• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Om man som klocknörd och Vespaälskare kommer till din butik med cash i handen så får man en abnorm rabatt antar/hoppas jag!? :)
 
DSC_5055.jpg
Turar i Österlen. Imorgon blir det Danmark. Har åkt en hel del i regn förr, men nu börjar det bli löjligt. Vilken usel hojsommar...
Klockan som fick följa med blev den nya Tudor Pelagos. Känns som den kommer palla hällregn i 100 km/h, timme in och timme ut utan att titanet viker en millimeter.
 
Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.

Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
image.jpg
 
Senast ändrad:
Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.

Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
image.jpg

Kör 4-1 istället.
 
Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.

Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
image.jpg
Missat att du taggat mig! Bra jobbat för en dag, går att få till mycket bra med lite jobb:cool: 4-1 låter ju fint men kanske inte passar looken du är ute efter?

Tips, lacka comstar:arna silver eller svart - ser mindre 80-tal ut, och vänd på rören/fästena till lyktan så får du ner den, och byt till en mindre dito! Sen kan du kapa av blinkersfästena i nedre kronan och borra i blinkers i lyktfästet. Blir cleant!
Lite inspo, dock föredrar jag helfärgade comstar. Denna stil tar ju ett par helger att bygga om de ska va en beater!
honda-cb650c.jpg
 
I skogsspåren då? Det är ju det absolut roligaste.

Vad är det där för motorstorlek? Kröken ser väldigt märklig ut.
Felformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.

Orkar inte lasta cross på pickisen och köra hela jävla tiden, dessutom åker mina garagekamrater mycket enduro och kör alltid dit de ska!

Hojen är en HQ TE300, jag kikar mest på GasGas EC300 nu, tvåtakt är mitt kall :nailbiting:
 
Felformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.

Orkar inte lasta cross på pickisen och köra hela jävla tiden, dessutom åker mina garagekamrater mycket enduro och kör alltid dit de ska!

Hojen är en HQ TE300, jag kikar mest på GasGas EC300 nu, tvåtakt är mitt kall :nailbiting:
EC300:an är finfin (vi sålde GasGas förut), men jag är inte säker på märket i nuläget... De blev ju uppköpta och konkade (typ) så just nu finns de ju knappt

För övrigt är 2-t så jäkla tufft!
 
EC300:an är finfin (vi sålde GasGas förut), men jag är inte säker på märket i nuläget... De blev ju uppköpta och konkade (typ) så just nu finns de ju knappt

För övrigt är 2-t så jäkla tufft!
Jo men visst! Lite kort i ramen för mig, men styrflyttare och andra pinnar så blir den nog klockren. Jag kommer försöka skaffa en 09-12 typ, ingen mening att skaffa en för fin. Tyvärr har de ju fallit ja :( Men reservdelar kommer finnas i många år -dessutom ett utmärkt läge att pruta :rolleyes:
 
Felformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.

Orkar inte lasta cross på pickisen och köra hela jävla tiden, dessutom åker mina garagekamrater mycket enduro och kör alltid dit de ska!

Hojen är en HQ TE300, jag kikar mest på GasGas EC300 nu, tvåtakt är mitt kall :nailbiting:

Jag åker EC300. Mycket nöjd. Oerhört fin motor. Trivs bättre på 2-takt i skogen än 4-takt. Har iof alltid gjort det men de 'nya' 2-taktarna är nåt helt annat än de äldre där det var mer 'sikta och skjut' och aparmar.

300 är dock mer effekt än man behöver i 98% av fallen, även om det är kul. Tittar nästan på nåt mindre och Husqvarna ligger mig varmt om hjärtat.
 
Jag åker EC300. Mycket nöjd. Oerhört fin motor. Trivs bättre på 2-takt i skogen än 4-takt. Har iof alltid gjort det men de 'nya' 2-taktarna är nåt helt annat än de äldre där det var mer 'sikta och skjut' och aparmar.

300 är dock mer effekt än man behöver i 98% av fallen, även om det är kul. Tittar nästan på nåt mindre och Husqvarna ligger mig varmt om hjärtat.
Se där ja, kul att höra! Ja moderan 2t är mysigt, min KX250 är ganska mycket sikta och hoppas haha.

Håller med till fullo att 300an är onödig, men jag kommer troligen åka en del på väg och då är det vettigt så att man inte tröttnar!

Hoppas du hittar en fin Huskie!:greedy:
 
Missat att du taggat mig! Bra jobbat för en dag, går att få till mycket bra med lite jobb:cool: 4-1 låter ju fint men kanske inte passar looken du är ute efter?

Tips, lacka comstar:arna silver eller svart - ser mindre 80-tal ut, och vänd på rören/fästena till lyktan så får du ner den, och byt till en mindre dito! Sen kan du kapa av blinkersfästena i nedre kronan och borra i blinkers i lyktfästet. Blir cleant!
Lite inspo, dock föredrar jag helfärgade comstar. Denna stil tar ju ett par helger att bygga om de ska va en beater!
honda-cb650c.jpg

Tack för tipsen. Vände på lampfästet igår, blev bättre. Men originallampan är ju en styggelse, så den ska bytas. Just nu är det mest smågrejer för att åka med den om vädret tillåter, i vinter blir det mer omfattande (är tanken iaf). Tycker nog 4-2 är snyggaste. eBay som gäller eller finns det några svenska återförsäljare av delar?
 
Tack för tipsen. Vände på lampfästet igår, blev bättre. Men originallampan är ju en styggelse, så den ska bytas. Just nu är det mest smågrejer för att åka med den om vädret tillåter, i vinter blir det mer omfattande (är tanken iaf). Tycker nog 4-2 är snyggaste. eBay som gäller eller finns det några svenska återförsäljare av delar?
Grymt! Huvudsaken är att man kör en jävla massa OM det är bra väder. Men med detta väder vill man ju bara modda och bygga om haha.

Ebay för småprylar och avgas, dimecitycycles har allt, RYCAmotors har massor av roligt i sin webbshop! Har du tid och deg kan du bygga om dina comstar till ekerhjul också!
 
Grymt! Huvudsaken är att man kör en jävla massa OM det är bra väder. Men med detta väder vill man ju bara modda och bygga om haha.

Ebay för småprylar och avgas, dimecitycycles har allt, RYCAmotors har massor av roligt i sin webbshop! Har du tid och deg kan du bygga om dina comstar till ekerhjul också!
Jo. Vädret denna sommar dödar ju lusten att köra.

Tack för tipsen. Ekerfälgar är ju helt klart läckrare, får se hur långt budgeten räcker. Du lär säkert få ett par pm i vinter, hehe.

Detta får duga för stunden. Sadeln är ju dock något endast en mor kan älska.

image.jpg
image.jpg
 
Åkte från Stockholm för någon vecka sedan, är nu i Skagen, kommer börja rulla hemåt igen imorgon. Har klarat mig hyfsat bra från regn, bara en ordentilg rotblöta och ett par småskurar.
Fyren på bilden är Skagen fyr, även kallad "Den grå fyren" och är Danmarks näst högsta, 46 meter (210 trappsteg).

DSC_0155.JPG
 
Det roliga med GR är att man inte behöver någon värstinghoj för att hävda sig eftersom banan är så kurvig, kuperad och teknisk. Motarder brukar gå bra där, kan ta lite andra spår.

Precis! Supermotards är hyfsat snabba där. Det enda man kan köra om motards rätt enkelt är på den långa raken.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp