• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Sporrarna är riktigt roliga att köra :)
IMG_3693.jpg
 
Någon som kan komma med bra argument till att inte byta upp sig några årsmodeller?:bag::banghead:
Förutom
1:-dyrt,
2:-se svar till 1

Skapligt vill ha objekt.
20220520_165207.JPG

Om du har råd så säger jag bara köööp som @roosterman skulle sagt.

Kan tänka mig att det kan komma ut en del pandemi-mc's som körts mindre än dom tänkte när dom köpte den.
Särskilt om räntan, inflationen och levnadskostnaderna ökar.

Lär ju även komma ut husvagnar, båtar, vattenskotrar av samma anledning.
 
Om
Någon som kan komma med bra argument till att inte byta upp sig några årsmodeller?:bag::banghead:
Förutom
1:-dyrt,
2:-se svar till 1

Skapligt vill ha objekt.
20220520_165207.JPG
Om jag för en gång skull inte ska vara omoraliskt stöd så är det egentligen bara att kolla på bilden nedan... 😍
Annars håller jag med @OddD 😁
Man ska ha kul och unna sig när man kan🙂














Bilden:
Screenshot_20220520_203227.jpg

Den är fasen vacker! Och det tycker ju jycken oxå😃
 
@daniel svensson
En sån här till alla "dina" grusvägar som komplement 😁
Ducati-Desert-X-test-our-opinion-on-the-handlebars-of.jpg

Hade helt klart varit ett roligt komplement idag om man hade tillgång till rätt miljöer och förarkunskaper att framföra den i tuffare terräng. För egen del har jag en äldre Monster (S4RS) som komplement till en sporthoj. Ska man bara köra en landsvägstur är det nycklarna till Monstret man sträcker sig efter.

Alltid tyckt de där gamla öken racers som man genomförde Paris Dakar rallyt med är fräcka och Desert X är en hyllning till dem.

Harry Metcalfe är mest känd för sina biltester från EVO magazine och hans videoblogg Harrys Garage. Den här är väl värd att se.

 
Hade helt klart varit ett roligt komplement idag om man hade tillgång till rätt miljöer och förarkunskaper att framföra den i tuffare terräng. För egen del har jag en äldre Monster (S4RS) som komplement till en sporthoj. Ska man bara köra en landsvägstur är det nycklarna till Monstret man sträcker sig efter.

Alltid tyckt de där gamla öken racers som man genomförde Paris Dakar rallyt med är fräcka och Desert X är en hyllning till dem.

Harry Metcalfe är mest känd för sina biltester från EVO magazine och hans videoblogg Harrys Garage. Den här är väl värd att se.

På tal om gamla ökenracers... Den sista av mina två DR800 jag hade 😁 Enstånka los grossos 👍
DSC05388.JPG

Edit. Hittade ett par bilder på min första DR800 oxå ;)
DSC01776.JPG
 

Bilagor

  • DSC05389.JPG
    DSC05389.JPG
    309.3 KB · Visningar: 1
  • DSC05390.JPG
    DSC05390.JPG
    283.6 KB · Visningar: 1
  • DSC01778.JPG
    DSC01778.JPG
    93.2 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
På tal om gamla ökenracers... Den sista av mina två DR800 jag hade 😁 Enstånka los grossos 👍
DSC05388.JPG

Sneglade på äldre Africa Twin för en del år sedan, men det blev inget av det. Såg inte hur den skulle tillföra något i de miljöer jag kör i. Har aldrig sett mig själv på mc- semester med packning. Däremot hade jag nog kunnat tänka mig köra den typen av evens som Metcalfe gjorde om man hade förutsättningarna för det. Det är minnen för livet. I slutändan är det sånt man kommer komma ihåg. Inte en av alla glassturer till någon naturskön plats i omnejd sommartid. Det är trevligt för stunden. Inget mer än så.
 
Igår fick jag nog och kapade "slutet" på mina nya insatser.
Det räckte inte med att bora 6st hål i varje insats, den lät för lite.
Så jag kapade av propparna i slutet på insatsen och då vaknade hojen lite. Jag skickade in en mapp för öppet system och då blev det ingen baktändning alls och det blev ett riktigt bra vrid i hojen.
Den låter inte störigt på något sätt utan mullrar en del. Ska testa köra såhär nu ett tag och se hur det funkar. Nästa steg blir isåfall att kapa insatserna på hälften men det lär bli en ganska stor skillnad och svår att ångra.

Bonusvideo:
 
Igår fick jag nog och kapade "slutet" på mina nya insatser.
Det räckte inte med att bora 6st hål i varje insats, den lät för lite.
Så jag kapade av propparna i slutet på insatsen och då vaknade hojen lite. Jag skickade in en mapp för öppet system och då blev det ingen baktändning alls och det blev ett riktigt bra vrid i hojen.
Den låter inte störigt på något sätt utan mullrar en del. Ska testa köra såhär nu ett tag och se hur det funkar. Nästa steg blir isåfall att kapa insatserna på hälften men det lär bli en ganska stor skillnad och svår att ångra.

Bonusvideo:
Köpte du insatser från hojstyling?
 
Jag kan väl bidra med min nu när tråden domineras av Ducati.
Ingen som sitter på en garageplatser på Kungsholmen för uthyrning?

6377A327-D0F1-4BC3-853A-9C9EEAF58EBF.jpeg
Hade min hoj här tidigare, 600kr/mån. Vet jag hade sista platsen, men kanske dykt upp någon ny.
 
Hade min hoj här tidigare, 600kr/mån. Vet jag hade sista platsen, men kanske dykt upp någon ny.

Tack så mycket!
Ringer dem idag.
 
Tillbaka
Topp