• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

HD... Skulle byta blinkerslampor fram för någon vecka sen. Visade sig att högerlampan hade en helt annan infästning än vänster.

Fixade sidmont i dag. Försöker lista ut vad jag ska ha för baklyse. Förslag?
image.jpg

image.jpg

Har även köpt singellyse. Behövde dock en längre bult för att få dit det och det fanns gvs inte i hålan jag befinner mig i just nu. Får ordna det i veckan. Man får iaf ett hum om hur det kommer se ut.
image.jpg
Kör jänkarna fortfarande med tum på sina skruvar ?

HD... Skulle byta blinkerslampor fram för någon vecka sen. Visade sig att högerlampan hade en helt annan infästning än vänster.
Damn det låter ju som något ihopskruvat i Italien av Alfa Romeo fabriken på 70 talet... fast vänta nu kan det vara något av HD/Aermacchi arvet som gör sig påmint?

Senast ändrad:
Vad nice... Skall nog ta en tur själv i år är det tanken. Har du hojjat hela vägen ner eller transporterat hojen på annat sätt ? Tips ?

Vi körde tåget från Hamburg till Lörrach, vid Schweiziska gränsen. Sen därifrån till området kring Grenoble i franska alperna, via Geneve. Efter det Turin, Lake Como, lite Schweiz igen, Lichtenstein, Österrike och nu ska vi dricka bärs i München. 220 mil hittills och Tjeckien och Polen kvar.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vi körde tåget från Hamburg till Lörrach, vid Schweiziska gränsen. Sen därifrån till området kring Grenoble i franska alperna, via Geneve. Efter det Turin, Lake Como, lite Schweiz igen, Lichtenstein, Österrike och nu ska vi dricka bärs i München. 220 mil hittills och Tjeckien och Polen kvar.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Ser riktigt nice ut! Måste vara asjobbigt för kompisen att åka med värsta ryggan :-(

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Fyfan va got det ser ut! Stannat till på något museum i Genève?

@Jakob Wiklund nästa bobber-resa!;)

Fixade sidmont i dag. Försöker lista ut vad jag ska ha för baklyse. Förslag?
image.jpg

image.jpg

Har även köpt singellyse. Behövde dock en längre bult för att få dit det och det fanns gvs inte i hålan jag befinner mig i just nu. Får ordna det i veckan. Man får iaf ett hum om hur det kommer se ut.
image.jpg
Tycker du ska behålla dubbelt fram.

Bytte slang till oljekylare och olja i 916SPS igår efter att originalslangen läckt satan i AN kopplingen från fabrik, lite svårt att reklamera efter 18år på garantin trots att den bara rullat 200mil haha:banghead:
image.jpg

Bytte slang till oljekylare och olja i 916SPS igår efter att originalslangen läckt satan i AN kopplingen från fabrik, lite svårt att reklamera efter 18år på garantin trots att den bara rullat 200mil haha:banghead:
Rullar den så lite så torkar ju allt gummi sönder.. Jag hoppas verkligen inte att de 18 år gamla däcken sitter på fortfarande... Konserverar du den på ngt sätt? Modern bensin förvandlas ju till sörja om det får stå och slammar igen allt ...

200 mil på 18 år???

Rullar den så lite så torkar ju allt gummi sönder.. Jag hoppas verkligen inte att de 18 år gamla däcken sitter på fortfarande... Konserverar du den på ngt sätt? Modern bensin förvandlas ju till sörja om det får stå och slammar igen allt ...

Stämmer bra! Farsan köpte den "ny" med 50mil på mätaren och fick pga. ryggproblem ställa hojarna, gick en och en halv sommar sen har den stått mörkt och svalt. Däcken var bakelit såklart, jag har bytt remmar, vätskor (soppan hade svält oringar i tanken bla.) tändstift mm. Däck blev det Bridgestone RS10 Soft, mycket trevligt! Samma med en ST4S från 01, den hade rullat 270mil på 14år tills den fick samma behandling till denna säsong, 351mil har den rullat idag!

Hojar ska köras, stackarna vittrar ju sönder om de står:banghead:

Jag håller med! Hojar ska köras!
Tror iofs att det är en del pengar i just denna hoj om du skulle få för dig att sälja.

• Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp