Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man som klocknörd och Vespaälskare kommer till din butik med cash i handen så får man en abnorm rabatt antar/hoppas jag!?
En 70-tals Honda cb i orginal skick.Vilken mc är lättast att flippa och tappar minst i pris? Motsvarigheten till en golf eller submariner. Fast helst lite billigare som man kan öva på
Gts har pakethållare. Gts Super inte, men svarta fälgar och en grill på höger sida. Annars lika.
Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.
Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
Missat att du taggat mig! Bra jobbat för en dag, går att få till mycket bra med lite jobb 4-1 låter ju fint men kanske inte passar looken du är ute efter?Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.
Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
Vill ha hoj att köra till och från skogsspåren med!
Felformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.I skogsspåren då? Det är ju det absolut roligaste.
Vad är det där för motorstorlek? Kröken ser väldigt märklig ut.
EC300:an är finfin (vi sålde GasGas förut), men jag är inte säker på märket i nuläget... De blev ju uppköpta och konkade (typ) så just nu finns de ju knapptFelformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.
Orkar inte lasta cross på pickisen och köra hela jävla tiden, dessutom åker mina garagekamrater mycket enduro och kör alltid dit de ska!
Hojen är en HQ TE300, jag kikar mest på GasGas EC300 nu, tvåtakt är mitt kall
Jo men visst! Lite kort i ramen för mig, men styrflyttare och andra pinnar så blir den nog klockren. Jag kommer försöka skaffa en 09-12 typ, ingen mening att skaffa en för fin. Tyvärr har de ju fallit ja Men reservdelar kommer finnas i många år -dessutom ett utmärkt läge att prutaEC300:an är finfin (vi sålde GasGas förut), men jag är inte säker på märket i nuläget... De blev ju uppköpta och konkade (typ) så just nu finns de ju knappt
För övrigt är 2-t så jäkla tufft!
Felformulerat. Till skogen. I skogen. Hem.
Orkar inte lasta cross på pickisen och köra hela jävla tiden, dessutom åker mina garagekamrater mycket enduro och kör alltid dit de ska!
Hojen är en HQ TE300, jag kikar mest på GasGas EC300 nu, tvåtakt är mitt kall
Se där ja, kul att höra! Ja moderan 2t är mysigt, min KX250 är ganska mycket sikta och hoppas haha.Jag åker EC300. Mycket nöjd. Oerhört fin motor. Trivs bättre på 2-takt i skogen än 4-takt. Har iof alltid gjort det men de 'nya' 2-taktarna är nåt helt annat än de äldre där det var mer 'sikta och skjut' och aparmar.
300 är dock mer effekt än man behöver i 98% av fallen, även om det är kul. Tittar nästan på nåt mindre och Husqvarna ligger mig varmt om hjärtat.
Missat att du taggat mig! Bra jobbat för en dag, går att få till mycket bra med lite jobb 4-1 låter ju fint men kanske inte passar looken du är ute efter?
Tips, lacka comstar:arna silver eller svart - ser mindre 80-tal ut, och vänd på rören/fästena till lyktan så får du ner den, och byt till en mindre dito! Sen kan du kapa av blinkersfästena i nedre kronan och borra i blinkers i lyktfästet. Blir cleant!
Lite inspo, dock föredrar jag helfärgade comstar. Denna stil tar ju ett par helger att bygga om de ska va en beater!
Grymt! Huvudsaken är att man kör en jävla massa OM det är bra väder. Men med detta väder vill man ju bara modda och bygga om haha.Tack för tipsen. Vände på lampfästet igår, blev bättre. Men originallampan är ju en styggelse, så den ska bytas. Just nu är det mest smågrejer för att åka med den om vädret tillåter, i vinter blir det mer omfattande (är tanken iaf). Tycker nog 4-2 är snyggaste. eBay som gäller eller finns det några svenska återförsäljare av delar?
Jo. Vädret denna sommar dödar ju lusten att köra.Grymt! Huvudsaken är att man kör en jävla massa OM det är bra väder. Men med detta väder vill man ju bara modda och bygga om haha.
Ebay för småprylar och avgas, dimecitycycles har allt, RYCAmotors har massor av roligt i sin webbshop! Har du tid och deg kan du bygga om dina comstar till ekerhjul också!
Fett! Men du får vinkla kameran, nu kommer du bara filma himlen.Tänkte fånga dumheterna på film idag
Fett! Men du får vinkla kameran, nu kommer du bara filma himlen.
Det roliga med GR är att man inte behöver någon värstinghoj för att hävda sig eftersom banan är så kurvig, kuperad och teknisk. Motarder brukar gå bra där, kan ta lite andra spår.På Gotlandringen för några år sedan med en CBR1000RR. Rätt skoj!
Funderar på att handla en sportmoppe igen... Nästa år kanske
Det roliga med GR är att man inte behöver någon värstinghoj för att hävda sig eftersom banan är så kurvig, kuperad och teknisk. Motarder brukar gå bra där, kan ta lite andra spår.