68 idag. Väldigt positivt överraskad! The hype is real, så att säga. Varvglad, lättkörd och en riktigt trevlig växellåda. Kanske hade det suttit gott med några ytterligare hästkrafter, men den var tillräckligt rolig för ett seriöst övervägande.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nån som använder kamera på hjälmen?
Har kollat lite jämförelser på youtube, verkar som gopro9 är bäst?

Testkörde en runda med kameran på hjälmen nu (hakpartiet), blir ändå rätt ok vinkel.
Av nån anledning kör YouTube bara upp i 1080, skulle bli bättre i 4k såklart. (safari som är banditen, chrome tex kan iaf välja 2,7k)

OBS, öppna länk i YT, den embed'd versionen blir kass (ser det ut som)

 
Topp